Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Konsekvenspædagogik!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Hej,
Læg mærke til at jeg skriver "lidt" kølig og glasagtig klang. Jeg vil beskrive det som at forstærkeren kan tegne det ydre af tonerne og instrumenterne, men har problemer med de indre detaljer. Det er som om musikken bliver serveret i cellofan wrap.

Det skal siges at jeg primært spiller med en rørforstærker af høj kvalitet samt højttalere med 100db følsomhed.

Mvh.

Er det en rørforstærker, der lægger en del 2. og 4. harmoniske overtoner til?
I så fald finder du ikke en transistorbaseret eller chipamp, der ligner.
En Gainclone har dog ry for at pynte lidt på lyden, selvom det også er en chipamp (varme).

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Det er en kraftig modificeret Radford STA-25 som er triodekoblet med 6L6 rør. Den holder sig under 0,3% harmonisk forvrængning ved 10 watt ind i 8 ohm 1kHZ. Den smører bestemt ikke det hele ind i 2. ordens som visse andre konstruktioner.

Nu vil jeg helst ikke have draget min egen forstærker ind i det, men nævnte detn blot for at relativisere min kritik; nemlig at Trends'en er en fin forstærker til prisen.

mvh.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

JohnDee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Chimps = chineese limps
Til top Vis JohnDee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JohnDee

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Det er en kraftig modificeret Radford STA-25 som er triodekoblet med 6L6 rør. Den holder sig under 0,3% harmonisk forvrængning ved 10 watt ind i 8 ohm 1kHZ. Den smører bestemt ikke det hele ind i 2. ordens som visse andre konstruktioner.

Nu vil jeg helst ikke have draget min egen forstærker ind i det, men nævnte detn blot for at relativisere min kritik; nemlig at Trends'en er en fin forstærker til prisen.

mvh.

Ah.... Det var vist ikke helt det, du skrev, men skidt med det.

Bemærk i øvrigt, at min TA 10.1 kun bruges som effektforstærker. Jeg bruger en modificeret PA 10 SE som forforstærker. Det gør faktisk en pæn forskel.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

JohnDee skrev:

@spencer yes jeg har hørt the "chimps" or chineese limps og jeg er ikke imponert over lyde på aboslut stadie. Til pris er de selvfølg gode men jeg kunne ikke leve med den sound ver dag..

Helt fin for mig at noen kan li den- det er spændende hvad teknology kan gør til prisen og vor goe chimps blive i fremtiden - jeg syns den dynamiske span er for lille and as Hasselbank "inner resolution" is just not good enough to be palpable...

I know "for the price" but ultimately I would rather pay more to gain more

Hi JohnDee

”Pay more to gain more” Yes, but you´re missing my initial point here. You will be gaining more inputs and outputs, a fancy design, a remote control and the power to play loud. As long as I´m not playing spectacularly loud I´m detecting no loss in dynamic span etc.

As mentioned earlier I could be wrong, though, and you´re of course entitled to have your own opinion. 

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Altså, hvis man kun har hørt chip forstærkerne med deres medleverede SMPS forsyninger af ringe kvalitet, så har man slet ikke hørt de forstærkere. Tænk strømforsyningen som en del af signalvejen, så er i klar over hvad jeg mener. Enten skal man sætte dem på batterier, eller lave en veldimensioneret højkvalitetsforsyning til dem. Ellers hører man slet ikke deres sande kvaliteter.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes