| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udgangsrørene i min Jolida 801 har sagt farvel og tak. Jeg havde Electro Harmonix 6550 i og må sige at de i den grad har udtjent deres
værnepligt, efter over 2,5 års tjeneste. Min forstærker er stortset tændt hverdag og i mange timer af gangen. Så jeg har været mere end
godt tilfreds med dem. Mit spørgsmål er, hvilket rør jeg skal jeg kigge på, hvis jeg frem for alt gerne vil have et pålideligt rør? Jeg har ikke
været alt for sød ved EH 6550erne, men alligevel har de spillet ret længe synes jeg. Så jeg vil for alt i verden ikke have et rør der kræver
babysitting... Som sagt har jeg været godt tilfreds med EH 6550erne, men hvis jeg kunne vælge en lydpræference, ville det være rart med en
ikke alt for slank bund. Mine højtalere går ikke så dybt, så det vil jeg gerne undgå.
Jeg har kun hørt min forstærker med EH 6550 og Svetlana KT88. Og kan idag faktisk slet ikke huske forskellen.
Jeg har selv haft følgende i kikkerten: EH 6550/KT 88/KT 90 og Svetlana KT88/6550. Eller er jeg helt forkert på den?
Input fra rørkendere er meget velkommen
Jeg spiller på Tannoy Little Gold Monitor.
vh,
Kenneth
|