Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
ja 30/70 40/60 eller 50/50 hvem siger det så er jeg sku på skideren da jeg har brugt mere på min intg.forstærker end på højttalerne men lyden blev klart beder. PS husk nu der skal også være kr til kabler
Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
DKsoulman skrev:
Ikke for at "dreje tråden" - men det er ret interesant.
Hvordan vil I mene fordelingen, rent pris mæssigt, skal være mellem forstærker og højttalere?
30/70 - 40/60 - 50/50 eller ???
Jeg har selv for det meste kørt med en ca. 50/50 fordeling på anlæg/højtalere. Det har egentlig ikke været med vilje, men det har bare været naturligt. Kabler kommer dog udenfor dét regnskab. Pt. har jeg altså ca. 6000 på forstærker, 6500 på dac og 12000 på højtalere. Der er så nogle tusinde på kabler ud over det. Tråden her var så et forsøg på at udfordre den fordeling, men din måde at stille spørgsmålet på er da en smule mere intelligent tak tak
Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
Selv har jeg et sæt SA1280 - købt da de var faldet til 6000 for et sæt. Min forstærker kostede 8000. Så jeg har brugt flere penge på forstærker. Dog vil jeg mene højttalerne var et godt købt.
Fremtiden siger dog nye højttalere for 15. - 20.000 - med samme forstærker. I første omgang.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971 NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
KOFS skrev:
Hvis du godt ku tænke dig at prøve noget ganske andet, så overvej en rørforstærker. Det er en helt ny verden der åbner sig - på godt og ondt/KOF
Jeg har testet lidt rør med mit nuværende anlæg og er absolut tilhænger. Fantastisk gengivelse af specielt strenge og horn, og det var bare noget low-end jeg hørte. Der var så nogle andre issues, men det kan skyldes så meget. Mine højtalere har på papiret en følsomhed på 93db, hvilket jo ligger i den pænere ende.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum