Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: BI-Wiring, hvorfor ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

fredmarantz skrev:
Det kan måske være nogle få tekniske fordele ved det (atså Biamp). Hvis man gerne vil kombinere en solid forstærker med hurtig kontant og tør bas til bunden og måske have en fin fin røramp med silketop til toppen, så kan man jo kombinere sig frem til en tilfredstillende lyd.

Jeg talte faktisk med Lars Worre (direktøren for Dali) om dette engang. At benytte forskellige forstærkere til top og bund var noget af det dummeste han havde hørt om. Først bruger de som højttaler producent oceaner af tid på, at opnå den rette sammenhængende lyd mellem alle enheder i højttaleren og så bagefter ødelægger man alt det arbejde ved, at benytte forskellige forstærkere.

I sammen forbindelse snakkede vi faktisk også om bi-wiring, hvor han personligt aldrig havde hørt forskel. 

Det kan jeg for så vidt rigtig godt følge ham i , men hvis man viderefører princippet i , at en given konstruktør gør sit yderste for at få et produkt til at lyde på en bestemt måde, så burde der ikke laves fixfaxerier efterfølgende for at ændre lyden - prøv lige at servere dette synspunkt for div. tweakere og DIY'ere og andre selvbestaltede ingeniører (sorryEmbarrassed). Jeg tror, at vi nærmer os noget religiøst.Dead

Lige en lille sidebemærkning: Han skal vel ikke "bestemme", hvad man må og ikke må - eller om det er dumt eller ikke dumt at gøre sig sine egne forsøg med varerne, når først de er betalt og garantien udløbet? Mange af varerne - også fra Dali, var vel udført med en vis skelen til økonomi ligeledes. Men jeg kan da godt forstå, hvis han kan blive lidt muggen over at kunderne ville ændre på noget, som de selv syntes var ok. Nu var det vel heller ikke sådan, at alle gik rundt og Bi-amp'ede - det er ikke helt billigt, hvis det skal føres helt ud i livet med fine sager.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Sund skrev:
Men alligevel er det en feature på de fleste af deres produkter at der er mulighed for biwiring og biamping. Go figure

Jeg har ikke skrevet noget om, at han synes bi-amping var noget skidt? Det var bi-amping med forskellige forstærkere, altså de anvendte forstærkere skal være af samme mærke/model.

Se - dét forstår jeg så ikke. Det er min opfattelse, at fordelen ved Bi-amping først og fremmest skulle være, at man kunne kombinere forskellige forstærkere for at kunne opnå fordelene ved de enkelte forstærkeres klangegenskaber i hhv top - mid- og bund?

Hvis det sker med de samme forstærkere, så ville den eneste fordel vel være, at man ikke have et energitab ved brug af et aktivt delefilter?

Vh

Freddy

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ingen synderlig grund til at tro at bi-wire er andet end be-more-wire
Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:
Ingen synderlig grund til at tro at bi-wire er andet end be-more-wire

Jamen det tror jeg da, at du har ret i !

Måske kan nogle byde ind? - nogle som har håndfaste erfaringer med Biwire? - Min egen opfattelse af biwire er, at det ingen betydning har overhovedet, andet end - ligesom du selv antyder, er anledning til at få solgt noget mere kabel og nogle flere stik..

Vh

Freddy

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Han skal vel ikke "bestemme", hvad man må og ikke må?

Det tror jeg heller ikke at jeg har skrevet?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

fredmarantz skrev:
Han skal vel ikke "bestemme", hvad man må og ikke må?

Det tror jeg heller ikke at jeg har skrevet?

Det var også derfor, at jeg satte det i Gåseøjne, som her er en antydning af, at jeg selv foretager en art fortolkning af mandens udtalelser til dig.

Vh

Freddy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes