| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til jer alle. Da jeg er ny her på forummet må i bære over med begynder fejl/mangler på info om specs til flgn problem Undskyld den lange forhistorie men eftersom jeg regner med at komme til at være herinde en del i fremtiden kan i ligeså vide hvad jeg har osv 
Jeg har været så heldig at få fingrene i nok nogen af de bedste højtalere til dags dato (hvis jeg selv skal sige det) i form af Silverline's Grandeur MK II der er blevet fintunet af selveste Sten Thorhauge. De kom til ved et tilfælde, da jeg allerede havde købt og betalt for et NAD set hvor det så var meningen at senere på ugen ville ud og investere i et par B&W 804s. Men jeg da fik hørt disse silverline's var jeg ikke i tvivl! Dem måtte jeg have, så derfor blev der gravet en del dybere i lommen og de kom hjem. Efter at have lyttet i nogle uger stod det klart at NAD settet bare ikke var godt nok til disse højtalere. Jeg har så efterfølgende lånt Thorhauges Preamp samt hans monoblokke med EL 58 rør (er ikke helt sikker på typen) monteret til at give en effekt på 136w stykket. Dette er gået hen og blevet til en fantastísk lytte oplevelse!
Men her kommer problemet så ind: De samme højtalerer bliver også brugt i forbindelse med film (hvilket de klarede ganske fint før med en solid state effektforstærker) Men det er som om lidt af det Punch man oplevede med bassenhederne er forsvundet nu hvor rørforstærkerne er sat til. På bekostning af den suveræne musik oplevelse jeg har fået er film oplevelsen gået hen og blevet lidt mere tam (det gælder sådan set også musik især elektronisk hvor der bliver krævet lidt bass tryk; The Knife, LOC etc.)
Det er ca 50/50 fordeling mellem film og musik der bliver spillet herhjemme.
Mit spørgsmål er så: Har i erfaring med rør der kan give lidt mere punch eller skal jeg ud og lede efter en god Solid State effektforstærker med flere W end på NAD systemet? Elsker den varme lyd når jeg sidder og høre musik men til film duer det efter min egen mening bare ikke
NAD systemet bestod af Forforstærker NAD C165 BEE, 1 stk Effektforstærker NAD C275 BEE samt Cdafspiller NAD C565 BEE
Spørg endelig hvis i vil vide mere end hvad jeg har skrevet da jeg ikke helt endnu ved hvilke info i skal bruge 
|