stridsvognen skrev:
Batman skrev:
Jeg er helt enig i at der absolut er grænser for hvor mange højtalere man kan smide ind i en
hjemmebiograf. Jeg synes dog at et 7.2 setup fungerer udmærket på mine 16 kvadratmeter.
Det er næsten konsekvent at det danske lydspor på animationsfilm altid er i et mindre højopløst format end det originale
amerikanske. men at man ikke bare kan kopiere det oprindelige 7.1 mix - det forstår jeg ikke rigtig.
Jeg har som Startrek også konstateret at danske BD udgivelser nærmest over en kam er ringere end amerikanske.
Nogle af dem ligner en alm.DVD m.ht. billedkvalitet. |
|
|
Har du prøvet at samle alt dit membranareal i 2 højtalere, og en ordentlig forstærker, og en surround pre der kan mikse
lysporet ordentligt.?
Jeg lover dig du slipper for en del udfasning, og timingsproblemer.
Flere kanaler till hjemme surround er lige så ubrugeligt som 4K til en alm TV.. Markedtings BS som forbrugere som regel
hopper på uden betænkelighed. |
|
|
Du mene ikke at man skal nedmixe 7.1 (der er ikke noget det hedder 7.2) eller 5.1 (der er ikke noget det hedder 5.2) til stereo

, og derved at gå glip at surrund, ved god at to gode stereo højtaler er beder en 7 dårlige højtaler.
For det først skal surround receiver eller forstærker værre super god til det, der ud over skal man havde 2 fuldtone højtaler, for at kunne gengive det fuldt tone frequency område fra Blu-ray film, og med sikkerhed ville man komme mangel en SW til de helt lave områder.
Du udtale dig uden af havde set ægte 4K

, der er ingen butikker der vise tv med ægte 4K som demo, da der ikke endnu er noget tilgængelig 4K materiale at vise, der udover at alle de 4K tv der nu blive solgt forælde, da de i fremtiden skal havde HDMI 2.0 indbygge og dem der blive solgt nu har kun HDMI 1.3, som kun kan vise 4K med 24 fps. om når der der komme 4K tv udsendelser så blive det med endte 50 eller 60 Hz.
Men vel vi havde den samme debat at 1080p Blu-ray kom på marked, at dette netop var Markedtings BS for at sælge noget HD Tv, der er stadig dem der ser Blu-ray og 3D som rent Markedtings BS.
Men 4K er nu det format sem Film og TV industrien har taget som den ny standart for fremtiden biografer og tv udsendelser, og ja jeg kan god sen forskel i biografer om filme er i 4K eller ej, og i takt med at tv til hjemmebrug blive større og større, så ville 4K TV havde sin berettigelse, for bare 10 år side var et 32 tommer tv til hjemmebrug meget stort, i dag kan man få et 50-60 tommer tv til samme pris som et 32 tommer koste fra 10 år siden, så inden for de næste 10 år ville vi se at 60-100 tommer tv blive det normale, og set i det lys passe 4K nu meget fint ind, for ikke at tale om hjemmebiograf fans, hvis mål at få prisis samme lyd og billede som i de rigtig biografer og ville betale for det.
Men suk 4K er snart ved at værre forælde, da men seriøse er ved at teste 8K