Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker med loop through (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Håber jeg kan få jeres hjælp til en "brain storming" liste.

Jeg er på jagt efter en opgradering af mit set-up - på STEREO siden.
Idag er jeg super godt kørende, med effektforstærkere og surround processor, meen, hi-fi kvaliten i 2-kanals stero skal have et løft.

Men WAF og convinience of use spiller ind, derfor skal en forforstærker kunne sættes ind i den nuværende signal kæde.

Altså skal jeg finde mig en forforstærker/int forstærker med pre-out som kan sløjfe linje signalet igennem.

Nogle kalder det processor loop - andre unity gain - det er vel en og samme ting.

Men hvilke forstærkere kan det?

Selv ved jeg Cambridge, Proceed, Densen og Primare kan - men der er sikkert masser af andre???

Især lurer jeg på, om der sku findes en forstærker, som kan sløjfe et linje signal igennem fra et input til pre-out i slukket tilstand?? Det kunne være super fedt, så forstærkeren kan stå gemt, og kun tændes/betjenes af familien, når der skal lyttes til 2-kanals musik, og ellers bare stå og sløjfe signalet igennem... (alternativt "murer" jeg selv et relæ i en god forforstærker, så switcher igennem i slukket tilstand...)

Budgettet er ca. 3-5k brugt... og det er lydkvaliteten der tæller!

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

glemte at skrive at en forstærker/forforstærker med balanceret signalvej vil være klart at foretrække, da det nuværende set-up kører balanceret mellem processor - aktivt delefilter og effektforstærkerne indbygget i højtalerne...

Min egen favorit kandidat er derfor at vente på at der dukker en brugt Cambridge Azur 840E forforstærker op på brugt markedet...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_840e_forforstaerker_soelv.htm

Har endnu ikke hørt denne, men sammen med en Cambridge 840C CD kunne det være en perfekt løsning, bortset fra delen ang. budgettet....

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

som hifi klubben skriver om Cambridge 840E

"

Luksus-stereo til surround-anlægget
Hvis du gerne vil have både stereo og surround i topkvalitet, behøver du blot at trække et kabel fra din surround-receivers Pre-Out udgang over til den smarte effektforstærker-indgang på 840E. Så kan du bruge dit stereosystem som effektforstærker til fronthøjttalerne, når du hører surround. Skifter du tilbage til f.eks. cd, er du i sikker havn med luksus-stereo. På denne måde kan du også have et billigere surround-anlæg tilkoblet, hvis du gerne vil have multikanals-lyd til dine dvd-film, men prioriterer musik i to kanaler højest. Enkelt, elegant, kompromisløst - og du klarer omskiftningen via et enkelt tryk på en knap.

"

ja tak - præcis den feature jeg leder efter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes