Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Prisfald på NAD master? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Jeg må hjem og se hvad jeg kan skrabe sammen af kontanter, håber at tilbudet kører lidt længere end weekenden over, så jeg også lige kan få vurderet hvordan lyden er i forhold til lyngdorf.

Hvis du ikke kan skrabe de 15k sammen, så er der også muligheden for en brugt NAD S300 til det halve. Har dog ikke hørt den mod en M3.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbudet, men jeg har fundet ud af at priser på M3 holder et stykke tid endnu (finanskrise priser), og så er harman kardon's nye flagskib, hk 990 lige kommet, så jeg afventer lige nogle test inden jeg beslutter mig.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:
Tak for tilbudet, men jeg har fundet ud af at priser på M3 holder et stykke tid endnu (finanskrise priser), og så er harman kardon's nye flagskib, hk 990 lige kommet, så jeg afventer lige nogle test inden jeg beslutter mig.

Den HK 990 havde jeg sku overset! Det er godt nok lang tid siden, at HK har udgivet en stereoforstærker i den tunge ende. Til 12k er der mange gode bud.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Der nærmeste jeg har set af test på HK 990, er dette:

http://www.hifi-musik.se/, overskriften fortæller kun at den er sindsyg kraftigt dimensioneret, så må vi bare håbe at lyden følger med

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Nogen af jer M3-eksperter, der ved, om det er en forstærker, der bliver meget varm?

Jeg overvejer at opgradere forstærker (fra Arcam DIVA A85/P85) til et eller andet bedre i prisklassen op til 25K. Dog skal det kunne smides ind i et
skab med begrænset udluftning , så ingen rørforstærkere eller gigantiske monoblokke. Men her kunne NAD M3 måske være en mulighed?

Alternativer: Moon? Primare I30? Noget ICE-power?

Krav: Home Theater Bypass-funktion samt gerne balanceret (min cd-afspiller har bal. udg.)

Højttalere: Monitor Audio Gold Reference 20
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej Vanderlay.

Jeg har lyttet på mange højtalere, og blev blæst omkuld af vokal og klaver gengivet fra et par Dynaudio Excite X16 med Marantz forstærker og korekt opstilning og dæmpning og gode kabler.

Da basen ikke var tilstede lånte jeg istedet Excite X32 og en moon forstærker med hjem. Jeg fik en rigtig god pris, men lyden var ikke optimal hos mig. Jeg lånte en DAC, og det løftede en anelse, men en midprice Marantz forstærker forbedrede lyden en del til min smag. 

Moon er ret neutral. Jeg ville hellere prøve Primare I30? Jeg tvivler på ICE-power? Jeg har hørt nogle ICE blokke, men jeg var ikke imponeret. Med M3 vil jeg mene du får rigtig meget for pengene. Husk den kan købes over nettet med 14 dages returret. Ellers kan man typisk låne den lidt - Husk at varme op.

Jeg har fået mere indsigt i opstilning af højtalere og akustisk tuning af rummet. Jeg tillægger idag rummet rigtig stor værdi for lyden. Jeg har ikke fulgt dine indlæg, men hvis ikke du har gardiner og gulvtæppe og et sinus diagram så overvej kraftigt at se på dette før du køber andet. Det er efter min vurdering en stærkt undervurderet faktor i HiFi.

Venlig hilsen Allan.

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ét år og 10 dage siden sidste indlæg. Skulle du ikke bare have startet en ny tråd?

Jeg har ikke selv en M3, men den noget større M25. Dén ved jeg kan udvikle en masse varme, hvorfor jeg ikke kunne drømme om at lukke den inde.

Et alternativ du kan overveje, er Lyngdorf. De har rent digitale forstærkere i din prisklasse.
Jeg blev selv meget positivt overrasket da jeg fik det demoet.

Som 440 skriver, så kan rummet også gøre en masse. Lyngdorf kan du vælge at give lidt ekstra for og så få den leveret med indbygget rumkorrektion.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf TDAI 2200 med roomperfect er teoretisk en cool forstærker, men i praksis har jeg kun oplevet den spille godt sammen med de højtalere den er skabt til. På mange højtalere er den tynd i lyden.

Jeg har kun godt at sige om den billigere Lyngdorf 2175 som er sat ned til 9999kr. Du kan få den til 5000-7000kr brugt. Den er meget strømbesparende og dejlig varm i lyden. Det er dog begrænset hvad den kan trække.

Jeg mener at have set M3 til 8-12.000 kr brugt, men brugt sælgere har haft lidt svært ved at acceptere at den fik skåret 1/3 af prisen i ét hug.

Venlig hilsen Allan.

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Det her har egenligt ikke så meget med tråden at gøre, men synes det er godt nok lige at få et par forskellige vinker på sagen når vi nu er ved emnet.
Så den her er til dig, Allan

Jeg har haft fornøjelsen af at høre en Lyngdorf forstærker trække et sæt B&W 802D, og jeg skal dælme love for at den på ingen måde virkede tynd.
Men som alle andre forstærkere er der jo højttalere den er mere egnet til end andre, og et køb skal endelig ikke komme på tale før Vanderlay har prøvet sammen med hans egen Monitor Audio.

Du har også ret i at Roomperfect i teorien er cool.
Med førnævnte setup hørte jeg også roomperfect fordelene. Det gjorde en stor forskel. Stor nok til at jeg overvejde at skaffe en hjem til. Men da jeg så havde en roomperfect processor til låns herhjemme blev jeg lidt skuffet. Her gjorde den slet ikke nok forskel til at kunne retfærdiggøre købet. Heldigvis kan TDAI også købes uden RP i.

Det er på ingen måde meningen at jeg vil igang med en diskussion om hvem der har ret eller ej. Alt hvad vi oplever er jo meget subjektivt. Jeg ville blot give mit besyv med i håb om at det kan gøre det lettere for andre at finde frem til dét de mangler

Med hensyn til 2175, så har jeg også kig på den som forstærker til et af værelserne herhjemme.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Tro du skal op i en TACT Millinium.Har selv haft alle 3. 2175/2200/Millinium.

Og Millinium'en er klar bedst..

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Fint med din vinkel. Jeg har hørt NAD M3 med B&W 802D - Det lød ret godt. Jeg har dog haft en bedre oplevelse med de billigere B&W 804s2 og Nad M3 + gode kabler og SACD-afspiller. Jeg har været meget tæt på at købe sidstnævnte sæt. Med korekt roomtuning læd det somom klaveret stod i et rum overfor mig når jeg lukkede øjenene. Meget holografisk uden at være overdrevet, og uden at være i ryk med døde området. Det er en skam de ikke er lidt mindre.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

M2 har lige fået en supertest i Stereophile. Skulle være en virkelig topforstærker, helt uden bare antydningen af "digitallyd".
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har master sættet M3/M5 og kan kun sige at du får voldsomt meget for pengene i den M3. 

Hvad angår byggekvalitet, lyd og design mener jeg at det er svært at finde noget bedre til 15k efter min mening. M3 fik en fremragende test i stereophile og andre magasiner har rost den til skyerne. Jeg har haft mange forstærkere og NAD M3 er ubetinget den bedste forstærker jeg har haft. Hvis man skal sammenligne denne er der alternativerne Hegel h200 og Bladelius Thor. Har haft Thor MK1 og ville absolut vælge M3 grundet dens fløjlsbløde lyd. Mener at den spiller meget røragtigt. Hegel H200 koster 20000,-. Har dog ikke hørt den. Men ville overveje den i prisklassen hvis jeg var dig. Det kunne være spændende at høre om nogen netop har testet den hegel H200 op mod NAD M3

Læs test af NAD M3 her. Kan den drive en Wilson Audio MAXX2 med overbevisning ?

http://www.stereophile.com/integratedamps/107nad/

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Når der tales om "fløjsblød og røragtig" kan jeg ikke lade være med at bringe den amp jeg har , Musical Fidelity A5 på banen. Hver gang jeg har læst test og omtaler af A5 og M3,så tænker jeg at de må da lyde temmelig ens, da det er nogenlunde de samme superlativer der anvendes. A5 kan købes brugt for 8000 kr og det er i mine øjne et godt køb. Jeg er ihvertfald svært tilfreds!

Nogen der har noget sammeligningsgrundlag mellem de to forstærkere M3 og A5?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
M2 har lige fået en supertest i Stereophile. Skulle være en virkelig topforstærker, helt uden bare antydningen af "digitallyd".

Har du et link til testen. Synes ikke jeg kan finde den 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Der nærmeste jeg har set af test på HK 990, er dette:

http://www.hifi-musik.se/, overskriften fortæller kun at den er sindsyg kraftigt dimensioneret, så må vi bare håbe at lyden følger med

100 Amp - er det en svejsemaskine?

Beskrivning: Integrerad försärkare
Uteffekt (FTC)1: 2 x 150 W @ 8 ohm/ 2 x 300 W
@ 4 ohm
Störmstyrka: +/- 100 amp!

Ultra hög bandbredd @  1 W (+0, -3dB): 10Hz - 170kHz
Diskreta komponenter i analoga signalvägar: Ja
Signal/brusförhållande IHF-A (-3dB): 109dB
EzSet kompatibel: EzSet/EQ, 2.2-kanaler
Audio Ingångar: 8
Tape Monitor Loop: Ja
Phonoingång: Ja, MM och MC
Digitalingångar (koax, optisk): 2/2, bak
Processoringång: Ja
USB-ingång: Ja
Balancerade XLR-ingångar: Ja
HRS-Link: Ja
Digitala ljudutgångar (koax, optisk): 1/0
Förföstärkarutgång: Ja
Subwooferutgång: Ja, dubbla
Nät: AC 220 - 240V/50Hz
Effektförbrukning: 800W max
IR-in/ut anslutningar: Ja
Mått (H x B x D): 165 x 440 x 435 mm
Vikt: 19,6 kg

Ser spændende ud! til 15000,-. Dog synes jeg ikke om design layoutet udvendig

Men indvendigt nydeligt

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Tweaker skrev:
M2 har lige fået en supertest i Stereophile. Skulle være en virkelig topforstærker,
helt uden bare antydningen af "digitallyd".

Nah, bladet er jo lige udkommet, og der plejer jo at gå lidt tid inden testene kommer op på deres side.

Men den ellers altid lidt forbeholdende englænder John Atkinson satte plade efter plade på, og mente at den er "A winner all the
way". Så det er nok en ganske udmærket forstærker .

Gad vide hvad den kommer til at koste herhjemme?
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Music4life skrev:

Tweaker skrev:
M2 har lige fået en supertest i Stereophile. Skulle være en virkelig topforstærker,
helt uden bare antydningen af "digitallyd".

Nah, bladet er jo lige udkommet, og der plejer jo at gå lidt tid inden testene kommer op på deres side.

Men den ellers altid lidt forbeholdende englænder John Atkinson satte plade efter plade på, og mente at den er "A winner all the
way". Så det er nok en ganske udmærket forstærker .

Gad vide hvad den kommer til at koste herhjemme?

Ok Tweaker, spændende når den bliver lagt på!

Tror den bliver pebret. Kan se at den i USA er prissat til 6000 dollar så spændende at se. Men ud fra det stadig en priskiller hvis stereophile er oppe i skyerne. De virker temmelig seriøse !

Hvornår ændrer NAD navnet NAD på Deres HIGHend serie?. Det har jo intet med NAD at gøre som nogen kender det, uden at fornærme nogen. 

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange inputs. Jeg må se, om den lokale hifiklub har en, jeg kan høre.

Er dog stødt på et problem med M3 i mit setup, nemlig at den er 43,5 cm dyb, hvilket
ikke kan være i mit nuværende møbel, så i givet fald skulle jeg finde noget andet opbevaring

- på det punkt er ICEPower lettere at have med at gøre
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Tak for de mange inputs. Jeg må se, om den lokale hifiklub har en, jeg kan høre.

Er dog stødt på et problem med M3 i mit setup, nemlig at den er 43,5 cm dyb, hvilket
ikke kan være i mit nuværende møbel, så i givet fald skulle jeg finde noget andet opbevaring

- på det punkt er ICEPower lettere at have med at gøre

Men Icepower lyder kønsløst og uden sjæl. Fordele: ingen varmeudvikling, lavt strømforbrug

Ulempe: meget lidt musikalitet

Min mening. men har aldrig hørt en icepower som er musikalsk at lytte på

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum