Sendt: 06 December 2013 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dether ku' jo godt gå hen og blive en lang "sang", men jeg håber at holde den kort. Jeg vil her prøve at reboote " The God Machine". Muligvis et af de mest innovative bands vi nogensinde har stiftet bekendtskab med siden midt-tresserne. Et fuldstændig umuligt 3-mands projekt gik med deres første plade ( Scenes From The Second Storey) hen og blev genre-skabende indenfor en dengang endnu uskreven rock-genre. Fantasy-rock. DIY-rock. Kald det hvad du vil. Helt personligt har jeg endnu ikke hørt ét eneste band spille samme rock-genre. Fuldstændig unik. Aldeles uhørt. Et eller andet sted en blanding af Metallica (hård, råt, upoleret), U2 (melodien) og Cockteau Twins (melankolien). Samtidig blev det et kortlivs-band. 2 studieplader som måske er dét faktum der er med til at gøre dem mytiske. Nærmest magiske. 2 skiver fra et band som alle os (vi få) som dyrkede dem håbede at blive til mange plader. Idag er jeg sådan set glad for at det kun blev til 2 plader. De "døde" mens de var bedst... De 2 skiver står ekstremt i min hukommelse idag. Jeg kan "gå" flere måneder uden at høre TGM, men samtidig kører de enkelte fantastiske sange/melodier stadigvæk i min underbevidsthed mindst 1-2 gange pr. uge. De lavede ganske simpelt vildt fede melodier. Hør eksempelvis The Train Song (hvis koncept ikke blev mindre da nogen valgte at bruge sangen som underlægningsmusik for deder episke tog-kamera-seancer i sneklædt Norge) eller Purity (som deler midt i sangen som en film af Tarantino). Sidste plade blev One Last Laugh In A Place Of Dying hvilken gik hen og fik adskillige underground-priser. Eminent plade tilegnet deres på daværende tidspunkt cancer-døde bassist. Ganske enkelt: Et band som du vil glæde dig til at høre, hvis du ikke kendte dem allerede........ __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|