Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Beocenter 9500/9300 som forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa 

Er der nogen her inde som har erfarringer med at anvende et beocenter 9500 eller 9300 sammen med et andet mærke effektforstærker.

Jeg har et par Denon POA 6600A monoblokke som jeg i øjeblikket anvender sammen med en Denon forforstærker, men nogle højere magter kunne godt tænke sig noget pænere at se på i stuen, så min tanke var at købe et af ovenstående B&O anlæg brugt og anvende det som forforstærker.

Men.....

- Vil det Lyde ordenligt ?

- Kan det overhovedet lade sig gøre ?

M.v.h.

MrForce 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 08 November 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det kan nemt lade sig gøre,  du skal bare have en adaptor fra et det runde powerlinkstik stik, til 2-stk phono, det brugte jeg på mit Beocenter 9500, så skal det tilsluttes main-in på effektdelen og så virker det (næsten 100%).

Fordi jeg skriver næsten 100% er at når du tænder for dit B&O anlæg, så giver det et smeld i højtaleren så du får et mindre chok og med stor fare for at dine højtalere tager skade,  det er en eller anden start strøm/spændig der kommer når du tænder,  jeg tror jeg før har omtalt det her inde.

Hvis man tænder Beocenter 9500 først og derefter POA 6600 og slukker POA 6600 først og derefter 9500 så er der ingen problemer,  men det er svært heletiden at huske på det.

Men det fungere fint, jeg roede selv med det og fandt ud af at sætte min lille NAD 302 på 2*25watt til, og det blev Beocenter 9500 ikke dårligere af, nu kunne den pludselig drive 4-stk højtale som den ikke kunne før, pga. at den hele tiden skruede ned pga. af for lav impedanc.

man må da kunne lave/sætte et eller andet imellem der burde kunne tage dette smeld.

Og lyden mener jeg ikke der var noget problem med.

Jeg tror du vil være bedst tjent med et Beocenter 9300, jeg mener at kunne huske at det god tnok mangler en eller anden 2vejs funktion som BC 9500 havde, men til fordel for BC 9300 mener jeg at det har et andet CD værk som er væsentligt bedre end BC 9500, og især til brændte plader.

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej Poul-erik

Tak for dit detaljerede svar 

Det med smældet i højttalerne kan man vel fjerne med en af disse nye strøm skinner som først tænder for stikkene når der er mere end 20W forbrug på det ene stik. Hvis man så sætter Beomasteren til "20W-stikket", så vil forstærkerne aldrig tænde før Beomasteren er tændt !

Grunden til at jeg overvejer et 9500 anlæg, er at jeg har en del gamle kassettebånd som er optaget med Dolby C og såvidt jeg ved er er ikke Dolby C på 9300 ??

Jeg kan forstå på dig at lyden er ok 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

Jacob198618
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hjalp det med at sætte en spareskinne ind?

Mvh

Jacob

MrForce skrev:

Hej Poul-erik

Tak for dit detaljerede svar 

Det med smældet i højttalerne kan man vel fjerne med en af disse nye strøm skinner som først tænder for stikkene når der er mere end 20W
forbrug på det ene stik. Hvis man så sætter Beomasteren til "20W-stikket", så vil forstærkerne aldrig tænde før Beomasteren er tændt !

Grunden til at jeg overvejer et 9500 anlæg, er at jeg har en del gamle kassettebånd som er optaget med Dolby C og såvidt jeg ved er er ikke
Dolby C på 9300 ??

Jeg kan forstå på dig at lyden er ok 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis Jacob198618's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob198618

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes