| Sendt: 16 April 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Dynaudio DM2/6, men jeg hørte exite 12, og må sige at den stærkt kan anbefales. Den har en god solid
bund, og det er ikke kun størrelsen taget i betragtning. En lækker klar mellemtone og en blød diskant. Rigtig fed højttaler.
Monitor audio BX2 lyttede jeg til da jeg var inde og kigge dynaudio i tapeconnection i kbh. Da jeg hørte den side om side
med exite 12, og på samme setup, skulle jeg mene at jeg har et rimeligt grundlag for at sammenligne de to. Jeg havde også
storebroeren RX2 med hjemme på en lytter.
Den spiller fantastisk flot, knap så defineret og kraftig bund som i Dynaudios små højttalere, til gengæld var der en rigtig god
mellemtone, en meget klar diskant, som gav et godt løft i musikken, og gjorde den mere energisk end med dynaudioen. Den
spiller rigtigt godt.
Men da jeg så havde den med hjemme og lytte, og lyttede over noget tid, må jeg sig at jeg endte med at savne bund, og at
den energiske diskant gik fra at løfte musikken, til at den blev anstrengende at høre på.
Skal jeg sammenligne de to, må jeg sige Monitor audioen var rigtigt fed til direkte lytning, men som hverdags anlæg, som
man skal kunne lytte på i flere timer, så var Dynaudioen langt bedre, i hvert fald for mine øre.
Da jeg hvar i HFK og høre Lektor serien, havde de dog ikke Lektor 1 på lager, men hørte resten af serien, og må sige at det
kun var Lektor 8 som var noget ved, den spiller til gengæld så også rigtigt godt. Men jeg var ikke så imponeret af
mellemtonen i 2 vejs modellerne i serien.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|