| Forfatter |
|
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Btiversen skrev:
|
Hej alle Højtaller entusiaster.
Jeg har nogle cerwin vega højtallere AT-60s som ikke falder i frøkenen's smag, så mit spørgsmål går på om der er andre muligheder for de enheder, såsom og bygge en anden kasse til dem, bygge dem ind i væggen, eller hvad skal der ske med dem ???
|
|
|
Når kvinden har valgt dig, har hun også valgt at leve med din hobby. Punktum. Det skal du ikke gå på kompromis med... Kvinder elsker at lave om på mænd. Når de så har fået lavet dem helt om, så bliver de kasseret fordi de ikke får noget modspil.... Min kone HAR givet op. Men hun blev da lidt glad, da hun så mine Martin Logan. De har en høj WAF og så spiller de lige så godt som de ser ud.... |
|
|
de kan jo heller ikke spille hverken højt eller dybt nok til at genere nogen!!  mine htèr er 196 gange 50 gange 36 ...og damerne kommenterer udelukkende positivt på outlooket - at de så oss leverer dybbas samt lydtryk er kun prikken over Ièt rigtige mænd er kompromisløse mht hobbies
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
callesoroe skrev:
Btiversen skrev:
|
Hej alle Højtaller entusiaster.
Jeg har nogle cerwin vega højtallere AT-60s som ikke falder i frøkenen's smag, så mit spørgsmål går på om der er andre muligheder for de enheder, såsom og bygge en anden kasse til dem, bygge dem ind i væggen, eller hvad skal der ske med dem ???
|
|
|
Når kvinden har valgt dig, har hun også valgt at leve med din hobby. Punktum. Det skal du ikke gå på kompromis med... Kvinder elsker at lave om på mænd. Når de så har fået lavet dem helt om, så bliver de kasseret fordi de ikke får noget modspil.... Min kone HAR givet op. Men hun blev da lidt glad, da hun så mine Martin Logan. De har en høj WAF og så spiller de lige så godt som de ser ud.... |
|
|
de kan jo heller ikke spille hverken højt og dybt nok til at genere nogen!!
mine htèr er 196 gange 50 gange 36 ...og damerne kommenterer udelukkende positivt på outlooket - at de så oss leverer dybbas samt lydtryk er kun prikken over Ièt
rigtige mænd er kompromisløse mht hobbies 
|
|
|
hmm...der er sandeligt et par høje.....talere, hva'?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
de taler ihvertfald højere end kvinderne jeg har aldrig oplevet en kvinde brokke sig over gearet...måske fordi jeg vælger begge dele selv!
|
| Til top |
|
| |
Btiversen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 11 Marts 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er begge basenhederne gået i de AT-60, har ikke alverden med penge, men agter stadig og bygge nogle selv, så jeg har
tænkt mig og tage mellemtone og diskant og bygge over i en anden kasse, hvor finder jeg nogle basenheder med skrald i til
nogle billige penge
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 11 Marts 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btiversen skrev:
Nu er begge basenhederne gået i de AT-60, har ikke alverden med penge, men agter stadig og bygge nogle selv, så jeg har tænkt mig og tage mellemtone og diskant og bygge over i en anden kasse, hvor finder jeg nogle basenheder med skrald i til nogle billige penge |
|
|
Er de brændt af eller er det kantophænget som er mørt? hvis det er det sidste så kan de repareres.
|
| Til top |
|
| |
Btiversen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er det den røde kant rundt der er smuldret mere eller mindre væk , jeg tror ikke de er brændt af
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 11 Marts 2011 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btiversen skrev:
det er det den røde kant rundt der er smuldret mere eller mindre væk , jeg tror ikke de er brændt af
|
|
|
Så kan du nøjes med at udskifte kantophænget. Her er lidt inspiration: Refoaming
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 11 Marts 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, men skal han ud og købe noget andet, var det jo en ide at anskaffe sig noget, der er bedre end det han har i forvejen,
og ikke bare dyrere __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
| Til top |
|
| |
Btiversen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&o er for bøsser,
Hvad gør jeg ??
jeg har ca 4000
jeg skal bruge noget med noget go daw i og det skal lyde ordentligt
gerne noget der inkluderer en sub og nogle satelitter
jeg bygger gerne selv
ct'erne ryger i skuret
|
| Til top |
|
| |
Btiversen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger der nogle forretniger i Århus med kvalitets selvbyg, en der ved hvad han snakker om
det er nok nemmere
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btiversen skrev:
|
B&o er for bøsser,
Hvad gør jeg ?? |
|
|
Ja men så må DU jo have hjælp hva se her!
Alle aktive B&O-højtalere kører nu med ICEpower moduler -

De sidste AB kredse er nu pillet ud af Bang & Olufsens aktive højtalerserier, og modernisering af indmaden er nu gennemført. I alle aktive højttaler er nu inplamenteret højtydene ICEpower-forstærkere, der give en renere lyd, og samtidigt spare plads til bedre højttaler enheder, samt andet lydforbedrings elektronik. Senest har B&O afsluttet udskiftningen af indmaden i de stilrene Beolab 6000 og Beolab 8000 højtalere, der har fået nye numre som henholdsvis er Beolab 6002 og Beolab 8002.
Styr på energiforbruget med ICEpower, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.
Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpower forstærker op på 96-97% ved fuld efekt. I klasse AB forstærkere skal varmen væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®. Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.
Du må spare, og tænke fremad tænk på miljøet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan: Det ligner stadig en omgang reservedele til en rumraket - og hvem vil da have sådan noget i stuen?  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
De sidste AB kredse er nu pillet ud af Bang & Olufsens aktive højtalerserier, og modernisering af
indmaden er nu gennemført. I alle aktive højttaler er nu implementeret højtydene ICEpower-forstærkere, der give en renere lyd, og samtidigt spare plads til bedre højttaler enheder, samt andet lydforbedrings elektronik. Senest har B&O afsluttet udskiftningen af indmaden i de stilrene Beolab 6000 og Beolab 8000 højtalere, der har fået nye numre som henholdsvis er Beolab 6002 og Beolab 8002.
Styr på energiforbruget med ICEpower, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.
Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpower forstærker op på 96-97% ved fuld efekt. I klasse AB forstærkere skal varmen væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®. Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.
Du må spare, og tænke fremad tænk på miljøet.
|
|
|
Det er da lidt af en salgstale  - faktum er at du nærmest ingen besparelse har ved normale lytteniveauer end ikke ved selv højere effekter til hjemmebrug. Det er nemlig musik der ret ofte gengives (100% af tiden vil jeg antage  ) og her er det gennemsnitlige niveau 1/10 del af peak. Lad os antage at du lytter ved hvad jeg betragter som et normalt niveau ca. 1W peak og det er i mest af tiden ved dette niveau, så kan man med rigtigt god tilnærmelse tillade sig at betragte effektafsættelsen i selve forstærkeren, som tomgangstab. I den betragtning er det meget sammenligneligt mellem en 200W klasse B og klasse D ved normal HiFi lydreproduktion. Der, hvor klasse D teknologien er interessant i mine øjne, er ved små ineffektive rullekrave subs til de små hjem og i særdeleshed til PA brug, hvor der netop skal spilles meget højt hele tiden.  Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant Robert
Jeg benytter passive højttaler, men de trækkes af 2 x 500 Watt 4 ohm ASP ICEpower moduler. For et par år siden lavede jeg et lille regnestykke. Jeg har konstateret at ASP ICEpower moduler giver den bedste lyd her og nu, når de aldrig bliver slukket.
Hvad koster EL for 2 X 500 Watt ASP ICEpower moduler stående i standby. Her min beregning: Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W. Regnestykket bliver så 365 dage gange 24 timer = 8760 timer gange 6 W. I min kommune betaler vi 1.92 Kr. for 1 kwh x 52.560 kwh = 100.92 Kr. pr. år. Så mener jeg godt man kan forsvare at lade stereoforstærkeren stå med konstant strøm på. OK så løber der jo lidt ekstra på, hver gang der bliver spillet musik, men billigt syntes jeg det er.
---------------------
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Uldar Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har samtalen godt nok drejet sig lidt men da jeg læste på den første 1½ side vil jeg da lige sige noget til mange af jer herinde. Man må vel gå ud fra at trådopretter har valgt konen/kæresten fordi han elsker hende og derfor nok også har lyst til at beholde hende.
Ikke at hun lige pludselig skal bestemme alt men han ville vel også brokke sig lidt hvis hun lige pludselig forlangte at hele huset skulle males lyserødt. Det handler vel om at finde et kompromis. Og som det også før er blevet nævnt herinde er det jo ikke smutte højttalere der er tale om her. Man behøver heller ikke at finde noget tyndt møg. De skal bare være pæne. Tag B&Ws cm serie eller dalis ikon/mentor serier. Flotte højttalere i pæn finish med god lyd imo. Snak sammen!
Og til sidst så har jeg godt nok ikke prøvet det men tror altså ikke på at du får god lyd ud af at tage dine gamle enheder og smide ind i et andet kabinet med mindre du virkelig har forstand på den slags. Det skal jo kalibreres og du kan sikkert heller ikke bruge det gamle delefilter i nye kabinetter og med nye basenheder. Men held og lykke med projektet.
Jeg ville personligt købe nogle brugte. :D
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W. |
|
|
Ja det opgiver de, som disabled (ikke i drift) i tomgang hævder de 9W hvilket er OK. Et klasse B trin vil under samme forhold bruger omkring hele 12W. For den da der spares mange watt ved klasse D...! http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepowe r500asp.pdf
Sluk og spar miljøet for meget CO2
Noget helt andet er de såkaldte klasse A - her kan jeg godt se pointen. Har for øvrigt intet mod klasse D - i den rette sammenhæng - jeg selv har benyttet klasse D i form af Lab.Gruppens klasse TD inden B&0 overhoved var i gang med Klasse D (1990) - og det oven i købet i 3kW effekt klassen (LAB2000)! Nu er effekterne oppe i 20kW for en forstærker 
Peter Pan skrev:
Jeg har konstateret at ASP ICEpower moduler giver den bedste lyd her og nu,
når de aldrig bliver slukket. |
|
|
Lyder det bedre hvis de er disabled - jep 
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uldar skrev:
Ikke at hun lige pludselig skal bestemme alt men han ville vel også brokke sig lidt hvis hun lige pludselig forlangte at hele huset skulle males lyserødt. |
|
|
Kompromis - kunne være at hun får lov til at male stuen lyserød og han beholder højttalerne. Det kompromis har jeg set hos en af mine kammerater - ta' den  OBS - De bor ikke sammen mere og hvad kan man lære af det
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En erfaring der nu har fungeret hos os i 23 år.
Hvis vi bliver enige om et rum der skal males om, henter fruen et farvekort. Hun vælger sin farve, og jeg vælger min, vi får så blandet de to farver.
Det må da være et kompromis.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W. |
|
|
Hvordan i alverden kan du få 2x500 watt ud af 6 watt?  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |