| Forfatter |
|
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er ikke mit set-up da det er densen hele vejen igennem. Når jeg kun mener problemet kun opstår når jeg afspiller cd'er, er fordi der er dac forbundet til pc'en som hæver bassen en hel del mener jeg.
Jeg ønsker blot at få svar på om et par kabler eks. chord vil have mere bas end f.eks. mine nuværende qed xt400. Højt. er focal 800 serie.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
Jeg ønsker blot at få svar på om et par kabler eks. chord vil have mere bas end f.eks. mine nuværende qed xt400.
Højt. er focal 800 serie. |
|
|
I så fald ville et af kabelsættene selektivt fremhæve et frekvensområde og dermed være farvet. Det er næppe der, du skal satse.
Er der indstillet noget bas-EQ i din DAC?
Hvordan har du placeret dine højttalere? Hvordan er rummet dæmpet? Billeder!
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
pepsi skrev:
Jeg ønsker blot at få svar på om et par kabler eks. chord vil have mere bas end f.eks. mine nuværende qed xt400.
Højt. er focal 800 serie. |
|
|
I så fald ville et af kabelsættene selektivt fremhæve et frekvensområde og dermed være farvet. Det er næppe der, du skal satse.
Er der indstillet noget bas-EQ i din DAC?
Hvordan har du placeret dine højttalere? Hvordan er rummet dæmpet? Billeder! |
|
|
Hjt. er placeret ved siden af anlægget, med lige stor afstand. Er placeret ca. 0,5 m fra væggen men de har basrefleks nedad så det skulle ikke have det store at sige. Rummet(stuen) er ca. 30 m2. Gips vægge og loft så her er et problem, men næppe noget der kan ændre lyden så meget. Ingen bas eq i dac.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis musik fra PC spiller med en del mere bas end CD-afspilleren gør, så kunne det nok nærmere være et spørgsmål om at det er PC'en der fremhæver bassen, og CD'en der spiller som det skal være.
Gipsvægge og -loft kan have en del at sige, da gips er gode til at "suge" bas.
Har du prøvet at skubbe højttalerne tætter på væggene? At der er basrefleks nedad betyder ikke at en tættere vægplacering ikke kunne gøre noget. Desuden kan det også være et spørgsmål om hvor du sidder, idet rummet består af hastigheds- og tryk-maksimumzoner. Prøv eventuelt at læse http://www.audioasylum.com/scripts/d.pl?audio/faq/audiophysi c.html og http://www.tnt-audio.com/casse/waspe.html igennem.
Jeg tror nu heller ikke at andre højttalerkabler vil kunne løse problemet - det lyder til at være af større karakter end fintuning.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
pepsi skrev:
Jeg ønsker blot at få svar på om et par kabler eks. chord vil have mere bas end f.eks. mine nuværende qed xt400. Højt. er focal 800 serie. |
|
|
|
|
|
Med et Densen setup, så er det jo nok ikke det neutrale man går efter. Så at Chord skulle "farve" lyden lidt gør vel ikke meget fra eller til  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
jazzman skrev:
pepsi skrev:
Jeg ønsker blot at få svar på om et par kabler eks. chord vil have mere bas end f.eks. mine nuværende qed xt400. Højt. er focal 800 serie. |
|
|
|
|
|
Med et Densen setup, så er det jo nok ikke det neutrale man går efter. Så at Chord skulle "farve" lyden lidt gør vel ikke meget fra eller til  |
|
|
Jeg tror nu ikke der vil være den store forskel på Chord og QED kabler - men der er garanteret nogen, der er klogere end jeg på dette område. Er det når du spiller musik fra din pc du har fremhævet bas, eller har du også en cd afspiller. Hvilken DAC bruger du, køres både pc lyd og cd afspiller lyd igennem denne dac.? Der er, som mange sikkert ved, og har leget med, en allerhulens masse equalizer indstillinger i en pc - prøv at sætte alle 'ren-lyd-signal-ændrende' indstillinger fra på din pc (jeg kan ikke hjælpe her, da jeg kører Mac). Sådan at din usb-dac (går jeg ud fra) får det rene lydignal - dette skulle så være sammenligneligt med din cd afspiller. Itunes, Foobar, MS player, etc. (jeg ved ikke hvad du bruger som pc afspiller) har også en masse 'lyd-ændrende' indstillinger, væk med dem. Har du stadig væstenlig anderledes bas ved pc afspilning, og du ikke bruger denne dac til cd afspilning, er det din dac, der er noget uldent ved (bas-boost, eller bas-drop) Er du sikker på at det ikke er din dac, der er synderen ville jeg kigge på interconnects mellem dac og forstærker - er disse nogle andre end fra cd afspiller til forstærker?
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber passer godt til Densen. Eller Wireworld! Giver Densen sounden lidt mere kød. Må det gerne være lydt dyrrer, så er Audienze E serien nok noget af det bedste i prisklassen, evt i skål med MIT AVT.
Chord og QED er to vidt forskellige kabler. QED er lidt buttet i lyden, og Chord lidt stram med massere attack. Begge ville tilsammen ville passe godt til Densen, men det jo lidt svært og splejse dem sammen. Der kommer Kimber og Wireworld på banen da de besidder begge faktorer. Nemlig attack, fylde og en dejlig varm naturlig gengivelse. Vil passe rigitig godt i dit setup.
Mit første valg til Densen hvis det skal være sparsomt er Kimber. Eller Wireworld!
Må det gerne koste lidt. Så MIT AVT eller Audience E helt klart det oplagte valg. Begge giver vanvittig god valuta for pengene! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |