Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Guldkysten > Læs hele tråden. Det har jeg aldrig sagt.

Ok, hvad har det med en Fiat Panda at gøre. Det har det at gøre, at jeg faktisk ser frem til min fiat Panda. Og den har kun kostet 99.000kr fra sprit ny.

Straks bliver jeg bekastet med at det er et l*rte mærke af jensen, at de virkelig har dårlige køreegenskaber osv.

Samtiddig siger i at det er kundens tilfredshed det handler om når vi snakker Vienna. Og tro det eller ej, jeg er super tilfreds med min Fiat Panda.

Det kan man kalde dobeltmoralsk af propertioner.

Jeg må ikke sige at jeg syntes en Vienna til 170.000kr er for dyrt, men i må gerne svine min lille Panda til, som jeg HAR kørt i og er super tilfreds med? I har ikke hørt omtalte Vienna.

Grunden til at jeg kun køber en Panda er økonomisk. Ikke at jeg ikke har råd til dyrere (jeg er programmør og konen revisor), men at en bil er nok er jordens dårligste invistering. Jeg nægter at kaste mere end højst nødvendig mængder penge ud af vinduet pr år. (Tænk bare hvad en bil til 400.000kr har tabt af værdi på 4 år, i forholdet til en panda).

Hvordan holder Vienna brugtsalgspriserne ? Er der mange tilsalg?

det er jo en komplet sindsyg sammenligning.

bilindustrien fungere på en helt anden måde, uden at vide det regner fiat vel med at sælge et par millioner af den model, hvor vienna skal være heldige for et nå mere end et par tusinde, selvfølgelig sætter det sig i prisen, kvalitet vs kvantitet

fiast panda kan du sammenligne med et sony dav system som millioner af mennesker køber og som kan fremstilles på samlebånd, vienna kan du sammenligne med en ferrari.

som altid er det de sidste 5-10 procent af ydelsen der koster mest, man kan komme langt for få penge, men kun hele vejen hvis man vil betale, sådan er det i ALLE brancher.

du er glad for din fiat panda fordi du ikke har brugt mange penge på den, andre igen er glade for deres amerikaner bil fordi den har sjæl, andre igen er glade for deres audi fordi den kører godt.
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale dig at læse eventyret om Kejserens Nye Klæder...................................
Til top Vis JØRGEN STORM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JØRGEN STORM

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

(...)du er glad for din fiat panda fordi du ikke har brugt mange penge på den, andre igen er glade for deres amerikaner bil fordi den har sjæl, andre igen er glade for deres audi fordi den kører godt.

Nu kan en Panda altså også have sjæl....ikke kun forbeholdt amerikanere og deslige...nemlig ja

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Sku vi ikke stoppe her. Jo da, det er en god ide'

Er jeg helt gal på den? Ja det er du.

vh. T

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hey,

Tarup > Så du mener at du med teknisk indsigt mener prisen er helt korrekt og på ingen måde er for høj?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Nej der er ikke flere forhandlere i dag, men det skyldes nok den revolution Hifi klubben startede og som f.eks. Elgiganten i dag tildels viderefører. Men derfor kan der vel stadigvæk godt være for mange forhandlere i ft. kundegrundlaget.

...men alligevel hører vi jævnligt brok over at der ikke er nok seriøse hifi-butikker i landet, at dem der er ikke har nok af det tunge grej hjemme osv. Du har helt ret, Danmark er _overbefolket_ af gode hifi-forretninger, i forhold til de fleste andre lande. Danmark har et kundegrundlag på størrelse med Hamburg og omegn. Prøv at tage til Hamburg, og se om du kan finde lige så mange seriøse hifi-forretninger som i Danmark. I USA er folk lykkelige, hvis de kan finde en seriøs forhandler i samme _stat_ som de bor i.

syncroniq skrev:

Tarup > Så du mener at du med teknisk indsigt mener prisen er helt korrekt og på ingen måde er for høj?

Hvad er definitionen af "for høj pris"?

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg fik engang at vide af en klog mand, at måden at tjene penge på er at fjerne enhver sammenhæng mellem kostpris og salgspris! Det prøvede jeg så i 15 år, - det virkede fint!

Og som alle, der har fattet, hvor smuk, retfærdig og enestående ægte kapitalisme er, vil vide det, så er en ting PRÆCIS, NETOP og KUN det værd, som man kan narre folk til at betale for den!

Til top Vis JØRGEN STORM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JØRGEN STORM

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Chr. R. skrev:
Nej der er ikke flere forhandlere i dag, men det skyldes nok den revolution Hifi klubben startede og som f.eks. Elgiganten i dag tildels viderefører. Men derfor kan der vel stadigvæk godt være for mange forhandlere i ft. kundegrundlaget.

...men alligevel hører vi jævnligt brok over at der ikke er nok seriøse hifi-butikker i landet, at dem der er ikke har nok af det tunge grej hjemme osv. Du har helt ret, Danmark er _overbefolket_ af gode hifi-forretninger, i forhold til de fleste andre lande. Danmark har et kundegrundlag på størrelse med Hamburg og omegn. Prøv at tage til Hamburg, og se om du kan finde lige så mange seriøse hifi-forretninger som i Danmark. I USA er folk lykkelige, hvis de kan finde en seriøs forhandler i samme _stat_ som de bor i.

syncroniq skrev:

Hvad er definitionen af "for høj pris"?

Det er 170.000,- for 5-6 enheder og et flot kabinet.

Det er 50.000,- fot et netkabel.

Det er 100.000,- for en mellemtone.

Det er 75.000,- for et signalkabel.

Det er priser på alle cd-plader.

Det er 1 million for et  sæt højttalere.

Det er 250.000,- for en effektforstærker.

Alle hvor tingene "bare" er en videreudvikling af eksisterende ting..................Ingen nytænkning (revolution), men nogle komponenter med firmaernes eget "tryk" på.

For 10 år siden var et netfilter til 1000,- af det onde, fordi det var dynamikdræbende og bassen blev "stor"................. idag er det samme filter (teknikken) til 36.000,- FREMRAGENDE... nu hedder det bare at filteret "bløder lidt op" og gør det hele lidt mere spændende.

Hi-end er blevet dyrere og folk er blevet MEGET dummere.  Eller nemmere at snyde/påvirke

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATUR!!!!

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

JØRGEN STORM skrev:
MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATUR!!!!

Ja ingen tvivl om det.......... meeeeen der er grænser for galskaben......... HER hos mig ihvertfald

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Det ved man jo først, når de står i egen stue og er tilspillet. Jeg er heldig at konen syntes mine Mahler er megaflotte, og jeg har givet 76.000,- minus lidt rabat for dem. Jeg mener jeg har gjort et godt køb. Hvis jeg kunne få den samme glæde med de nye Viennaer, så er de jo pengene værd for mig. Jeg har den tekniske indsigt, at jeg med egne øjne kan se, at finish på VA, er klasser bedre end flere MEGET kendte mærker.

vh. T

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jeg synes det er en fuldstændig opgivende holdning til priser og prissætning.

Prisen bør afspejle performance:
Performance er både i absolut opnåbar lydkvalitet under optimale omstændigheder.
Performance er også fleksibilitet i sammenhæng med forskellige setup's.
Performance er også den visuelle side.

Hvis du kan få bedre højtalere til mindre penge er den for dyr, hvis du ikke kan få bedre hyøjtalere til mindre KAN prisen være korrekt.
Hvis du ikke kan få bedre højtalere for mindre og skal betale mere for højtalere som er bedre ER prisen korrekt.

Vurdering af performance er for den enkelte hifi-nørd helt subjektiv.
Vurdering af performance fra en "anmelder" bør bestræbe sig på at finde grændserne for opnåelig lydkvalitet og stiller derfor krav til et flersidet referencesystem som vil kunne afsløre muligheder og begrændsninger i produktet.

Syncronic har ikke hørt disse højtalere og jeg synes ærlig talt det er en frygtelig tyndbenet kop the han forsøger at trække på hans hjemmesnedkererede "sandheder"!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

"Syncronic har ikke hørt disse højtalere og jeg synes ærlig talt det er en frygtelig tyndbenet kop the han forsøger at trække på hans hjemmesnedkererede "sandheder"!"

Og tænk, jeg "synes" helt uærligt, at din religiøst funderede politiske korrekte overtro  er en skrækkelig hjulbenet kop opvaskevand, som du forgæves forsøger at trække ned over dit socialakrobatiske efterrationaliserende og værdirelativistiske vrøvleunivers! Men for den nyreligiøse irrationelt funderede konvertit, vil alle der vælger at betragte verden logisk, rationelt og intelligent frembyde en stærkt blodtryksforhøjende og PMS-aggreverende følelsesladet provokation, men 3 x 5mg benzodiazepin burde kunne forbedre almentilstanden betragteligt i løbet af et par uger.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

JØRGEN STORM skrev:

"Syncronic har ikke hørt disse højtalere og jeg synes ærlig talt det er en frygtelig tyndbenet kop the han forsøger at trække på hans hjemmesnedkererede "sandheder"!"

Og tænk, jeg "synes" helt uærligt, at din religiøst funderede politiske korrekte overtro  er en skrækkelig hjulbenet kop opvaskevand, som du forgæves forsøger at trække ned over dit socialakrobatiske efterrationaliserende og værdirelativistiske vrøvleunivers! Men for den nyreligiøse irrationelt funderede konvertit, vil alle der vælger at betragte verden logisk, rationelt og intelligent frembyde en stærkt blodtryksforhøjende og PMS-aggreverende følelsesladet provokation, men 3 x 5mg benzodiazepin burde kunne forbedre almentilstanden betragteligt i løbet af et par uger.

Jeg syntes at du skal læse følgende, og derefter dette. Og det inden du laver din næste post her på forum.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

JØRGEN STORM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Tak for de nævnte links! Jeg har som foreslået læst dem, men det var ikke nogen stor intellektuel oplevelse.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

JØRGEN STORM skrev:
Tak for de nævnte links! Jeg har som foreslået læst dem, men de siger mig ikke et klap!

Ok, så prøv at læs dem igen da du skal accepterer dem når du opretter en konto hos os. Når du har gjort det og er indforstået, så bruger du kontakt formularen og sender en besked om det.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

I diskuterer alle en pris på 170.000 kr.

I følge Jensen koster de da "kun" 150.000

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Er det virkelig nødvendigt at høre den for at være kritiske? Hvad er det de forventes at kunne børe ved en til 170.000?

Hvis de kostede 1.700.000, skulle man så også høre dem før man kunne have en mening?

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Problemet er næppe at de højttalere er prissat for højt for folk kan vel bare undlade at købe dem hvis ikke de synes at de spiller op til prisen.

Eller er det lige der skoen klemmer?

Måske vil nogle købe den alligevel uanset om den spiller op til prissætningen eller ej fordi de ikke kan høre om den spiller godt eller skidt.................

Måske er det også ligemeget om den spiller op til prissætningen eller ej med det grej nogle tilslutter den.

Kunsten er jo ikke at købe en masse dyre produkter og så sige at nu har man et godt anlæg.

Kunsten er at købe produkter der, om muligt, ikke er dyre men spiller godt alligevel og så sammensatte grejet så det synger af synergi.

Hver gang jeg læser om en der har købt en afspiller til RedBook formatet som er prissat omkring 50 kilo eller derover undres jeg.
Hver gang jeg læser om folk der køber kabel til mange tusinde kroner så undres jeg.

For mig er det mere forståeligt at man bruger de fleste penge i anlæget på tranducerkomponenterne.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Problemet er næppe at de højttalere er prissat for højt for folk kan vel bare undlade at købe dem hvis ikke de synes at de spiller op til prisen.

Eller er det lige der skoen klemmer?

Måske vil nogle købe den alligevel uanset om den spiller op til prissætningen eller ej fordi de ikke kan høre om den spiller godt eller skidt.................

Måske er det også ligemeget om den spiller op til prissætningen eller ej med det grej nogle tilslutter den.

Kunsten er jo ikke at købe en masse dyre produkter og så sige at nu har man et godt anlæg.

Kunsten er at købe produkter der, om muligt, ikke er dyre men spiller godt alligevel og så sammensatte grejet så det synger af synergi.

Hver gang jeg læser om en der har købt en afspiller til RedBook formatet som er prissat omkring 50 kilo eller derover undres jeg.
Hver gang jeg læser om folk der køber kabel til mange tusinde kroner så undres jeg.

For mig er det mere forståeligt at man bruger de fleste penge i anlæget på tranducerkomponenterne.

"dolph"

Jeg er meget enig her...

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum