Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 28 November 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Er på jagt efter noget nyt højttalerkabel.

Men er lidt i tvivl om hvilket det skal være.

Det skal spille sammen med Lyngdorf CD1 og Denon 3806 på Dali Mentor 6. Skifter dog til NAD M3 i det nye år. Planen er at den skal styre front kanalerne i surround systemet.. Pt sidder der Dali Silverwave som Bi-amping.

Hvilket giver en meget lys klang efter min mening.

Har set på følgende

Xindax SC-01 samt FS-1

QED XT-400

VDH Magnum Hybrid

Er på jagt efter en mere warm lyd, dog unden mangel på detaljer.

Har I nogle bud??

Til top Vis Silverwave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silverwave

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

QED er den mindst varme af de tre, så vælg en af de to andre, Xindak kablet skulle vist være rimelig varmt, men har ikke selv hørt det, VDH magnum hybrid har jeg selv haft, spiller stort og får virkelig rykket noget bas/mellemtone ud i rummet, men efter min smag så er toppen en anelse for afrundet, er dog det eneste anke punkt.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 November 2009 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Harmonic Technology Fantasy eller Pro9+ er gode bud på fornuftigt varme ht-kabler.

De fåes hos High Performance Audio
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Tak for budene.

Tror jeg starter med at prøve Xindak kablerne, da priserne er yderst rimelige.

Har også tænkt på Chord Signature eller et TaraLabs Air serie(brugt).

Er der nogen der kender til lyden af disse?

Bruger Air3 serie2 RCA imellem CD og forstærker, hvilket har givet mere dybte i lyden. Kontra det TaraLabs Spectrum 3A jeg på før.

Problemet er at kablerne min. skal være 3,5mtr. Hvilket ikke altid er så let at finde på KSB.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Tak for budene.

Tror jeg starter med at prøve Xindak kablerne, da priserne er yderst rimelige.

Har også tænkt på Chord Signature eller et TaraLabs Air serie(brugt).

Er der nogen der kender til lyden af disse?

Bruger Air3 serie2 RCA imellem CD og forstærker, hvilket har givet mere dybte i lyden. Kontra det TaraLabs Spectrum 3A jeg på før.

Problemet er at kablerne min. skal være 3,5mtr. Hvilket ikke altid er så let at finde på KSB.

Har selv lige haft chord signature ht og signal kabler, byttede dem på KSB til voodoo kablerne som passer bedere i mit system, men de er fine kabler som er meget harmoniske at lytte på, extrem hul i gennem på ht kablet. De spillede lige en tand for stort til mit system/rum. Voodoo kablerne er der lige skruget en tand ned for volumen i forhold til chord, men er væsentlig mere detaljeret.

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Kontakt Sound escape i Århus eller Simple hifi (der er link til ham på soundescape´s hjemme side)

De har nogle rigtig fede produkter som spiller varmt, men med en utrolig detaljeret top.

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

Ridderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

har  lige købt VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel. til 200kr meteren

da jeg har

marantz pm 7000

og

dali Ikon 7

og de er også meget lyse i det i forvejen..   lyden er lidt mere klar og tydelig. og der er kommet lidt mere bund på. så jeg er ganske tilfreds.

havde Tara labs omni 2 biwire kobber. til 150kr meteren før.  

Til top Vis Ridderen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ridderen

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Silver.

Jeg har selv VHD Magnum Hybrid mellem mine højttalere og NAD M25 effektforstærker.
Jeg valgte VHD frem for andre kandidater netop fordi den gav mig lidt mere bund.

Til mit tidligere setup brugte jeg Flatline Gold MKII. Men da jeg fik mine nye B&W synes jeg bl.a. der manglede lidt i detaljerne. Dette blev også rettet op med VHD.
Mine højttalere har nu også meget let ved at spille de lyse toner klart og tydeligt. Så et "tungt" kabel trækker ikke ned i mit setup.

Men VHD får i al fald de største anbefalinger med fra min side af

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 November 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

I Odense findes:

http://www.flexaudio.dk/.

Han har hvad du søger...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej StefanR

Jeg har også overvejet VDH Magnum meget. Da det netop er planen at NAD M3, skal styre front kanalerne i surround.

Og skal derfor egentligt bruge nogle kabler, som kan bruges sammen med M3 og Mentor 6. HFK anbefaler VDH Magnum til NAD M3. Men om det er i forhold til konstallationen NAD og B&W kontra NAD og Dali. Er jeg lidt i tvivl om.

Så derfor ville jeg se om der var andre alternativer.

Har hørt meget godt om Xindaks produkter, og ville derfor se om det var en mulighed. Da disse kabler er rimelig billige.

Physis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Silverwave -

Som du beskriver det du mangler i lyden, mere varme - uden tab af detaljer, så kan jeg, også bare helt generelt, varmt(no pun intended) anbefale Mundorf's Silver/Gold højttaler kabel.  Det er et solid core kabel med et tværsnit på 1,5 mm(ca. 1,77 mm2), og leder-materialet er 99% sølv og 1% guld med en tynd teflon isolering udenom.

Jeg må understrege, at jeg ikke anser kablet for at levere et egentligt tilskud af varme som sådan, men blot, at det er usædvanligt afbalanceret og velopløst, samt letflydende og organisk; naturligt eller "rigtigt," simpelthen, og med varmen iboende, forstået på den måde, at det tilsvarer hvad jeg oplever når jeg f.eks. overværer en klassisk live koncert.

I den forbindelse, og uden at det skal lyde som en belæring omkring oplevelse af musik og sammensætningen af hifi-apparaturer til at viderebringe denne, så synes jeg det er meget lærerigt, at opleve så megen ikke-elektronisk forstærket live musik som muligt, og med et lille "trick" bruge dette som reference i sammensætningen af sit system. Hvis man f.eks. lukker øjnene til en klassisk koncert, og tænker "nu sidder jeg foran mit imaginære stereo-anlæg, og det er lige akkurat sådan det skal lyde," så slår denne association mig, fordi den direkte kobling i koncert-øjeblikket på en forstærkende måde foreskriver, hvad der virkelig kræves for, at kunne levere blot tilnærmelsesvist hvad der tilsvarer live musik. Herved mener jeg tillige i højere grad at kunne genkalde, hvad live lydens signatur er, tænkt som en mere analytisk tilgang til brug ved sammensætnigen af stereo'en.

Det er her jeg oplever, at klassisk live musik vitterlig besidder en art iboende varme, eller kald det blot "fraværet af fravær" eller hvordan man nu ville komme omkring det, og det var egentlig blot den jeg prøvede at identificere yderligere med ovennævnte.
Til top Vis Physis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Physis

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

...  jeg syntes nu ikke det lyder som et kabel for silverwave s  pris klasse ..:) 
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Physis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
...  jeg syntes nu ikke det lyder som et kabel for silverwave s  pris klasse ..:) 

Det har du helt ret i, de ca. 460,- pr. mono-meter som Mundorf kablet koster er ikke håndører, men jeg synes dog kablet skulle komme ham og evt. andre for ører, for jeg mener det er et fremragende kabel, uanset pris. Derudover er kablet i min erfaring ret unikt derved, at det kombinerer en enorm opløsning med den føromtalte "iboende" varme.

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej Physis

Tak for dit bud. Det lyder da klart som en mulighed.

Hvor kan man købe det?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at vente med at købe nyt højttalerkabel til du har den NAD M3 hjemme. Den spiller en del varmere end Denon 3806.
Så køb et højttalerkabel som passer til M3´eren til den tid, istedet for at købe et som spiller godt med din Denon, som du alligevel skal af med.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Hej Physis

Hvor kan man købe det?

Det kan bla. købes her: http://www.hificollective.co.uk/catalog/mundorf-99silver1gol d-wire-15mm-p-6086.html , har selv handlet der før, hurtig levering fra england, husk prisen er for 1 leder, så der bruge 2m for hver meter ht kabel du skal bruge, ikke helt billigt.

PS. Vil anbefale dig at følge thuekay's Råd.

Physis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Hej Physis

Hvor kan man købe det?

Silverwave -

Jeg har købt Mundorf kablerne igennem Karsten Elkjær fra StudioSound.dk:

http://www.studiosound.dk/

Jeg må atter understrege, at min anbefaling af Mundorf kablet ikke som sådan er med det særlige henblik, at rette op på en deficit i en afgrænset sammenhæng, sådan at forstå, at kablet kun fungerer med f.eks. slankt eller lyst-lydende komponenter - hvis målet alt andet lige er tilstræbt neutralitet. Min varme anbefaling af kablet er helt generel, for jeg oplever kablet som værende neutralt, ekstremt velopløst, med førnævnte iboende (naturlige) varme, og jeg mener desuden det ville kunne spille op med det meste, uanset pris.

Derfor: jeg ser ingen grund til, at du ved køb af Mundorf kablet nu må finde dig nødsaget til, at "smide det væk" ved opgradering af resten af din hifi-kæde; tværtom, så vil kablet bare vokse med opgaven, og være med til, at få det bedste frem i alle komponenter, som jeg ser det.

Skulle du ha' lyst til at lege lidt med signalkabel såvel, så leverer Mundorf også et tyndere kabel(0,5 mm tværsnit) som pånær tykkelsen af lederen er akkurat det samme kabel, dvs. samme leder materiale(99% sølv/1% guld) og isolator(teflon). Siden det ikke er tykkere end det er, er mono-meter prisen kun ca. 70,- meteren, og da du skal bruge fire sådanne ledere til et stereosæt signalkabel, så slipper du ved en meters længde for 280,- plus stik. Yderst billigt, og ikke mindst taget i betragtning af, at kablet leverer samme lyd-type og kvalitet som den tykkere højttaler variant, dvs. en lyd der er aldeles fremragende. Fletter du hver enkelt kanals ledere (med en ekstra dummy-leder, så der tre ledere til fletning), så hiver du lidt ekstra lydkvalitet ud af kablet. 

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Tak for Jeres svar.

Har læst lidt om Mundorf kablet på nettet. Det var en mulighed. Men som Dan A også er inde på er det ikke et billigt

Så tror jeg følger Thuekays råd, og venter til NAD M3 kommer hjem inden jeg skifter ud. Regner også med at skifte signalkablerne. Vil gerne have nogle balancerede, da jeg har hørt at NAD M3 er bedst sådan. Har set lidt på VDH The MC Gold Hybrid, men kan ikke rigtigt finde nogen anmeldelser af det

Er der nogen der har prøvet det?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Tak for Jeres svar.

Har læst lidt om Mundorf kablet på nettet. Det var en mulighed. Men som Dan A også er inde på er det ikke et billigt

Så tror jeg følger Thuekays råd, og venter til NAD M3 kommer hjem inden jeg skifter ud. Regner også med at skifte signalkablerne. Vil gerne have nogle balancerede, da jeg har hørt at NAD M3 er bedst sådan. Har set lidt på VDH The MC Gold Hybrid, men kan ikke rigtigt finde nogen anmeldelser af det

Er der nogen der har prøvet det?

Ja, det har jeg haft, ren killer bund og mellemtone, toppen er en enelse mere afrundet en vdh plejer at være, bestemt ikke et neutral kabel som bør lånes med hjem inden en investering er fortaget. Hvis det skal være vdh signalkabel, så er the orchid det beste efter min mening,hvis man altså skal skele til prisen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes