| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I søndags var jeg på den (meget) lokale genbrugsstation. Det er et sted oprettet med henblik på reel genbrug, så alle der bor i
boligområdet er velkomne til at afhente hvad de vil.
Enhederne er desværre ikke i perfekt stand, og kabinetterne er ramponerede; men det er en fornuftig start på en hornkarriere,
synes jeg.
Vi snakker Coral Flat 10, ikke? De er i hvert fald 10" __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, tillykke Sveske! Jeg tror ikke du skal bekymre dig om de småting der. Fibrene i hullet i kantophænget kan evt. friseres så de lukker, og så kan du prøve at få hold på fibrene med lidt tapetklister. Det holder måske i ikke i længden, men det skader heller ikke. Jeg har haft nogle flat 5 med maste alu-domer, de lød ikke anderledes af den grund... Enhederne er i hvert fald gode nok til at lege med, måske prøve noget Duelund, spørg bare r-l-b om hvad de kan Flot fund
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt fund sveske du kan sikkert rette det lidt ud og lime som bobt.... foreslår De lyde rigtigt godt i det store duelundhorn, men orker du ikke kan de sikkert spille fint i fx en voigt pipe jeg har tegninger til div coral horn og bass refleks til 10eren så du kan bare sende mig en pm med din email så sender jeg dem til dig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super Ace voigt'en duer osse fint, den spiller dog med enheden opad - rundståler. Men hvordan lyder de i de bagladere der?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fået lyttet nok på dem - den fesne lille integrerede JVC jeg nøjes med for tiden indbyder ikke til meget
Men jeg kan da allerede fortælle at jeg blev overrasket over det meget brede lydbillede. Jeg er ikke vant til at lyden står noget
nær 180 grader om hovedet. Og Jack Johnsons vokal har næppe været så medrivende her. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev det "Queen's Day" her i Amsterdam hvor jeg bor. Det er dagen hvor alle sælger lopper og drikker dagen lang. Der er ellers aldrig noget
interessant at købe, men på vej hjem så jeg en mørkegrå kasse på den anden side af gaden, og jo det var en Quad forstærker. En Quad 606. Jeg
fik den for €20 - ikke dårligt. Den virker skam også. Bare synd jeg ikke kan høre noget for den infernalske larm på gaden.
http://gallery.me.com/clauseggers#100041
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Ja så blev det "Queen's Day" her i Amsterdam hvor jeg bor. Det er dagen hvor alle sælger lopper og drikker dagen lang. Der er ellers aldrig noget
interessant at købe, men på vej hjem så jeg en mørkegrå kasse på den anden side af gaden, og jo det var en Quad forstærker. En Quad 606. Jeg
fik den for €20 - ikke dårligt. Den virker skam også. Bare synd jeg ikke kan høre noget for den infernalske larm på gaden.
http://gallery.me.com/clauseggers#100041 |
|
|
det er ret godt gået for 160 kr. - tillykke med den __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg var en tur på loppemarked i dag og fandt denne Rega Planar 2 for 50,- kr. Det synes jeg selv var et rigtigt godt fund, jeg har kun checket at den kan køre og har ikke fået lyttet til den endnu. Jeg har aldrig hørt sådan een før og glæder mig til at finde ud af hvordan den er i forhold til min Marantz 6300. Den bliver da rimeligt pænt omtalt på nettet.

|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh... jeg tror at jeg skal besøge loppemarkedet lidt oftere..:) God køb..:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt fund! Der er ihvertfald masser af muligheder for at tweake arm og motor på sådan en spille
Føørste tweak kunne være en kork måtte med antiskridmåtte under. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom rega ikke er verdens mest spændende grammofon så er den en ret pålidelig og vellydende sag og man bør altid have en rega stående i skabet til når en af ens åndsvage vintagegrammofoner går i udu så man stadig kan nyde vinylerne alt mens man febrilsk roder rundt med stroboskiver, hoppende quartz-styrede direkte drev og mellemhjul der ikke lader regumierede dæk på østeuropæiske lastbiler meget tilbage at ønske...
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige fået lyttet lidt til den, og første indtryk er at den kører alt for langsomt. Jeg har også fået læst lidt hist og her, at det skulle være muligt at fixe dèt problem, så det vil jeg forsøge en af dagene.
At prøve forskellige måtter samt at altid have en reservespiller i huset er gode forslag.
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Selvom rega ikke er verdens mest spændende grammofon så er den en ret pålidelig og vellydende sag og man bør altid have en rega stående i skabet til når en af ens åndsvage vintagegrammofoner går i udu så man stadig kan nyde vinylerne alt mens man febrilsk roder rundt med stroboskiver, hoppende quartz-styrede direkte drev og mellemhjul der ikke lader regumierede dæk på østeuropæiske lastbiler meget tilbage at ønske...
|
|
|
Nemli'-ja!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent fra "medlyd" kan sende dig en ny rem eller du kan købe den i hifiklubben for omkring 180-200 kr derudover kan du smørre centerlejet - søg på nettet eller spørg Bent
Nogle har et problem omkring motoren og den plasthjul som trække remme som løsner sig fra aksen på motoren - jeg tro sekund lim kan gøre det men soørg for en sikkerheds skyld
Du kan teste det ved at hold på det sorte plasthjul mens motoren kører rundt
Er remmen færdig kan du skolde den i kogende vand - så bliver den lidt mindre og kan måske bruge mens du venter på en ny - den skal bare hældes over med kogende vand i en kop i 20 sekunder og så kold vand på
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ Det viste sig at remmen sad forkert! Jeg checkede også plasthjulet og det gav et skarp smæld som en champagneprop da jeg hev det op, så det virker ikke som om at det har løsnet sig. Så skoldede jeg remmen for en god ordens skyld og nu lyder det hele som det skal. Jeg vil dog lige skaffe en ny rem så jeg er helt sikker på at den kører optimalt.
Jeg takker for anvisningerne r-l-b. Og så synes jeg da at den lyder rigtigt fint.
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
Hæhæ Det viste sig at remmen sad forkert! Jeg checkede også plasthjulet og det gav
et skarp smæld som en champagneprop da jeg hev det op, så det virker ikke som om at det har løsnet sig. Så skoldede jeg
remmen for en god ordens skyld og nu lyder det hele som det skal. Jeg vil dog lige skaffe en ny rem så jeg er helt sikker
på at den kører optimalt.
Jeg takker for anvisningerne r-l-b. Og så synes jeg da at den lyder rigtigt fint.
mvh
Marantzman |
|
|
Sikke et fund for pengene
Har du prøvet at rense de dele som trækker rammen/som den trækker (kan ikke lige huske navnene), med
isopropylalkohol? Hvis de er fedtet kan det også have indflydelse. Jeg løste et remproblem, med denne løsning, så sent som i
går.
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky
Nej, jeg har ikke renset noget endnu, men det virker nu ikke som om at den trænger. Det lyder som om at den kører fint nu, jeg kan dog ikke lige finde min gamle strobeskive og checke om hastigheder er 100% korrekt. Jeg kan dog godt leve med en lille procent afvigelse, hvis det skulle være.
Og ja jeg synes da også at det er et ret heldigt fund og jeg jeg har ikke fået armene ned endnu, efter at have konstateret at den spiller problemfrit. 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en dejlig historie.Hvor er livet dog dejligt. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, der er sku nogle der er heldig 

|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
her et par Linn Helix som blev frelst fra genbrugen, desværre er begge basser defekte, og koster sikkert en formue, men de er i fin visuel stand,frontstofmonteringen er dog noget kikset
VH. Madsen

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |