| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
5.000 kr. Budgettet er lavt. Det ved jeg. Men det er, hvad det er, hvad jeg ønsker at bruge. Hvad vil I anbefale, når jeg skal bruge 5 højtalere + evt. sub? HiFi klubben har Dali Concept 6, Concept 1 samt en Dali CT center til 4.999 kr som systempris. Jeg ved, at det er en gammel højtaler efterhånden, men kan man få noget bedre/nyere til omkring samme pris? Det skal bruges til både film og musik. Tidligere på ugen købte jeg et Sony BDV-E880 Bluray system, men lyden var alt for dårlig i de højtalere (jeg havde ganske vist ikke forventet noget særligt, men jeg blev alligevel negativt overrasket). Så derfor er jeg mere eller mindre besluttet på, at det system ryger retur til forhandleren. Jeg har et par Paradigm Titan højtalere fra et gammelt system, som jeg kan bruge som baghøjtalere. Et par højtalere, som jeg har været meget glad for lydmæssigt. De har tidligere spillet i system med et par Paradigm Monitor 9 og en Paradigm CC-170 center. Og siden hen som almindelige stereohøjtalere. En dejlig og behagelig lyd, som jeg gerne vil kunne ramme igen i et system. Monitor 9'erne har jeg stadig stående opmaganiseret, men de er rimelig hærgede og diskanterne er mere eller mindre færdige. Jeg tror ikke, at de vil være brugbare mere.
|