| Forfatter |
|
piopakk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har endelig været til lytteprøve. Tog til hifiklubben, topsound og hififorum.
Særligt ville jeg høre system audio XP30. Dem havde de i topsound. De var faktisk ikke særligt gode!
Meget positivt overrasket blev jeg over tyske ELAC. Hørte 203'ern (mener jeg de hed) Reolhøjtaler. De var vanvittig gode!! Nok de bedste højtalere jeg har hørt indtil videre. Fandt så også ud af at de bruger samme diskant-koncept som der også sidder i de meget dyre audiovector højtalere! Diskanten i ELAC var fænomenal!
Så nu er ELAC røget ind på topspotten på min foreløbige liste. Troede egentlig jeg skulle købe gulvhøjtalere.. men ELAC's reolhøjtaler spiller bare bragende godt!
Nogen der ellers har erfaring med ELAC? OG, hvilken forstærker vil være et godt match til ELAC, nogen bud?
Takker!
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Online Indlæg: 938
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Elac FS 247.Har ikke hørt deres reolhøjtaler.Men mine bliver drevet af en Creek Evolution 5350 stereoforstærker og den gør det rigtigt godt.Hørte du hifi-forums tilbud på Elac BS 244.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh skrev:
| Har Elac FS 247.Har ikke hørt deres reolhøjtaler.Men mine bliver drevet af en Creek Evolution 5350 stereoforstærker og den gør det rigtigt godt.Hørte du hifi-forums tilbud på Elac BS 244. |
|
|
Jeg hørte Elac BS 244 hos HiFi forum for ca. 1 mdr. siden. Jeg må indrømme at jeg også blev meget overrasket over hvor godt de spillede. Jeg var også meget positivt over hvor god diskanten var - forventede vel at de ville være en smule "hårde" i lyden, men det var slet ikke tilfældet.  Mvh. Mrhviid
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkere som Creek eller naim med den klassiske "engelsk karakter", som hifi-forum selv har yndet at demonstrerer elac på de gange jeg har hørt dem, lyder i mine ører ret fedt. Vil dog ikke afvise at det sikkert findes andre fede forstærker mærker med god synergi.
|
| Til top |
|
| |
piopakk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej fik desværre ikke hørt BS 244.
Creeck eller Naim siger I.
Hvad med NAD?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Elac 240 hele vejen rundt i mit surround-system (BS244, BS243 og CC241) + et par 310CE i arbejdsværelset og de lyder altså fantastisk 
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
piopakk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg tænker lidt, hvad er forskellen i lyd, om jeg køber NAD, Yamaha, Creek, eller andet forstærker mærke - gør det nogen forskel?
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
piopakk skrev:
| Men jeg tænker lidt, hvad er forskellen i lyd, om jeg køber NAD, Yamaha, Creek, eller andet forstærker mærke - gør det nogen forskel? |
|
|
Det gør bestemt en forskel. Blandt andet er Yamaha kendt for at være en smule "spidse" i diskanten, hvilket jeg selv f.eks. ikke bryder mig om, hvorimod f.eks. Rega og NAD er kendt for en lidt "blødere" lyd. Dette variere naturligvis også fra model til model inden for de enkelte mærker.
Derfor...
...lyt dig frem. 
Men da flere af de forretninger som fører Elac herhjemme også forhandler Naim, Rega og Primare så ville jeg anbefale dig at starte der, da de 3 mærker har mange glimrende forstærkere på deres programmer. Om ikke andet så får du lidt ide om forskellene på forskellige forstærkere/mærker.
Og du nævner jo selv NAD som også kunne være et glimrende bud. 
Mvh.
Mrhviid
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piopakk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, jeg må ned og lytte igen så..
Men nu er jeg også faldet for Canton.. Synes de laver flotte højtalere og de får gode reviews generelt. Læste at Canton er Tysklands nr. 1 indenfor HiFi.
Har I nogen erfaringer kommentarer til Canton. Der er vist ingen der forhandler dem herhjemme, så ingen lydprøve :(
|
| Til top |
|
| |
piopakk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg blevet ret glad for lyden af Elac, diskanten spiller bare så rent og elegant. Ved nogen om Cantons højtalere spiller i samme boldgade? Gir det mening?
Tak :)
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 13 April 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omend det er Elac, Canton eller for den sags skyld Nubert, så vil valget være afhængigt af personlige præferencer, så du kommer nok ikke uden om at bruge ørerne.
Hvis et lyt til et par Canton betyder meget for dig og du har god tid til dit højtalerkøb, så kunne du jo evt. prøve at få aftalt en buy&try med http://www.fyndborsen.se/, der forhandler Canton.
Hvis Canton viser sig at have interesse, så sælges de også oftest i Tyskland til priser, der er langt under de vejledende.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
piopakk skrev:
|
Nu er jeg blevet ret glad for lyden af Elac, diskanten spiller bare så rent og elegant. Ved nogen om Cantons højtalere spiller i samme boldgade? Gir det mening?
Tak :)
|
|
|
Jeg tror ikke de spiller i samme boldgade. Mest fordi Elac sådan er lidt deres "egne". Faktisk er Elac nogle af de få højtalere der har en lille-bitte chance for at lokke mig væk fra gode, gamle silkediskanter som dem der sidder i mine Snells... 
|
| Til top |
|
| |