Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 18:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: kontainer fund (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:
Jeg vil dog lige skaffe en ny rem så jeg er helt sikker på at den kører optimalt.

Sig gerne til hvor du køber den, da jeg har brug for en og har haft skrevet til Medlyd, men jeg fik ikke noget svar.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

her et par Linn Helix som blev frelst fra genbrugen, desværre er begge basser defekte, og koster sikkert
en formue, men de er i fin visuel stand,frontstofmonteringen er dog noget kikset


VH. Madsen 


[IMG]http://img196.imageshack.us/img196/9899/img0246he.jpg" width=398 height=587>



Er det "bare" skumophænget der er defekt? For det kan jo sagtens laves for et par hundrede kroner, hvis du er frisk og lidt fix
på fingrene;)

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået hørt på min Quad 606. Trafoen begyndte dog at brumme efter en halv times drift. Jeg kan se på nettet at det er en generel fejl ved
alle Mk. I 606ere. Trafoen ødelægger simpelthen sig selv med tiden. Da jeg havde den åben kunne jeg også se at ladelytterne var lidt 'oppustede'.
Der havde også været spildt noget uidentificerbar væske i den engang, god ikke det store. Hvis den skal renoveres betyder det den helt store
omgang med nye ringkernetrafos, nye lytter, nye udgangs transistorer, ny modstande og stik. Kabinettet ser heller ikke for godt ud, men det kunne
sandblæses. Der har været pillet i den før, for højre og venstre kanal er byttet om. Det er vist ikke rigtigt værd at kaste sig ud i.

Og lyden? Tja, ikke noget særligt. Godt tryk i mellembassen, men den mangler dybbas og diskant. Den er noget afrullet i begge ender.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
madsen skrev:

her et par Linn Helix som blev frelst fra genbrugen, desværre er begge basser defekte, og koster sikkert
en formue, men de er i fin visuel stand,frontstofmonteringen er dog noget kikset


VH. Madsen 


[IMG]http://img196.imageshack.us/img196/9899/img0246he.jpg" width=398 height=587>



Er det "bare" skumophænget der er defekt? For det kan jo sagtens laves for et par hundrede kroner, hvis du er frisk og lidt fix
på fingrene;)

Desværre er det svingspolen der er brænd over på den ene, den anden bevæger sig med mislyde, de har sikkert begge været godt varme, pga. overbelastning, de har ophæng af gummi og de er begge fejlfrie

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Nu har jeg fået hørt på min Quad 606. Trafoen begyndte dog at brumme efter en halv times drift. Jeg kan se på nettet at det er en generel fejl ved
alle Mk. I 606ere. Trafoen ødelægger simpelthen sig selv med tiden. Da jeg havde den åben kunne jeg også se at ladelytterne var lidt 'oppustede'.
Der havde også været spildt noget uidentificerbar væske i den engang, god ikke det store. Hvis den skal renoveres betyder det den helt store
omgang med nye ringkernetrafos, nye lytter, nye udgangs transistorer, ny modstande og stik. Kabinettet ser heller ikke for godt ud, men det kunne
sandblæses. Der har været pillet i den før, for højre og venstre kanal er byttet om. Det er vist ikke rigtigt værd at kaste sig ud i.

Og lyden? Tja, ikke noget særligt. Godt tryk i mellembassen, men den mangler dybbas og diskant. Den er noget afrullet i begge ender.

 

Hvis den spiller, er der ingen grund til at udskifte transistorer i den. Trafo og lytter skal nok skiftes, hvis de er som du beskriver. At lyden er dårlig skyldes netop, at trafo og lytter ikke er i orden. Jeg mener ikke at 606  plejer at spille dicideret dårligt. Det er godt nok en del år siden jeg hørte en sidst, men den lød da rimelig ok, som jeg husker den.

Den burde nok kunne fikses igen, uden at det koster en herregård. Evt. ved hjælp af nogle brugte trafoer, for at holde prisen nede.

 

mvh.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Containerfund er det ikke, snarere loppefund :o)

1: Ortofon MC-200u   50 kr.

http://www.vinylengine.com/library/ortofon/mc-200.shtml

Den sidder nu i en SMV-IV arm og spiller fantastisk, faktisk spiller den bedre/ passer bedre til min riaa end en +10.000 kr's pickup jeg har afprøvet et stykke tid :o)

2: Micro Mega  minium CD  30 kr. (iøvrigt ikke nogen stavefejl, det hedder den altså!).

Den starter ikke med at rotere CD'en når den skal så den er vel nok defekt, jeg er ikke radiomekaniker, nogen som har gode tip's?

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
ronnielinn
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

jeg har fundet et sæt cerwin vega D9E, ikke så fedt fud som jeres, men okay....

der skulle lige nye kanter på basserne, og 4 nye delepotmetre i, så kørte de igen, tjente 1000kr på dem

Til top Vis ronnielinn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnielinn
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

(2: Micro Mega  minium CD  30 kr. (iøvrigt ikke nogen stavefejl, det hedder den altså!).

Den starter ikke med at rotere CD'en når den skal så den er vel nok defekt, jeg er ikke radiomekaniker, nogen som har gode tip's?)

Enten er motoren der drejer CD´en rundt død, eller osse er laseren død, prøv at tage låget af og kør skuffen ud og ind, når skuffen er gået ind, se efter om laseren prøver at fokusere (du vil kunne se en bevægelse op og ned i laseren) Hvis der intet sker er det nok laseren eller noget i laserens styresystem der er gået itu.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 09 August 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige en Luxman L-210 i vores genbrugsgård.

Den er i ret så god stand, men jeg ved ikke endnu om den kan spille, men den update skal jeg nok komme med.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 August 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

For et par år siden fandt jeg en Pioneer a-88x da jeg skulle smide et gammelt fjernsyn ud.
  http://www.elitestereo.netfirms.com/a88x.htm 

Mint condition - der var lidt knas på potentiometrene, som let kunne fjernes.
Den spillede aldeles fremragende og jeg har et par gange anbefalet nybegyndere at købe denne - jeg har flere gange set den i dba.dk til ca. 1.000.

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 09 August 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Den Luxman spiller sgu også godt, så det er jo et godt fund.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 09 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

hvar i continer ved  ved bilka her ude i odense sø og fandt en DM 10 Densen forstærker der var smidt ud   hmmmm.  han må da være gal i hovedet

 

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
le15a
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 10 August 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har på vores lokale genbrugsstation fundet et sæt kef bailey , men desværre var den forkerte affaldspave på arbejde den dag og de fine baileyer var ikke til at redde

Har også fundet et nikko alpha 130 forstærkersæt som jeg heller ikke kunne redde

Til top Vis le15a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af le15a
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 11 August 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

le15a skrev:

Jeg har på vores lokale genbrugsstation fundet et sæt kef bailey , men desværre var den forkerte affaldspave på arbejde den dag og de fine baileyer var ikke til at redde

Har også fundet et nikko alpha 130 forstærkersæt som jeg heller ikke kunne redde

 

Ja, det kan sgu være svært at acceptere

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
le15a
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 11 August 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

  Nej der var bare ikke noget at gøre, uanset hvor meget jeg forsøgte at overtale ham om at det var et sæt meget fine højttalere der med garanti ikke ville komme retur uanset om de var defekte eller ej. Jeg prøvede at trykke let på basenhederne, og der var intet der indikerede at de var defekte

det var det rene MORD

Til top Vis le15a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af le15a
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 11 August 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det virker ret grotesk at man ikke kan få lov at genbruge ting fra en genbrugsstation.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 11 August 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

le15a skrev:

  Nej der var bare ikke noget at gøre, uanset hvor meget jeg forsøgte at overtale ham om at det var et sæt meget fine højttalere der med garanti ikke ville komme retur uanset om de var defekte eller ej. Jeg prøvede at trykke let på basenhederne, og der var intet der indikerede at de var defekte

det var det rene MORD

Han skulle have nogle bank skulle han  en gang i mellem fatter de ikke en skid på sådan nogle plasser at der nogle ting der der burte redes, det er desvære deres uvidenhed om Hi-Fi, jeg har selv samlet et par gamle flade B&O 901 beovox op de fejlede ingen ting, hvad skal du med den blev der sagt, og jeg sage at jeg skal hjem og høre musik på dem det er det de er beregnet til og så sage han, nå og ikke mere.

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
le15a
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 12 August 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

 ja ind imellem kan man være heldig, på en anden genbrugsstation i min kommune er de ikke så pernitne , der har jeg fundet flere gode ting også fordi det var der det lokale radioværksted smed det kasserede ud. Jeg fandt engang en af de dyreste 15" bilsubs fra mtx når man trykkede på membranen kunne en skrabelyd høres, jeg skruede den ud på stedet og konstaterede at kabinettet var fyldt med almindeligt vat, det var i midlertid blevet suget ind gennem udluftningen  i magneten  . Jeg skar domen af og støvsugede vattet ud fra svingspolen, derefter spillede den perfekt igen.

Til top Vis le15a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af le15a
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 12 August 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:

her et par Linn Helix som blev frelst fra genbrugen, desværre er begge basser defekte, og koster sikkert en formue, men de er i fin visuel stand,frontstofmonteringen er dog noget kikset

VH. Madsen 

har du prøvet ebay i england, der har jeg før set basset til disse højttalere, fronstoffet er helt originalt ringe lavet



__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 12 August 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

le15a skrev:

  Nej der var bare ikke noget at gøre, uanset hvor meget jeg forsøgte at overtale ham om at det var et sæt meget fine højttalere der med garanti ikke ville komme retur uanset om de var defekte eller ej. Jeg prøvede at trykke let på basenhederne, og der var intet der indikerede at de var defekte

det var det rene MORD

noget tyder åbenbart på at denne "konge" vidste hvad det var der stod der, og måske selv skullee have dem med hjem



__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes