Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Periodisk fejl på M-508 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ringsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej folks,

Er der nogen herinde som kan hjælpe med at stille en diagnose på mit

P308/M508 forstærkersæt fra Onkyo.

Sagen er at jeg får en periodisk fejl hvor sikringskredsløbet slår Højtaler sæt fra

når jeg så deaktiverer højtalerne kan jeg se at VU-metrene modtager ok musik signal!!

i de fleste tilfælde bliver jeg nødt til at slukke for M508 for at kunne starte op med højtalerne igen.

Det er tilfældigt hvornår fejlen optræder men typisk efter mere end 3timers lav FM eller CD lytning, sættet er på ingen måde presset.

Jeg har nu sat mine højtalerne over på B-udgangene og er nu spændt på om problemet er væk!!

Hvad kan det være? relæ fejl , der 3 stk eller andet grumt ? :-) evt. delefilter i højtaler!!

mvh.

Ringsted

Til top Vis ringsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ringsted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ud fra et hurtigt kig i service manaulen vil jeg mene at det skyldes at overcurrent protectioneen bliver aktiveret. (Hvis det var pga. DC offset ville metret ikke vise musiksignal).

Det kan næsten kun skyldes kortslutning af udgangen internt eller eksternt.

Gør følgende:

1) Dobbelt og trippel og quadruppel tjek at ingen højttaler-corer har nogen som helst chance for at røre hinanden på dine højttalerledninger. Tjek både bagpå forstærker og bagpå højttaler. I 99% af alle tilfælde er det dette der er årsagen. ...og ja ALLE erfarne hifi-freaks har lavet den fejl på et eller andet tidspunkt så lad ikke din stolthed forhindre dig i at lede efter denne fejl.

2) Tjek for kortslutning internt i forstærkeren. Dette skal du selvfølgelig kun gøre hvis du ved hvordan man gør det. Det kan være alt fra støv, spindelvæv, et stykke afklippet kabel-core, cola/øl etc etc.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

ringsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er højtalerkablerne skiftet og M-508 renset for edderkopper, støv og andet godt :-) det var tiltrængt, men den store synder var alligevel mine gamle HT kabler købt i audioscan for mange år siden de var spoleret et par steder, hm...........    og fejlen er ikke opstået endnu og jeg kører på samme HT udgang som før.

jeg siger mange tak for vejledning og jeg klarede det uden at få hold i ryggen .

mvh.

Til top Vis ringsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ringsted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes