| Forfatter |
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tit undret mig over hvad det er , hvorfor putter man det i en effektblok som Nad gør , det må da ødelægge lyden.Når man køber en effektblok så er det jo for at få power og ikke lyden af en blød rørslæde.Det jeg syntes at det lyder af er at dynamikken bliver flad der er ikke noget glans over lyden , perspektivet bliver rodet, er det kun mig der syntes sådan eller hvad mener i andre der har prøvet Nad grej.
Skal man bruge det eller ikke .
madmax
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der en monoknap når jeg syntes stereo lyder bedre?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
| .....Det jeg syntes at det lyder af er at dynamikken bliver flad der er ikke noget glans over lyden , perspektivet bliver rodet, er det kun mig der syntes sådan eller hvad mener i andre der har prøvet Nad grej.
Skal man bruge det eller ikke .
madmax |
|
|
Hvis "soft-clipping" kredsløbet er gået i aktion spiller du alligevel så højt, at din beskrivelse af dynamikken, perspektivet og glansen - nok mere skal tilskrives at dine ører er gået i forsvarsposition, end det har noget med softclipping at gøre
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
*lyden af en blød rørslæde* må jeg være fri...der er ingen sammenligning overhovedet. Bortset fra det er 'soft clipping' særdeles useriøst, men har man ingen ører og bare skruer op i vildskab kan det måske skåne højtalerne. Jeg har aldrig ejet noget af dette mærke, men har alligevel godt kendskab idet jeg har repareret på det i mange år.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på et sæt Avance Alpha 330i sammen med en Nad 216THX, spiller aldrig højt ca. kl. 9på forstærkeren , men når det er slået fra lyder det bare meget bedre .Jo lyden bliver meget blød og uden glans med SC slået til.Har værret der hvor man spiller så højt så man bliver dårlig bla. med 4 stk JBL 4412 med 4x 400watt dvs 4 x NAD 216THX Brokoblet det spiller så højt at bare et par sec i samme rum så synger det for øerne.
madmax
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen .... så lad være med at slå det til.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| jamen .... så lad være med at slå det til. |
|
|
Det har jeg skam også .
madmax
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft Nad og jeg synes ikke at der er nogen forskel om det er slået til eller fra.Meningen med Soft-clipping er jo bare at hvis spiller så højt at lyden begynder at forvrænge,så "klipper" forstærkeren bare de øverste frekvenser fra for at beskytte dine højttalere. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
soft-clipping er kun en fordel, efter min mening.
mcintosh har bruget det i mange mange år, men det var også dem som opfandt det.
mvh
__________________ Stupidity is not a talent
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
*lyden af en blød rørslæde* må jeg være fri...der er ingen sammenligning overhovedet. Bortset fra det er 'soft clipping' særdeles useriøst, men har man ingen ører og bare skruer op i vildskab kan det måske skåne højtalerne. Jeg har aldrig ejet noget af dette mærke, men har alligevel godt kendskab idet jeg har repareret på det i mange år.
mvh |
|
|
 Tak for det tube mania!  Det er i mine øjne bare en af den slags features der er til for at "pumpe" et apparat. Begynder det at klippe bør man sg* skrue ned! og hvis ikke det er højt nok, så har men enten for lidt effekt og måske meget tunge højttalere, eller også skulle man måske overveje noget PA gear...
|
| Til top |
|
| |