Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 11:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lytte-sessioner/hifi messer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FlemmingH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 November 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:
Det dur jo heller ikke at blive pigesur over folk ikke er der efter aftale. Men næste gang, så fanger bordet Jamen det synes jeg lyder som en fornem idé Flemming. Skriv gerne herinde i tråden når du synes Hvad spiller du med forresten?

Næ så ku man nemt være pigesur over så meget .....

Måske man sku nå et lille møde her inden der for alvor rodes med akkustikken......så man ku mødes også bagefter akkustikken er blevet bedre *S*

Her spilles der pt med Squeezebox touch....men diy psu...og anden clock.....ikk så ringe......

Har lånt en audiophillo spdif konverter.....men den driller med opsætningen ......ku godt tænke mig at høre den op imod Squeezebox'en

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Det er skægt som ører hører forskelligt.

Andromeda var tilsyneladende stærkt utilfreds med Zingali.

Det kan jeg slet ikke genkende. De helt store passede nok ind i det kæmperum og skulle måske endda have haft noget
mere strøm bagved.
Til gengæld synes jeg deres andre højtalere i det andet rum med Electrocompagniet spillede fortræffeligt. Meget dynamisk
og spændende 2 vejs koncept.
Jeg er vild efter at prøve at lave sådan en sag selv, men det er jo ikke bare ligetil at beregne sådan et horn :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 04 November 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Fra High-Performance Audio skal der lyde en stor tak til alle for en helt fantastisk messe med suveræn god stemning og masser
af glade mennesker.

Vedrørende de meget forskellige lytteoplevelser, så hører vi jo forskelligt og har tilmed individuelle præferencer. Derudover
skal vi huske på, at lyden i døren, på bageste række og i sweet-spot altid vil være forskellig - hvilket afgjort kan give utrolige
afvigelser i vore oplevelser. Ydermere skiftes der genrer og indspilningskvalitet/stil hele tiden. Mængden af mennesker påvirker
også lyden.

Så inden man fælder dom over de forskellige set-up's, så husk på at oplevelsen i sweet-spot af én indspilling/genre/kvalitet kan
være totalt anderledes end en anden indspilling/genre/kvalitet, lyttet fra døråbningen.

De seriøse lyttere, placerer sig 2-3 forskellige steder i rummet og lytter mindst til 3-4 numre, før man egentlig har fået en god
fornemmelse af hvad systemet kan præstere. Dem som træder 30 cm ind i rummet, siger "Det lyder af pommeren til" vender
rundt og går igen, har meget at lære om kritisk lytning.

Jeg glæder mig allerede til 2014 da jeg vurderer Hifi & Surround 2013 var vendepunktet væk fra flere års nedtur.
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Sillen
Branchemedlem
Branchemedlem

Hifi&Surround

Bruger siden: 16 September 2013
Lokalitet: Denmark
Sendt: 04 November 2013 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Så er jeg endelig rigtigt oppe igen, efter en messe hvor jeg fik talt med alle de udstiller og besøgende som jeg kunne komme i kontakt med...og der var mange i år, og alle virkelige søde og rare at tale med

Andromeda og Kenneth fik jeg talt med omkring at der måske var nogle ønsker fra de forskellig fora, omkring at lave en klub for jer alle, hvor vi skal finde på nogle tilbud til jer eller noget andet til messen.

Jeg fik en masse informationer omkring messen og udstillerne, som jeg lige skal have skrevet ned og fordøjet, inden de sendes til alle udstillerne.

Mikkel Gige fik jeg kun sagt hej til, og det var alt, havde ellers lige regnet med at jeg skulle bruge en time på at høre om Mikkels indtryk af messen...især fordi jeg var blandt de eneste som slet ikke fik hørt noget som helt musik på alt det lækre HiFi, High end og ultra high end...slet ikke fair

Hvis der er nogen af jer, som synes at I har nogle idéer til forbedringer på messen (og nej, jeg kan ikke gøre noget ved priser på mad og drikkelse...) så send dem til mig, jeres mening er vigtigt for mig.

Og så vil jeg lige sige tak til Rene og Kenneth for at underholde mig, da jeg sad og kedede mig lidt i døren;)

Og igen, tusind tak for at I gad at besøge os...

PS. det med at jeg ikke fik hørt noget af musik på de lækre anlæg, det passer ikke helt. Frank fra TAD sørgede lige for at jeg om fredagen fik lov til at høre et nummer helt for mig selv
Til top Vis Sillen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sillen

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2013 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Selv tak. Det var jo super hyggeligt, glemte sku helt at jeg synes du skulle ha en krammer inden vi gik, dem har jeg for mange af på lager, det er kun helt specielle mennesker der får lov! #hifidatingdk
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 04 November 2013 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
Fra High-Performance Audio skal der lyde en stor tak til alle for en helt fantastisk messe med suveræn god stemning og
masser
af glade mennesker.

Vedrørende de meget forskellige lytteoplevelser, så hører vi jo forskelligt og har tilmed individuelle præferencer. Derudover
skal vi huske på, at lyden i døren, på bageste række og i sweet-spot altid vil være forskellig - hvilket afgjort kan give utrolige
afvigelser i vore oplevelser. Ydermere skiftes der genrer og indspilningskvalitet/stil hele tiden. Mængden af mennesker påvirker
også lyden.

Så inden man fælder dom over de forskellige set-up's, så husk på at oplevelsen i sweet-spot af én indspilling/genre/kvalitet kan
være totalt anderledes end en anden indspilling/genre/kvalitet, lyttet fra døråbningen.

De seriøse lyttere, placerer sig 2-3 forskellige steder i rummet og lytter mindst til 3-4 numre, før man egentlig har fået en god
fornemmelse af hvad systemet kan præstere. Dem som træder 30 cm ind i rummet, siger "Det lyder af pommeren til" vender

Jeg glæder mig allerede til 2014 da jeg vurderer Hifi & Surround 2013 var vendepunktet væk fra flere års nedtur.

Må jo give dig ret. Vi var kun inde at høre ganske kort på de fleste anlæg. Men tiden var knap og vi synes vi ville have det hele med. Måske et af
næste års budskaber skal være at messen holder åbent en eller to timer yderligere.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 04 November 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Sillen skrev:

Mikkel Gige fik jeg kun sagt hej til, og det var alt, havde ellers lige regnet med at jeg skulle bruge en time på at høre om Mikkels indtryk af messen...

Det var en rigtig god messe, dels fordi der var flere udstillere end sidste år, men også fordi flere havde "taget sig sammen", og sørget for bedre lyd i år! Og så var der en masse spændende grej, som man ikke får lov til at se hver dag... TAD, AV Connaisseur, Gato, Gryphon m.m.

Det er ligesom biludstillinger... folk vil også gerne se en Ferrari eller Lamborghini.

Jeg har da også allerede begået en lille messerapport:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=2963&zoneid=4

Men der er desværre ikke så mange, der læser messerapportagerne???

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 04 November 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nej nok ikke. Du må sørge for at få et "live-feed banner" op øverst på siden, med alt relevans samlet ET sted.. Hvem sagde - Ny side..

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Besøgsartiklen er skam læst.

Dejligt med gensyn med alle lækre sager jeg så på messen om lørdagen. Jeg havde jo min datter med. jeg tror det i fremtiden bliver dyrt at vedligeholde 2 anlæg i huset. Et i stuen og så et på tøsens værelse.

Men hun blev imponeret over al den lækre lyd.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 04 November 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:
Nej nok ikke. Du må sørge for at få et "live-feed banner" op øverst på siden, med alt relevans samlet ET sted.. Hvem sagde - Ny side..

Men sjovt nok er der masser af hits på nyheder og anmeldelser???

Ny side... har prøvet, og brændte fingrene noget så voldsomt på en inkompetent leverandør. Nu har jeg vundet første del af retssagen, og når næste del er overstået, så skal der kigges på ny side igen. Kommer tid, kommer råd

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 04 November 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Tja.. Jeg ser ikke de stats du kigger på. ;-)

Må sku lave en fysisk aktion foran retssalen! "Længe leve de rette betingelser", "HiFi for folket", "HA-4 - Grrr". Betragt det som en støtte og opbakning
for retfærdighed, for vi skal sku ha en up to date hjemmeside.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 10 November 2013 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Gomorgen til alle hifi-entusiaster.

Idag har jeg da lige fået lyst til at komme ud af hulen og evt. Komme ud på et lyt i københavns-området.

Kunne ligeså være hyggeligt at se hva i allesammen er for nogen størrelser :-)

Er der nogle der synes de har noget spændende at lytte på i privaten, samt måske der er flere der har lyst til en lytte-session og vi dermed er flere
der kunne få gavn af det?

Jeg byder gerne indenfor og tar også gerne ud på lyt, hvis vi kan arrangere noget?

redwine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
Fra High-Performance Audio skal der lyde en stor tak til alle for en helt fantastisk messe med suveræn
god stemning og masser
af glade mennesker.

afvigelser i vore oplevelser. Ydermere skiftes der genrer og indspilningskvalitet/stil hele tiden. Mængden af mennesker
påvirker
også lyden.

Så inden man fælder dom over de forskellige set-up's, så husk på at oplevelsen i sweet-spot af én indspilling/genre/kvalitet
kan

Helt enig
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 November 2013 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Krisen er næsten slut, selv Sony og Teac kommer med highend HD udstyr og de er store spiller på det marked

TEAC
SONY

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

FlemmingH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2013
Sendt: 10 November 2013 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:

Idag har jeg da lige fået lyst til at komme ud af hulen og evt. Komme ud på et lyt i københavns-området.

Er der nogle der synes de har noget spændende at lytte på i privaten, samt måske der er flere der har lyst til en lytte-session og vi dermed er flere

Jeg byder gerne indenfor og tar også gerne ud på lyt, hvis vi kan arrangere noget?

Er frisk......sig til og jeg kommer forbi, byder også selv indenfor....

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 10 November 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

FlemmingH skrev:
Andromeda skrev:

Er frisk......sig til og jeg kommer forbi, byder også selv indenfor....

Synes det er for sent nu FlemmingH. Det skulle have været i morges du skrev tilbage. Har desværre planlagt dagen .

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:

Hurtigt tilbageblik på dagen....

Vi var 2 der dukkede op, en 3 på sidelinjen ;-)

Kenneth Rytter og jeg var gennem alle set-ups. Det var super hyggeligt at mødes med "andre" h4a brugere - snyd nu ikke jer selv for det til en anden
gang

[SNIP]

Har masser og atter massere af mere at sige om turen på Marriott, men man skylder sig selv, frem for alt, at opleve det selv. Næste år kommer der måske mere på programmet for os brugere af div. Hifi forums, så husk det nu til næste år

TAK for en hyggelig tur Kenneth

Ovre på Nerds hygger Lisbeth sig med at få sjove ideer til næste års messe. Som gammel konferencearrangør i open source-land, er jeg selvfølgelig helt vild med ideer om foredrag og networking med masser af småsnak mellem ligesindende.
Indtil videre er der meget lidt konkret, og masser af ting skal falde på plads, men et arrangement som det Andromeda havde gang i her, vil sikkert nemt kunne finde plads på en mere officiel måde. Hvis Mikkel skulle have lyst til at finde H4A-banneret frem, kan vi sikkert også finde plads til et lille forumhjørne hvor man kan mødes og pludre.

Kom frisk med gode ideer!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 05 Januar 2014 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej vilmann og tak!

Bliver da nødt til lige at kigge forbi sitet, No offense Gige.

Kunne være super fedt med et arrangement der er stillet bedre op via proff. Assistance

Bedste idé lige NU, er at jeg skal i seng, da jeg skal tidligt op til morgen. Men de der er interesseret, udover det, at færdes i et internet-forum -
det "virkelige" liv udenfor matrix'et... Kom med idéer, som den kære vilmann foreslår, at VI gør.

Vender snarligt tilbage... .. Nu.. Træ. Æ..æåå.. Oohåh ææættt.".z. Zzzzzzz..zzz. Hils... I.. Hi-f.I,land...zzzzzz zzz

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Har været der...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes