Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz Integreret vs. effektforst. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg rimelig ny indenfor Marantz verdenen - faktisk kun et par år gammel  Mit setup er pt. flg.:
  • Marantz Surround SR7000 (ved stereo benyttes den som pre-amp)
  • Marantz PM7000 integreret amp (bruges som effekt til SR7000)
  • Snell AIIIi
Jeg er blevet vældig glad for Marantz lyden - ok jeg ved jeg kan få bedre og Snell´erne fortjener high-end osv. men budgettet er pt. ikke til det.

Falder fra tid til anden over Marantz SM-80 effektforstærkeren, og påtænker at udskifte PM7000´eren med denne. Vil der være idé i det, eller er det spild af penge?

Lidt flere specs på SM-80
  • Rated Power 20 Hz - 20 kHz: 2 x 100 Watt at 8 Ohm. 2 x 150 Watt at 4 Ohm or Mono 1 x 300 Watt at 8 Ohm.
  • Dynamic Power (Stereo):  2 x 130 Watt att8 Ohm, 2 x 210 Watt at 4 Ohm, 2 x 300 Watt at 2 Ohm.
  • Size W.H.D 420 x 132 x 334 mm.
  • Weight - 13 kg.

Thanks

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Sikkert et fjollet spørgsmål, og nok også en smule offtopic, men har du prøvet at bruge PM7000 som eneste apparat ved afspilning i ren stereo, i stedet for at bruge din SR som pre?? Det er min erfaring af integrerede stereoforstærkere performer noget bedre ved stereo end surroundreceivere (har selv haft flere af de store Marantz SR-modeller), men kender ikke PM7000 fra førstehåndsoplevelser...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Sikkert et fjollet spørgsmål, og nok også en smule offtopic, men har du prøvet at bruge PM7000 som eneste apparat ved afspilning i ren stereo, i stedet for at bruge din SR som pre?? Det er min erfaring af integrerede stereoforstærkere performer noget bedre ved stereo end surroundreceivere (har selv haft flere af de store Marantz SR-modeller), men kender ikke PM7000 fra førstehåndsoplevelser...

//Allan

Hej Allan. Slet ikke et dumt spørgsmål. PM7000´eren spiller faktisk rigtig godt - og egentlig ikke nogen mærkbar forskel selvom den går gennem SR7000. Årsagen til sidstnævnte er der, skyldes mit surround setup - det kan jeg ikke rigtig undvære, og jeg har ikke pladsen til at lave et decideret lytterum. Sååå..derfor kompromisset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes