| Forfatter |
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
God tråd og god læring af den.
Syntes det lyder som et godt valg med Tqwt. Jeg går selv snart igang med DTqwt og har også købt en rørfætter. Thorhauge pushpull.
Kan se du selv bor i Kbh. så vi kan eventuelt sparre lidt.
Hvis ikke du har erfaring i selvbyggeri, så giv lyd hvis du kommer i tvivl over noget, så skal jeg prøve at hjælpe.
Tror din SE kommer til at spille smukt
God arbejdslyst.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
martin hj2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mit 4. byggeprojekt. så lidt erfaring har man da fået  men tak for tilbudet. Det ser ud til at de fleste vælger at bygge DTQWT på trods af størrelsen. Nogen der har erfaring med den anden?(TQWT)
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin hj2 skrev:
Det er mit 4. byggeprojekt. så lidt erfaring har man da fået men tak for tilbudet. Det ser ud til at de fleste vælger at bygge DTQWT på trods af størrelsen. Nogen der har erfaring med den anden?(TQWT)
|
|
|
Har ingen erfaringer med de 2 højttalere, men har bygget 2 andre kits fra Troels Gravesens hånd, og har kun godt at sige om det. Han kan altså det der med filtre....
Spiller pt. på de hér: http://www.troelsgravesen.dk/VifaPL14WJ+XT25TG.htm i d`Appolito versionen nederst på siden, og de gør det rigtig godt til prisen!
Men har da set andre herinde som har kommenteret på dem, så der må da være nogen som har hørt dem....? __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
martin hj2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom lige i tanke om at jeg har et par KEF C30 trykkammer ståendede nede i kælderen som jeg købte engang på et loppemarked for 50 kr , de er produceret i 80´erne og er opgivet med en følsomhed på 90db, så jeg prøvede lige at støve dem af og slutte dem til og -ok det er sq ikke de bedste højttalere jeg har hørt men det løste det oprindelige problem med det samme, der er helt vildt meget forskel på før/nu når der er fuld power på orkesteret. Så nu står mit 30k+ Audionote/thule system og spiller på et par højttalere til 50,- kr. perspektivet er røget lidt og klarheden på instrumenterne men i det store hele vil jeg sige det lyder bedre end før.  kunne være man skulle se lidt på delefilteret og prøve med nogle bedre komponenter bare for at forsøgets skyld. http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/KEFDocuments/KEFSpe akers61to86/Gallery/images/kef4.jpg +..5.jpg
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
|
der er kun et lille problem med denne model, at den mangler en smule mellemtone efter min mening har selv hørt den model ved flere lejligheder men ellers spiller den godt og kan anbefales til din se rør
|
|
|
Ja og så den ret optimistiske angivelse af følsomhed, sikkert for at lokke rørkunder til...
Se evt. Troels Graversens kommentarer... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jensen100 skrev:
|
der er kun et lille problem med denne model, at den mangler en smule mellemtone efter min mening har selv hørt den model ved flere lejligheder men ellers spiller den godt og kan anbefales til din se rør |
|
|
Ja og så den ret optimistiske angivelse af følsomhed, sikkert for at lokke rørkunder til...
Se evt. Troels Graversens kommentarer... |
|
|
Har du eventuelt et link? Troels' hjemmeside er ret omfattende...
|
| Til top |
|
| |
martin hj2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke det her : http://www.troelsgravesen.dk/HES_II.htm
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser i hvert fald sådan ud - tak!
|
| Til top |
|
| |
martin hj2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman: Det er ikke noget tosset bud med den vifa pl14+xt25 (fed diskant) for jeg kan ikke få plads til andet end en reol højttaler i min nuværende lejlighed, så jeg er bange for at TQWT´en kommer til at vente til vi flytter til noget større(måske indenfor 1 år). Men efter at have hørt på mine gamle KEF´er så er der nødt til at ske et eller andet for mine nuværende højttalere med en følsomhed på 77-78 db duer bare overhovedet ikke.
Hvis der er nogen der har forslag til en lille højttaler med en følsomhed på ca 90db så vil jeg meget gerne høre det, for KEF´erne er meget sjove at eksperimentere med men det holder ikke i længden.
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg kan tilslutte mig, at pl14 og xt lyder godt, har den lille version, men den er ikke så rørvenlig, 85-86 db samt lav impedans.
Martin Hj2.:
Troels har et udkast til en BR version med Ja 8008 samt Audax 34xo med samme waveguide.
Ca. 50 liter, 91-92 db, rør venlig.
Efter min overbevisning vil det blive en særdeles "effen" 2 vejs.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
TrutTrut! 
du har brug for nogle horn  |
|
|
Nemlig ja, min 14 watt SE er rigtig glad for 8 ohm og 95 dB hornhøjtalere, den kan dælme spille højt uden at tabe pusten. Og så lige en aktiv sub til at lægge bunden, men det sidste er jo en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Martin Hj2.:
Troels har et udkast til en BR version med Ja 8008 samt Audax 34xo med samme waveguide.
Ca. 50 liter, 91-92 db, rør venlig.
Efter min overbevisning vil det blive en særdeles "effen" 2 vejs.
vh.
Anders |
|
|
Det ville jeg også vælge fremfor "min" model. Du er nødt til at vælge noget der duer, og her er du nok ude i et kit med lidt flere liter, og lidt større membranareal for at få følsomheden op. Anse´s forslag vil givetvis være et super match til sådan en rørfætter...  __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |