Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 05:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sony SS-F 60 ESR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

En venlig sjæl har foræret mig et sæt af disse højttalere, er der nogen der kender dem?, der står ikke så meget om dem nogle steder, men ES serien plejer da at være ok.

Det eneste billed jeg kan finde af dem er det her:

http://elektrotanya.com/sony_ss-f60esl_f60esr.pdf/download.h tml

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg testet dem, jeg syntes faktisk at de spiller ganske godt, de er meget europæiske/amerikanske i lyden, Sony er normalt for mig noget hidsigt snask, så jeg blev pænt overrasket, de skal helt sikkert gemmes, og nærlyttes igen. Vil stadig gerne høre hvis nogen kender dem, eller kan henvise til en test.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke nogen der kender dem, de hedder SS-F60ES.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Mindes dem godt fra Sony kataloget i 90'erne, de var ikke helt billige og var mig bekendt afstemt og muligvis også produceret i Europa, måske i Tyskland hvor ES serien var særligt populær! Fandt et bedre billede her:

Iøvrigt er jeg ikke helt enig i at Sony generelt har en hidsig klang...faktisk mere lidt blød og mørk  modsat mange andre japanske mærker som f.eks Kenwood, Denon og Pioneer der er mere stramme og lyse i lyden. Men måske det er anderledes med de her højttalere, særlig hvis de rent faktisk har aner til Tyskland, som er kendt for at lave højttalere der godt kan være lidt lyse i toppen

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tak for svaret, de er faktisk produceret i Tyskland, og har en ganske fin og afdæmpet klang. Grunden til at jeg skriver at sony er noget hidsigt noget for mig, er nok at jeg aldrig har hørt noget af deres ordentlige hi-fi, kun deres bilka anlæg, og det er jo generelt set noget bras uanset mærke. Min fornemmelse er også at de ikke har været helt billige, for finish'en og samlinger er bare 10-4, det eneste jeg undrer mig over på basenhederne er disse 4 lim klatter med en ledning i, det set lidt billigt ud, men kan godt huske at det var et meget brugt koncept tidligere, JBL og andre af de store havde det også.

Jeg har faktisk lige fundet nyprisen på dem, 2000 d-mark, og omkring 9.500 i danmark.

Jeg faktisk i gang med en byttehandel med et familemedlem som jeg ikke vil snyde, så hvad ville i vælge hvis i havde valget mellem de her sony og et sæt B&W 640 (første serie fra 1992, har tidligere været mine ). Nyprisen er som sagt ca. 9500 for sony i 1998, og 6000 for B6W i 1992.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så huskede jeg ret med Tyskland, mener også de blev testet i Audio eller Stereoplay dengang, nok det jeg forbinder det med :) Iøvrigt ligner det ægte træfinér, og ikke den sædvanlige billige vinyl finér.

Skal du bytte dine Sony'er med B&W DM 640? Selvom B&W'erne er billigere, vil jeg nu ret sikkert hævde det er en bedre og mere proff. højttaler. B&W er jo en af de mest anerkendte højttalerproducenter overhovedet, meget modsat Sony eller andre elektronikgiganter fra Japan iøvrigt. Denne model har desuden også en kvalitets kevlar mellemtone, og så giver man gerne afkald på den ægte finér og nøjes med plasten som disse B&W'er kommer med.

Dette til trods er en bytten lige over vel ikke helt urimeligt, også nyprisen taget i betragtning.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jep bytte lige over, jeg fik sony'erne som et sæt ekstra fest højttalere, og så hørte min søster dem, og ville gerne bytte, da hun bedre kan lide designet på sony'erne. Jeg har fortalt hende at jeg ikke aner hvilken højttaler der er bedst, men at brugtprisen på begge sæt er ca. 1500, hvis standen er i orden. Sony er ægte træfiner og af den pænere slags, og B&W'erne er som du selv er inde på noget træ look-a-like  (fandme grimt)

Sony'erne kommer også med nogle ok gode enheder, basserne ved jeg ikke lige hvad er, for alle kendetegn er fjernet, men mellemtone og diskant, er så vidt jeg ved vifa enheder. Men da mellemtone og diskant er limet i, kan jeg desværre ikke verificere hvad for mærke det er.

Nå, men hun kan jo selv vælge, jeg er ligeglad med hvilken af dem jeg skal bruge til fest, de spiller begge godt og rigeligt højt.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Limet i?? De sidder da med skruer, og hvis du syntes diskantenheden stadig sidder fast når skruerne er ude, er det nok fordi de har siddet i spænd så længe, så skal de bare lirkes forsigtigt ud. Men B&W's enheder er nu stadig af en højere kvalitet vil jeg vove at hævde. Dog er det jo pérfekt hvis hun vægter udseendet og finéren højere, så er begge glade

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes