Emne: Hvilken forstærker til Snell A3i? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he - Allan, ja det er jo dig der har den til salg 
Der er vist noget med at den kan brokobles til den dobbelte effekt i mono? Så skal man bare støve 5 stk. mere op, så har man den mest rå hjemmebio i landet 
Hvilket mærke rør har du i den lige nu? Sidst jeg kiggede annoncer var det vist KT88 du havde i den, men hvilket mærke?
Hvilke 6550 typer har du prøvet?
Det kunne være interessant at prøve om den var hurtig nok i bassen til at overlappe med biamping sammen med Zappulsen på A3i'erne.
Det ville jo nok give blod på tanden til andre A3i-ejere!
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja det er det jo også 
Det er ganske rigtigt den kan køre i både stereo og mono, 2x75w eller 1x150w
Lige nu sidder der rør fra Electro Harmonix i den og ganske rigtigt KT88 udgangsrør.
De 6550 der sad i da jeg købte den tror jeg var Sovtek, men der var ikke mange timer tilbage i dem så jeg skiftede alle rør. og samtidig skiftede jeg så fra 6550 til KT88.
De er simpelthen fantastiske i diskant/mellemtone og bassen er ikke så ringe enda, så jeg mener den ville være et bedre match til Zappulse en Audio Noten, også på grund af den noget højere udgangs effekt.
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender A3i i kombination med en umodificeret Parasound HCA-2200 mk II og som preamp Adcom GFP-750. Sidstnævnte har switch for ekstern processor (f.eks. AV-receiver). Jeg har prøvet A3i i kombination med forskellige amps og for mig er HCA-2200II optimal. Det skal bemærkes, at A3i efter min mening ikke spiller ordentligt ved lave lydtryk. Der skal skrues godt op, før perspektiv, dynamik og sammenhæng bliver tilfredsstillende, men så er der også musik, så englene synger! A3i har måske ikke helt den samme dybde mht. ud-i-rummet-dimensionalitet som f.eks. Snell C5 (benyttes pt som bagkanaler), men til gengæld kan den byde på een af de bedste mellemtone-gengivelser, som jeg har hørt.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den ventede AN med posten idag...
Inden skulle jeg lige lave et RC led på indgangen af zappen for at undgå formeget DC ude i højttalerene ved opstart af AN ;-)
Og der kom BAS - er du så færdig - Snellernes basser føles nærmest udskiftet til JBL!
Det er næsten for meget af det gode - loudness effekt?
Derudover lyder det ganske FINT, mange detaljer - dejligt - yderligere lytteindtryk følger...
Jeg vil dog mene at det nok ikke har lydt ret meget bedre her i huset, FED, STOR lyd 
Jeg har pt disse problemer, som vil øge lytteglæden:
- Gain er for stor kl 9 er TORDNENDE højt og normalt niveau er 1-2 takker oppe kl 7.30-8 ca...
- Mangler kabler som er skærmet (baggrundsbrum).
- Mangler kabler som kan få fat i de delvist forsænkede bøsninger i AN.
- Kontakterne i FEEDBACK ON spiller det meget lyst og lavt, men jeg er måske for utålmodig, hvis der er ekstra rør, der skal "startes" op...
Skal vist lige have den op til Hans Iversen...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Nå ja det er det jo også 
Lige nu sidder der rør fra Electro Harmonix i den og ganske rigtigt KT88 udgangsrør.
De 6550 der sad i da jeg købte den tror jeg var Sovtek, men der var ikke mange timer tilbage i dem så jeg skiftede alle rør. og samtidig skiftede jeg så fra 6550 til KT88.
De er simpelthen fantastiske i diskant/mellemtone og bassen er ikke så ringe enda, så jeg mener den ville være et bedre match til Zappulse en Audio Noten, også på grund af den noget højere udgangs effekt. Mener du ikke at CJ vil være et bedre match til AN end zappulsen? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed mit bidrag til denne tråd: Det var Snell A2, som havde 10" bas, og den bliver mør i skumkanten. AIII og AIIIi har 12" bas (som vender magneten udaf, hvor den var inde i kassen i AII). Jeg kan ikke huske om AIII også har skumkant, men det er da til at tjekke. Husk at der er lagt en stor klump dæmpevoks mellem magneten og bundpladen, så man skal tage pladen af med et kraftigt, roligt træk, når skruerne er fjernet.
Jeg er heller ikke enig med flere bidragydere herinde. (Jeg skal lige sige at mine erfaringer stammer fra at have ejet Snell C (den helt gamle), AII og AIII (ikke"i", men med Audax-diskanten). Men jeg kender også i-versionen vældig godt. Husk venligst at AIII udgik allerede mens Tom havde dem nede i Audio Consult (til 75.000 parret), og at han faktisk nåede at føre i-versionen også, så det er ikke korrekt at kalde i-versionen for en klub-model. Den fulgte med over til Klubben uændret, da agenturet flyttede. Om den så er ringere eller bedre kan man diskutere. Den ændrede sig nok mindst af alle Snellerne ved skiftet.
For det første: AIII/AIIIi bliver aldrig en højttaler, som giver dig et chok med sin dynamik. Specielt mellemtonen er mest til den stille og rolige side. Hvis du forventer naturtro smæk på lilletrommer og den slags, bliver du kun skuffet. (AII var lidt mere levende her, sikkert fordi der blev anvendt en u-coated papirmellemtone. Men den var så mere farvet.....) Jeg kender flere, som har forsøgt at få denne voldsomhed frem, og alle er endt i frustration. Hvis du forsøger at tvinge dem til at spille som et PA-anlæg med en kæmpeforstærker, ender det for det meste med afbrændte basenheder. Bassen er heller ikke ligefrem slagkraftig, og bassens karakter er nok lige netop det, som får en del mennesker til at fravælge Snell A-typen. Den går nok dybt og er præcis (tonehøjde-definition), men kan godt virke noget udynamisk og ufri. Måske fordi den peger nedad. Jeg synes også at det kniber med bas, som kan mærkes fysisk. Til gengæld kan de ekspandere et stort orkester, så det virkelig lyder stort og mægtigt og rumfyldende. Men de kommer aldrig frem og slår så du bliver forskrækket.
For det andet: Lige netop Snell A (II, III, IIIi) er fremragende til at spille lavt, måske de bedste jeg har hørt til dette. Det skyldes muligvis det meget store lydbillede (hvordan man så definerer det, man kan jo ikke måle det), som gør at de ikke skrumper ind, når man skruer ned. Men bemærk: brugen af transistorforstærkere kan lige præcis ødelægge denne egenskab. Jeg har hørt dem med adskillige transistortrin, og de fleste af dem får A'er til at lyde utroligt ringe. Det er en god tommelfinger-regel at hvis dine A'er lyder næsten som enhver anden god højttaler, så er forstærkeren forkert! Så derfor: hvis de lyder dårligt lavt, prøv en anden (effekt) forstærker. De skal kunne bibeholde det kæmpestore lydbillede ved lav styrke, uden tab af intimitet og åbenhed.
Men det bringer så det tredje punkt frem: Valget af forstærker. Jeg kunne ikke være mere uenig med High Fidelity end lige netop om det med effekttrin. Den værste lyd, jeg har hørt fra A'er var med Nakamichi PA-7 og PA-5 samt Lectron JH-50. Adskillige ejere, som jeg kender, har kørt A'ere med Audio Innovations lille triode kaldet 7-watteren eller den større 15-watter med fint resultat. En har brugt en godt bygget version af Linsley Hood 15-watteren, og det har virket fint. Også Tube Lab trinene har fungeret godt. Af transistortrin har Metaxas to stereotrin fungeret virkelig godt (typisk højt opløste, hurtige og dynamiske forstærkere) samt Stax D-Max 2, men de kom vist kun til Danmark som et enkelt sæt monotrin, og er jo voldsomt store 100w klasse A-trin med 4 blæsere i hver. Jeg har desværre ikke hørt nyere forstærkere på model A. Om Kreller og Mark Levinsoner eller Accuphaser duer ved jeg ikke. Men det er under alle omstændigheder yderst vigtigt at lytte til forstærkeren. Den er afgørende, hvilket egentlig er morsomt, da A'er ikke som sådan er monitoragtigt afslørende. Tværtimod er de "venlige" over for musikmaterialet, og stiller sig på en eller anden meget fantastisk måde i musikkens tjeneste. De er meget åbne, men sætter ikke fokus på optagefejl, støj og den slags. Derfor er de så fine at lytte til. De kan ganske enkelt videregive om forstærkeren er musikalsk eller ikke. Men det er måske også derfor, de ikke kan gøre dig forskrækket med dynamik. At de kræver meget strøm er måske rigtigt, hvis man skal spille meget højt, og 10-12 watt gør det naturligvis ikke muligt at spille så højt som højttaleren kan. Men lige netop model A synes jeg ikke kalder på at skrue op i samme grad som de fleste andre højttalere.
Og så om bi-amping og den slags: bi-amping er udmærket, men brug altid helt ens effekttrin. Selv forskellige kabler til de to sektioner kan høres. Jeg vil ikke forsøge at forklare dette, for med en delefrekvens på 275 Hz og en bas, som peger ned i gulvet skulle man ikke mene at det var særligt afgørende. Men det er det. De folk, jeg har hørt om, som har forsøgt sig med Snells aktive delefilter for at opnå bedre dynamik har fortrudt igen. Andre aspekter af gengivelsen bliver meget ringere, men dynamikken bliver godt nok bedre.
Og endelig (ja undskyld denne enorme mængde ord): jeg mener at man kan opdele hifi folk og musikelskere i to: ekstroverte og introverte lyttere. Måske kan vi ind imellem skifte mellem de to lytteformer efter humør, men jeg mener at man grundlæggende hører til i den ene eller den anden gruppe. Den ekstroverte lytter vil lægge stor vægt på adrenalin-effekten i musikken, det dynamiske aspekt, transienter, fysisk tryk i bassen, melodilinjer og produktionens kvalitet. Den introverte vil hæfte sig mere ved sammenhæng/homogenitet, perspektiv, transparens og musikkens "budskab", også gerne over lange forløb. Meget groft skåret mener jeg at den ekstroverte lytter drikker vin til sin musik, den introverte ryger sig skæv. Der kan for mig ikke være tvivl om at Snell A hører til i den introverte lytters område. En ekstrovert vil aldrig blive glad for dem. (Jeg hører gerne fra folk, som ikke er enige). Men måske er der efterhånden kommet højttalere frem, som kan? Mit hidtil bedste bud er Duelunds højttalere, og så er der jo en del, som er meget begejstrede for Vienna Acoustics. Dem vil jeg gerne høre. Det er klart at den rigtige højttaler kan tilfredsstille begge lytteformer.
Til sidst vil jeg sige, at en Snell A efter min mening isoleret set ikke er bedst i noget enkelt aspekt af gengivelsen, med mindre man bevæger sig ud i noget meget svært definerbart som "musikalitet" eller "charme". Men hverken 3-d evne, transparens, definition, dybbas, dynamik eller andet hæver sig op på referenceniveau enkeltvis. Men den samlede lyd er ægte synergi: de spiller bedre end enkelt-egenskaberne burde tillade. Desværre har ingen, heller ikke Snell selv, sat sig for at bringe model A helt up to date på de egenskaber, hvor den i dag overgås tydeligt. Jeg har i sin tid talt med Peter Q om det, og han ville vist gerne fremstille en Audio Note version af dem, men det er så ikke sket endnu. Man tør heller ikke tænke på prisen. De senere, store Snell modeller (A reference etc.) spiller helt anderledes.
Jeg har selv været træt af nogle af de svage sider ved mine A'er, især manglen på lilletrommedynamik, men det er svært at glemme lyden fra dem. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyh, et indlæg - herligt!
Du har tydeligvis hørt en del Snell A'ere og har en del erfaring, men alligevel er jeg uenig med dig på en del punkter - dette selv om jeg ikke har hørt alverdens setups - men det hjælper at skifte HT 4 gange på et år ...
klogesen skrev:
|
Hermed mit bidrag til denne tråd: Det var Snell A2, som havde 10" bas, og den bliver mør i skumkanten. AIII og AIIIi har 12" bas (som vender magneten udaf, hvor den var inde i kassen i AII). Jeg kan ikke huske om AIII også har skumkant, men det er da til at tjekke. Husk at der er lagt en stor klump dæmpevoks mellem magneten og bundpladen, så man skal tage pladen af med et kraftigt, roligt træk, når skruerne er fjernet.
Jeg er heller ikke enig med flere bidragydere herinde. (Jeg skal lige sige at mine erfaringer stammer fra at have ejet Snell C (den helt gamle), AII og AIII (ikke"i", men med Audax-diskanten). Men jeg kender også i-versionen vældig godt. Husk venligst at AIII udgik allerede mens Tom havde dem nede i Audio Consult (til 75.000 parret), og at han faktisk nåede at føre i-versionen også, så det er ikke korrekt at kalde i-versionen for en klub-model. Den fulgte med over til Klubben uændret, da agenturet flyttede. Om den så er ringere eller bedre kan man diskutere. Den ændrede sig nok mindst af alle Snellerne ved skiftet.
For det første: AIII/AIIIi bliver aldrig en højttaler, som giver dig et chok med sin dynamik. Specielt mellemtonen er mest til den stille og rolige side. Hvis du forventer naturtro smæk på lilletrommer og den slags, bliver du kun skuffet. Her er jeg uenig, især med SAT Amplifix'en på vågnede de op. Forkanter blev som skåret ud i granit - noget der er godt for lilletrommer - prøv bare Marilyn Mazur vistnok Drum Duo - her bliver man sat til vægs! (AII var lidt mere levende her, sikkert fordi der blev anvendt en u-coated papirmellemtone. Men den var så mere farvet.....) Jeg kender flere, som har forsøgt at få denne voldsomhed frem, og alle er endt i frustration. Hvis du forsøger at tvinge dem til at spille som et PA-anlæg med en kæmpeforstærker Det gør jeg ikke!, ender det for det meste med afbrændte basenheder Overraskende!. Bassen er heller ikke ligefrem slagkraftig, og bassens karakter er nok lige netop det, som får en del mennesker til at fravælge Snell A-typen. Den går nok dybt og er præcis (tonehøjde-definition), men kan godt virke noget udynamisk og ufri. Måske fordi den peger nedad. Jeg synes også at det kniber med bas, som kan mærkes fysisk Også uenig, men den rette forstærker kan Nils Lifgren Live CD2 track Drum & bass solo få en til at synke en ekstra klump - fysikken er nærmest skræmmende. Sidst jeg oplevede noget lignende var med mine daværende TDL RSTL'er. Til gengæld kan de ekspandere et stort orkester, så det virkelig lyder stort og mægtigt og rumfyldende Yes, STORT og flot med en rørbamse (Opera Ref 880 eller AN M1 opgraderet til M2/M3 og zappen) med den loudness agtige bas. Men de kommer aldrig frem og slår så du bliver forskrækket. Jo, jeg har næsten gjort i bukserne på førnævnte track!
For det andet: Lige netop Snell A (II, III, IIIi) er fremragende til at spille lavt, måske de bedste jeg har hørt til dette. Det skyldes muligvis det meget store lydbillede (hvordan man så definerer det, man kan jo ikke måle det), som gør at de ikke skrumper ind, når man skruer ned. Men bemærk: brugen af transistorforstærkere kan lige præcis ødelægge denne egenskab. Jeg har hørt dem med adskillige transistortrin, og de fleste af dem får A'er til at lyde utroligt ringe. Det er en god tommelfinger-regel at hvis dine A'er lyder næsten som enhver anden god højttaler, så er forstærkeren forkert! Så derfor: hvis de lyder dårligt lavt, prøv en anden (effekt) forstærker. De skal kunne bibeholde det kæmpestore lydbillede ved lav styrke, uden tab af intimitet og åbenhed.
Men det bringer så det tredje punkt frem: Valget af forstærker. Jeg kunne ikke være mere uenig med High Fidelity end lige netop om det med effekttrin. Den værste lyd, jeg har hørt fra A'er var med Nakamichi PA-7 og PA-5 samt Lectron JH-50. Adskillige ejere, som jeg kender, har kørt A'ere med Audio Innovations lille triode kaldet 7-watteren eller den større 15-watter med fint resultat. En har brugt en godt bygget version af Linsley Hood 15-watteren, og det har virket fint. Også Tube Lab trinene har fungeret godt. Af transistortrin har Metaxas to stereotrin fungeret virkelig godt (typisk højt opløste, hurtige og dynamiske forstærkere) samt Stax D-Max 2, men de kom vist kun til Danmark som et enkelt sæt monotrin, og er jo voldsomt store 100w klasse A-trin med 4 blæsere i hver. Jeg har desværre ikke hørt nyere forstærkere på model A. Om Kreller og Mark Levinsoner eller Accuphaser duer ved jeg ikke. Men det er under alle omstændigheder yderst vigtigt at lytte til forstærkeren. Den er afgørende, hvilket egentlig er morsomt, da A'er ikke som sådan er monitoragtigt afslørende. Tværtimod er de "venlige" over for musikmaterialet, og stiller sig på en eller anden meget fantastisk måde i musikkens tjeneste. De er meget åbne, men sætter ikke fokus på optagefejl, støj og den slags. Derfor er de så fine at lytte til. De kan ganske enkelt videregive om forstærkeren er musikalsk eller ikke. Men det er måske også derfor, de ikke kan gøre dig forskrækket med dynamik. At de kræver meget strøm er måske rigtigt, hvis man skal spille meget højt, og 10-12 watt gør det naturligvis ikke muligt at spille så højt som højttaleren kan. Men lige netop model A synes jeg ikke kalder på at skrue op i samme grad som de fleste andre højttalere.
Og så om bi-amping og den slags: bi-amping er udmærket, men brug altid helt ens effekttrin. Selv forskellige kabler til de to sektioner kan høres. Jeg vil ikke forsøge at forklare dette, for med en delefrekvens på 275 Hz og en bas, som peger ned i gulvet skulle man ikke mene at det var særligt afgørende. Men det er det. De folk, jeg har hørt om, som har forsøgt sig med Snells aktive delefilter for at opnå bedre dynamik har fortrudt igen. Andre aspekter af gengivelsen bliver meget ringere, men dynamikken bliver godt nok bedre.
Og endelig (ja undskyld denne enorme mængde ord): jeg mener at man kan opdele hifi folk og musikelskere i to: ekstroverte og introverte lyttere. Måske kan vi ind imellem skifte mellem de to lytteformer efter humør, men jeg mener at man grundlæggende hører til i den ene eller den anden gruppe. Den ekstroverte lytter vil lægge stor vægt på adrenalin-effekten i musikken, det dynamiske aspekt, transienter, fysisk tryk i bassen, melodilinjer og produktionens kvalitet. Den introverte vil hæfte sig mere ved sammenhæng/homogenitet, perspektiv, transparens og musikkens "budskab", også gerne over lange forløb. Meget groft skåret mener jeg at den ekstroverte lytter drikker vin til sin musik, den introverte ryger sig skæv. Der kan for mig ikke være tvivl om at Snell A hører til i den introverte lytters område. En ekstrovert vil aldrig blive glad for dem. (Jeg hører gerne fra folk, som ikke er enige). Men måske er der efterhånden kommet højttalere frem, som kan? Mit hidtil bedste bud er Duelunds højttalere, og så er der jo en del, som er meget begejstrede for Vienna Acoustics. Dem vil jeg gerne høre. Det er klart at den rigtige højttaler kan tilfredsstille begge lytteformer.
Til sidst vil jeg sige, at en Snell A efter min mening isoleret set ikke er bedst i noget enkelt aspekt af gengivelsen, med mindre man bevæger sig ud i noget meget svært definerbart som "musikalitet" eller "charme". Men hverken 3-d evne, transparens, definition, dybbas, dynamik eller andet hæver sig op på referenceniveau enkeltvis. Men den samlede lyd er ægte synergi: de spiller bedre end enkelt-egenskaberne burde tillade. Desværre har ingen, heller ikke Snell selv, sat sig for at bringe model A helt up to date på de egenskaber, hvor den i dag overgås tydeligt. Jeg har i sin tid talt med Peter Q om det, og han ville vist gerne fremstille en Audio Note version af dem, men det er så ikke sket endnu. Man tør heller ikke tænke på prisen. De senere, store Snell modeller (A reference etc.) spiller helt anderledes.
Jeg har selv været træt af nogle af de svage sider ved mine A'er, især manglen på lilletrommedynamik, men det er svært at glemme lyden fra dem. Prøv en SAT Amplifix og du skal få lilletrommedynamik - måske ender det med en sådan, men den er måske en anelse for tynd for mig - mens zappen og AN pt er for "fede"  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Nå ja det er det jo også 
De er simpelthen fantastiske i diskant/mellemtone og bassen er ikke så ringe enda, så jeg mener den ville være et bedre match til Zappulse en Audio Noten, også på grund af den noget højere udgangs effekt. Mener du ikke at CJ vil være et bedre match til AN end zappulsen?
|
|
|
|
|
|
Jeg tænkte nærmere på hvis du ville biampe og bruge dine zap til bassen, derfor skrev jeg som jeg gjorde.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Inden skulle jeg lige lave et RC led på indgangen af zappen for at undgå formeget DC ude i højttalerene ved opstart af AN ;-)
Og der kom BAS - er du så færdig - Snellernes basser føles nærmest udskiftet til JBL!
Derudover lyder det ganske FINT, mange detaljer - dejligt - yderligere lytteindtryk følger...
Jeg vil dog mene at det nok ikke har lydt ret meget bedre her i huset, FED, STOR lyd 
- Gain er for stor kl 9 er TORDNENDE højt og normalt niveau er 1-2 takker oppe kl 7.30-8 ca...
- Kontakterne i FEEDBACK ON spiller det meget lyst og lavt, men jeg er måske for utålmodig, hvis der er ekstra rør, der skal "startes" op...
|
|
|
Med hensyn til feedback omskifteren, så tror jeg dit problem er at du har dem stående i midten, det giver nemlig den lyd du beskriver (lyst & lavt), de skal stå helt til højre eller helt tilvenstre, prøv det.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Nå ja det er det jo også 
De er simpelthen fantastiske i diskant/mellemtone og bassen er ikke så ringe enda, så jeg mener den ville være et bedre match til Zappulse en Audio Noten, også på grund af den noget højere udgangs effekt. Mener du ikke at CJ vil være et bedre match til AN end zappulsen?
|
|
|
|
|
|
Jeg tænkte nærmere på hvis du ville biampe og bruge dine zap til bassen, derfor skrev jeg som jeg gjorde. |
|
|
Med risiko for at blive til grin, må jeg så blot sige at Kaptajnen ikke forstår hvad du mener - kan du komme det nærmere så selv Stewart kan forstå det?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Med hensyn til feedback omskifteren, så tror jeg dit problem er at du har dem stående i midten, det giver nemlig den lyd du beskriver (lyst & lavt), de skal stå helt til højre eller helt tilvenstre, prøv det.
|
|
|
Dough, er der 3 stillinger?
EDIT: Ja, nemlig ja 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Dough, er der 3 stillinger?  |
|
|
Ja nemli´ ja 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Dough, er der 3 stillinger?  |
|
|
Ja nemli´ ja 
|
|
|
Det var vi vist enige om! Det må være overhør i midterste position!
EDIT: Hvad skal man dog også med en brugermanual 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager den med til Hans Iversen på onsdag, så får vi se!
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Nå ja det er det jo også 
|
|
|
|
|
|
Jeg tænkte nærmere på hvis du ville biampe og bruge dine zap til bassen, derfor skrev jeg som jeg gjorde.
|
|
|
Med risiko for at blive til grin, må jeg så blot sige at Kaptajnen ikke forstår hvad du mener - kan du komme det nærmere så selv Stewart kan forstå det?  |
|
|
Det var faktisk skrevet som en kommentar til Spencer´s indlæg, hvor han siger det kunne være spænden at prøve at bi-ampe din zappulse med CJ.
Og da du tidligere har nævnt en "lille" AN power-amp, så skrev jeg at det måske ville være bedre med CJ på grund af den højere udgangs effekt, så var det nok lidt nemmere at få dem til at spille sammen.
Det var bare det jeg mente ( håber det gav mening ) 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
|
Nå ja det er det jo også 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Med risiko for at blive til grin, må jeg så blot sige at Kaptajnen ikke forstår hvad du mener - kan du komme det nærmere så selv Stewart kan forstå det?  |
|
|
Det var faktisk skrevet som en kommentar til Spencer´s indlæg, hvor han siger det kunne være spænden at prøve at bi-ampe din zappulse med CJ.
Og da du tidligere har nævnt en "lille" AN power-amp - ah, her ligger misforståelsen - jeg troede at det var MIN nye AN du mente , så skrev jeg at det måske ville være bedre med CJ på grund af den højere udgangs effekt, så var det nok lidt nemmere at få dem til at spille sammen.
Det var bare det jeg mente ( håber det gav mening ) Yes, Kaptajnen har forstået skipper! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at kaptajnen er blevet omskolet til switche, som har 3 stillinger er hermed et hurtigt lyt med FEEDBACK på ON:
Der er tilsyneladende mere kontrol på bassen ikke så svampet og loudness agtig. Hele lydbilledet bliver generelt mere roligt og varmt. Desuden har det den dejlige sideeffekt at vi nu skal op på klokken 11 for at det bliver HAMRENDE højt, mod før kl 9...
De næste par dage skal der eksperimenteres frem og tilbage for at finde +'er og -'er...
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Efter at kaptajnen er blevet omskolet til switche, som har 3 stillinger er hermed et hurtigt lyt med FEEDBACK på ON:
Der er tilsyneladende mere kontrol på bassen ikke så svampet og loudness agtig. Hele lydbilledet bliver generelt mere roligt og varmt. Desuden har det den dejlige sideeffekt at vi nu skal op på klokken 11 for at det bliver HAMRENDE højt, mod før kl 9... Ja nemli´ ja, du oplever det samme som mig.
De næste par dage skal der eksperimenteres frem og tilbage for at finde +'er og -'er... Måtte selv montere nogle dæmpeled for at få nivauet ned på et acceptabelt plan. ( dæmpeled fra Rothwell) de virker kanon og påvirker ikke lyden, mener at der har været en anden tråd her på fora som omhandler disse dæmpeled. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften hr. kaptajn!
Nu har du mest fortalt om den swulmende bas (har du prøvet at rykke HT'erne lidt ud fra væggen?), og ikke så meget om resten af toneområdet.
Hvodden opleves mellemtone og diskant, set sådan oppe fra broen?
Med høflig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften hr. kaptajn! Ohoj landkrabbe!
Nu har du mest fortalt om den swulmende bas (har du prøvet at rykke HT'erne lidt ud fra væggen? Nej, og det gør jeg heller ikke; 60 cm fra bagvægen og ca 150 cm fra sidevægene må være nok...), og ikke så meget om resten af toneområdet. Resten af området er også blevet mere kontrolleret. Før kunne især konen ikke lide toppen. Den manglede varme/blødhed og det er der kommet nu. Som sagt de næste par dage vil gå med eksperimenteren.
Hvodden opleves mellemtone og diskant, set sådan oppe fra broen? Hæ-hæ - som en orkan, der lige er ved at lægge sig 
Med høflig hilsen do G&S Kaptajnen
|
|
|
Som sagt har jeg jo stadig dårlige bøsninger/terminaler på zappen, og disse får jeg snart på - her tror jeg også der ligger nogen dårligdom...
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|