Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tandberg TR 200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dusty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny bruger herinde, men ser da med jævnligt. Jeg har et spørgsmål vedr. en gammel Tandberg TR 200 reciever min efterhånden gamle far har. Den bruger han ikke mere (i mange år). Er der nogen der vil mene det er muligt at sælge sådan en, og i så fald hvor meget omtrent. Det same gælder for en B&O kassette afspiller - Beocord 5000. Den ser egentlig temmelig lækker ud faktisk, selvom den er gammel.

Mvh Søren

Til top Vis Dusty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dusty

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Den TR200 får du nok ikke - sådan lige skudt af. De dukker fra tid til anden frem på DBA - check selv priserne - til små penge . Du burde derimod finde et sted, hvor den kan blive brugt. Hvis den er iorden - vil du hurtigt opdage, at der her er tale om en rigtig fint lydende lille receiver - med en fremragende tuner del ligeså . Jeg kender nogle stykker, der bruger den i køkkenet.

Beocorden kender jeg intet til.

Dusty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret. Jeg vil da selv bruge den. Går og overvejder noget Sonos, og der bør den jo kunne bruges som "aktiv" enhed - er måske kun usikker på om der er tidssvarende tilslutningsmuligheder. Men det er jo en almindelig reciever så det burde være OK. Den fungerer helt uden problemer, og når du nu nævner det så fanger den FM kanaler virkelig godt.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

HAHA - jeg måtte lige Google for at se, hvad "Sonos" var for noget - er stadig lidt i tvivl . Men der kan i hvertfald køres signaler både ind og ud af en TR200 - men det foregår kun via DIN-stik. Så du må ud at købe noget adaptor-halløj - men det burde ikke være noget problem.

Og når du så en dag aflevere din Sonos på genbrugspladsen - så kører din TR200 sikkert stadig. Og så kan du få hjælp her endnu engang...... er det ikke herligt .  

Dusty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

God pointe det med DIN -stik. Det havde jeg jo ikke lige tænkt på. Du kender vel ikke en netbutik der har sådan noget. Regner ikke med Fona, EL-mutanten og de andre "supermarkeder" har sådan noget.

Sonos er blot trådløs musik i alle rum - hentet ud fra indespærring i en PC eller radio / music services fra nettet. Ved godt det ikke er vild HIFI agtigt, men sig det ikke til nogen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes