| Forfatter |
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften hr. kaptajn! Ohoj landkrabbe!
Nu har du mest fortalt om den swulmende bas (har du prøvet at rykke HT'erne lidt ud fra væggen? Nej, og det gør jeg heller ikke; 60 cm fra bagvægen og cd 150 cm fra sidevægene må være nok...), og ikke så meget om resten af toneområdet. Resten af området er også blevet mere kontrolleret. Før kunne især konen ikke lide toppen. Den manglede varme/blødhed og det er der kommet nu. Som sagt de næste par dage vil gå med eksperimenteren.
Hvodden opleves mellemtone og diskant, set sådan oppe fra broen? Hæ-hæ - som en orkan, der lige er ved at lægge sig 
Med høflig hilsen do G&S Kaptajnen
|
|
|
Som sagt har jeg jo stadig dårlige bøsninger/terminaler på zappen, og disse får jeg snart på - her tror jeg også der ligger nogen dårligdom... |
|
|
Er s.. glad for at du synes om rør lyden, måske du skulle satse på rør hele vejen (CJ) ( Det R ingen problem da )
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
|
Efter at kaptajnen er blevet omskolet til switche, som har 3 stillinger er hermed et hurtigt lyt med FEEDBACK på ON:
Der er tilsyneladende mere kontrol på bassen ikke så svampet og loudness agtig. Hele lydbilledet bliver generelt mere roligt og varmt. Desuden har det den dejlige sideeffekt at vi nu skal op på klokken 11 for at det bliver HAMRENDE højt, mod før kl 9... Ja nemli´ ja, du oplever det samme som mig. Du nævnte da ellers at du foretrak OFF stillingen med mere af ALT - selv er jeg kommet i tvivl - det bliver meget mere SORT med stilling OFF og måske mere kedeligt - forkanter er ikke blandt de hurtigste dyr i skoven - som jeg husker SAT Amplifix. På AN er det hele meget pænt - for pænt?
Måske vil det hele løse sig når jeg for den kigget efter i sømmene - hvor gamle er rørene i den (er de skiftet)?
Men når alt kommer til alt er den jo lige landet indenfor det sidste døgn, så måske vil mine udtalelser ændres meget det næste stykke tid...
De næste par dage skal der eksperimenteres frem og tilbage for at finde +'er og -'er... Måtte selv montere nogle dæmpeled for at få nivauet ned på et acceptabelt plan. ( dæmpeled fra Rothwell) de virker kanon og påvirker ikke lyden, mener at der har været en anden tråd her på fora som omhandler disse dæmpeled. Dæmpeled? Det lyder til at være en ikke hel optimal løsning. Jeg vil da umiddelbart foretrække en løsning, hvor Gain ændres - formindskes og måske komme af med lidt overhør og brum, hvis man er heldig - men det er man jo sjældent...  |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ppp_dk: Jamen det lyder da herligt! Så har det måske bare været mine forstærkere, som aldrig har kunnet trække denne egenskab frem hos A'erne. Men de gode resultater du har oplevet, gør mig lun på at prøve A igen, men med noget af det nævnte forstærkergrej. Jeg mente ellers at det simpelt hen var den hæderkronede (men gamle) Seas 11FM mellemtone, som var for venlig. Meget spændende! Tak for det.  __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Til ppp_dk: Jamen det lyder da herligt! Så har det måske bare været mine forstærkere, som aldrig har kunnet trække denne egenskab frem hos A'erne. Men de gode resultater du har oplevet, gør mig lun på at prøve A igen, men med noget af det nævnte forstærkergrej. Jeg mente ellers at det simpelt hen var den hæderkronede (men gamle) Seas 11FM mellemtone, som var for venlig. Meget spændende! Tak for det.  |
|
|
Jeg kan kun sige at den SAT Amplifix virkelig fik liv i A3i'erne og beviste at Snellerne absolut godt kan være med idag (jeg var i det øjeblik sikker på at A3i'erne og Luxman CD ikke skulle skiftes lige med det samme):
- forkanterne helt på plads (dynamik!)
- talegenkendelsen var markant bedre
- det sædvanlige gardin fald ned!
- aldrig har jeg hørt så stor forskel på kabler - ændrede faktisk mine fordomme omkring sølvkabler for de lyder jo IKKE altide lyse (de gjorde de altid i mine tidligere setups)!
Desværre er den nok en kende for lys i lyden for mig på visse optagelser - havde der blot været en loudness knap på denne forstærker 
Nu har jeg prøvet et par andre amps i mellemtiden, men jeg er stadig ikke helt i mål endnu, men skal lige have skiftet stik/bøsninger og have gået AN pre'en efter...
Held og lykke med din Snell A3 forstærkerjagt!
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at kaptajnen er blevet omskolet til switche, som har 3 stillinger er hermed et hurtigt lyt med FEEDBACK på ON:
Der er tilsyneladende mere kontrol på bassen ikke så svampet og loudness agtig. Hele lydbilledet bliver generelt mere roligt og varmt. Desuden har det den dejlige sideeffekt at vi nu skal op på klokken 11 for at det bliver HAMRENDE højt, mod før kl 9... Ja nemli´ ja, du oplever det samme som mig. Du nævnte da ellers at du foretrak OFF stillingen med mere af ALT - selv er jeg kommet i tvivl - det bliver meget mere SORT med stilling OFF og måske mere kedeligt - forkanter er ikke blandt de hurtigste dyr i skoven - som jeg husker SAT Amplifix. På AN er det hele meget pænt - for pænt?Det var nu også med hensyn til lydstyrken jeg mente at du oplevede det samme (dårlig formulering fra min side "SORRY", jeg synes stadig at lyden er bedre i stilling OFF.
Måske vil det hele løse sig når jeg for den kigget efter i sømmene - hvor gamle er rørene i den (er de skiftet)?Altså jeg har ikke skiftet dem, men de var lige blevet skiftet da jeg købte den for 1½ år siden.
Men når alt kommer til alt er den jo lige landet indenfor det sidste døgn, så måske vil mine udtalelser ændres meget det næste stykke tid...
De næste par dage skal der eksperimenteres frem og tilbage for at finde +'er og -'er... Måtte selv montere nogle dæmpeled for at få nivauet ned på et acceptabelt plan. ( dæmpeled fra Rothwell) de virker kanon og påvirker ikke lyden, mener at der har været en anden tråd her på fora som omhandler disse dæmpeled. Dæmpeled? Det lyder til at være en ikke hel optimal løsning. Jeg vil da umiddelbart foretrække en løsning, hvor Gain ændres - formindskes og måske komme af med lidt overhør og brum, hvis man er heldig - men det er man jo sjældent... Man kan faktisk ikke høre dem men chek dette link og læs mere : http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så fik vi hatten af dyret. Den er vel nærmest en AN M1.5.
Følgende opdatering er foretaget:
- Rør reguleret strømforsyning tilføjet - mystisk russisk rør, skal udskiftes!
- ELNA Cerafine lytter i strømforsyningen isat - den største øldåse size!
- Choke (?) trafo tilføjet - istedet for store lytter
- Nyt potmeter/attenuator istedet for kulpotmeter
- AN 0.47 uF overføringskondensator - skal udskiftes til 1 uF 40 år gammel Jensen (600V) for at sikre bas ved alle typer effektbørger - 1 uF/600V olie i papir er stor!
Dermed kan det siges at strømforsyningen er fuldt på Level 2, mens linietrinet er M1 på nær potmetret.
Her skal vi have fundet et kompatibelt rør med mindre gain (om muligt) og have skiftet de ret ordinære elektrolytter ved det forstærkende rør - muligvis til Black Gate...
Brummet kan skyldes den ikke helt "optimale" lodningsarbejde - det skal jeg have forbedret. Det brummer når jeg rører ved den øverste switch til FEEDBACK indstillingen. Dette skal efterses og muligvis udskiftning af switchene...
Lige for sjov hørte jeg den spille over Hans Iversens dejlige anlæg - wow. Her var den lige i "øret" i stilling FEEDBACK=OFF. Mere åbent smæk for skillingen...
Konklussion:
Det er hverken Snell A3i, Luxman CD D600s, AN M1.5 som der er de svage led...
Tilbage er zappulsen og de dårlige stik/bøsninger i denne (desværre i restordre), så dette må også vente en uges tid...
Nå men jeg må undvære den en uges tid indtil at vi får fundet frem til de rigtige rør. Bare det snart var onsdag (igen)... 
To be continued...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - kaptajn.
Nu er du vist ved at sælge din M1 igen?
Fortæl fortæl ! Hvad er der los?? 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Nå - kaptajn.
Nu er du vist ved at sælge din M1 igen? Yesør!
Fortæl fortæl ! Hvad er der los??  Ikke andet end at jeg fik et tilbud, som jeg ikke kunne modstå: en S.A.T. Amplifix - netop den som jeg har skrevet om herinde. Det er ret nyt, idet jeg hentede den igår.
Kaptajnen er salig sammen med AKSAs (RCA) sølvkabel - ahhhhh!
Aldrig har Kaptajnen kunne høre mere forskel på kabler, så nu er det XLR kabler der skal eksperimenteres med....  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaptajnen leder atter
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nådada - fortæl fortæl....
Hvad skete der med Amplifix'en?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Nådada - fortæl fortæl....
Hvad skete der med Amplifix'en? |
|
|
Ikke noget, men jeg har som altid lyst og mod på at prøve nyt og savner en mere massiv bund samt lidt varme i bassen...
Faktisk er jeg lidt hooked på noget rør for tiden selvom tegnebogen og kaptajnen ikke er enige Dette betyder da også at jeg har god tid til at prøve en masser af inden at jeg slår til - dog kan gode tilbud komme i "vejen"... 
Der er mange forstærkere derude...
Jeg så tilfældigvis at du efterspurgte vedrørende Opera Reference 880 i en ældre tråd. Denne har jeg prøvet på snellerne og lød faktisk dejligt i 80% af tilfældene - forstået på den måde at så længe den ikke fik for megen gas, ja så lød det herligt ellers blev det hele en anelse anstrengt - desværre. Ellers en lækker forstærker! Denne udgave havde 4 stk 6550 i hver kanal (kan også fås med KT88). 6550 er et dejligt behageligt rør efter min smag - sådan lidt loudness og klarlak agtigt... Jeg finder denne forstærker god, men A3i'erne er altså lidt krævende...
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det spørgsmål er fra den tid, hvor jeg også havde lyst til at prøve nogle rør.
Senere blev det til at jeg kun ville have rør i forforstærkeren, og aldeles ikke i udgangstrinnet - jvf. dine egene tanker om at miste noget når den får gas.
Nu er jeg tilbage i tanken om en solid state, som kan spille 'rør-agtigt'. Det oplevede jeg med Audia Flight One (Se evt. her), så nu er den blevet en slags reference her på matriklen - og står højt på ønskeseddelen
Sjovt som man hele tiden ændrer sine referencer for lyd. Det er jo det der gør det til sådan en fed hobby
Fortæl endelig om processen mod nye højder i 'Owners Cabin'.... __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvis de snell-er er krævende så skulle du prøve en exposure dual 4.jeg havde lånt en af lydbutikken sidste år.det kostede mig hylen for ørene i 2 dage efter en lytte aften med den.mine bosendorfer har aldrig spillet så højt og rent som med den.der er masser af dynamik og timing. kontrol og kræfter i sådan en fyr.nyprisen er desværre 30.000 men der har været en på dba til 15000 incl en preamp fornyligt.så de findes derude.jeg valgte dog et sæt manley snapper da de passer bedre til bosendorferne. de kan nemlig bedst li rør
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PPP_dk!
Du nævner igen, at du nogle gange ikke har bas nok! Vi har snakket om det før... du er velkommen til at komme og se (lytte til) mit setup. Nu har jeg i mellemtiden skiftet til andre højtalere... der ved gud ikke er kendt for at mangle bas... men... derfor kan jeg jo stadig demonstrere fordelen ved hvordan mit setup er sat op!!!
Mit setup er følgende:
Jeg har ingen forforstærker... kører direkte fra min Shanling rør-cd-slæde. Den kører via et Y-kabel ind i et aktivt delefilter... som derefter kører ind i min transistorforstærker - endnu en kineser... en Classic 165 watt forstærker. Det er lidt specielt sat op... idet kablet fra det aktive delefilter ikke kører ind i effektdelen... men i tape1.... derved er Classicens forforstærker aktiveret og jeg kan dermed regulerere basniveauet!!! Classicen kører herefter ind i den aktive del af terminalen (mine højtalere har 8 tilslutningsmuligheder!!!).. se foto!

Den anden del af Y-kablet kører ind i min Beard 100 watt rør-forstærker, som derefter kører direkte ind i det passive delefilter af højtalerne.
Så bør jeg i øvrigt nævne, at mine højtalere er et sæt quadral titan mkIII som går fra 16Hz til 50Khz! Så bas mangler jeg ikke!!!
Jeg har efter at have sat mit anlæg op, sat en cd jeg kender rigtigt godt på... og justeret basniveau efter det. Nu kan det jo være, at de cd'er du er utilfreds med er "skod-indspillet" og lyden dermed er tynd!!! Jeg kender mange eksempler på cd'er, hvor lydteknikeren er bas-hader af en eller anden grund!!! Og helt ærligt.... manglende bas lyder ad helvede til... lytte-uvenligt så man korser sig. Der skal ikke være for megen.. heller ikke for lidt bas. Igen.... du bor jo ikke så langt væk.... vi kan jo stadig finde ud af et eller andet med lytning!
Hyggehejsa og god pinse!
Johnny
__________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PPP_dk igen!
Har du overvejet en rørforstærker med nok power til at håndterere Snell A3... for eksempel Rogue Zeuz forstærkeren på godt 200 watt? __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
josan skrev:
|
Hej PPP_dk!
Du nævner igen, at du nogle gange ikke har bas nok! Vi har snakket om det før... du er velkommen til at komme og se (lytte til) mit setup. Jammen det mås vi da få set og gøre noget ved - send endelig en PB til mig så vi kan finde et tidspunkt... Nu har jeg i mellemtiden skiftet til andre højtalere... Har bemærket det - tillykke med dem - du har vel stadig ondt i ryggen! der ved gud ikke er kendt for at mangle bas... Nej det er klart! men... derfor kan jeg jo stadig demonstrere fordelen ved hvordan mit setup er sat op!!! Det vil jeg glæde mig til! Er de ikke magen til jeres Kaptajns, Carsten?
Mit setup er følgende:
Jeg har ingen forforstærker... kører direkte fra min Shanling rør-cd-slæde. Den kører via et Y-kabel ind i et aktivt delefilter... som derefter kører ind i min transistorforstærker - endnu en kineser... en Classic 165 watt forstærker. Det er lidt specielt sat op... idet kablet fra det aktive delefilter ikke kører ind i effektdelen... men i tape1.... derved er Classicens forforstærker aktiveret og jeg kan dermed regulerere basniveauet!!! Classicen kører herefter ind i den aktive del af terminalen (mine højtalere har 8 tilslutningsmuligheder!!!).. se foto!

Den anden del af Y-kablet kører ind i min Beard 100 watt rør-forstærker, som derefter kører direkte ind i det passive delefilter af højtalerne. Glæder mig til at høre den "Skæg" forstærker...
Så bør jeg i øvrigt nævne, at mine højtalere er et sæt quadral titan mkIII som går fra 16Hz til 50Khz! Så bas mangler jeg ikke!!! Nej, men er de varme eller stramme/tørre i lyden?
Jeg har efter at have sat mit anlæg op, sat en cd jeg kender rigtigt godt på... og justeret basniveau efter det. Nu kan det jo være, at de cd'er du er utilfreds med er "skod-indspillet" og lyden dermed er tynd!!! Jeg kender mange eksempler på cd'er, hvor lydteknikeren er bas-hader af en eller anden grund!!! Og helt ærligt.... manglende bas lyder ad helvede til... lytte-uvenligt så man korser sig. Der skal ikke være for megen.. heller ikke for lidt bas. Igen.... du bor jo ikke så langt væk.... vi kan jo stadig finde ud af et eller andet med lytning! Ja og kunne også være interessant om jeg/vi kunne høre lidt af din spillekæde herhjemme på kaptajnens Snell A3i'er...
Hyggehejsa og god pinse! I lige måde!
Johnny Stewart
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
josan skrev:
|
Hej PPP_dk igen!
Har du overvejet en rørforstærker med nok power til at håndterere Snell A3i... for eksempel Rogue Zeuz forstærkeren på godt 200 watt? Savle-savle! Ja, ligeindtil min tegnebog fik nys om prisen, 69995,- 
Alternativt en rørpre og så en kraftig effekt eller blot finde yderligere en effekt og så biampe den med Amplifixen...
Kunne faktisk rigtig godt lide Opera Reference 880'eren, som jeg lånte af Hans Iversen - ved lav styrke, men fik den gas så faldt lydbilledet sammen og meget anstrengt at høre på, men 70W er jo heller ikke alverden...
Eller købe en god subwoofer  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ppp_dk!
Har haft lidt travlt... der for det sene svar.
Hmmm... med hensyn til lyden... varm/analytisk... det er egentligt lidt svært at besvare. Jeg synes, de er meget lyttevenlige... også ved højt niveau. De er lidt mere kritiske mht. hvor man sidder i forhold til mine gamle tdl'er... sikkert bånddiskanten der jo har begrænset spredning. Det bedste bud på lydbillede må være: sprød og detaljerig diskant - forholdsvis varm mellemtone og afgrundsdyb bas... og jeg synes, at det hænger godt sammen. Jeg mangler egentlig bare at eksperimentere med nogle bedre kabler... men det kommer.
Med hensyn til lyttesession.... bare foreslå nogle dage i denne uge... minus onsdag aften, der er jo champions league finale... hehe... jeg kan hele ugen, som det ser ud lige nu.
Du kan jo sende en privat msg, så finder vi en dag!!
Mvh.
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen ppp_dk!
Glemte at besvare et spørgsmål! Jo det er samme model som vores kaptajn i klubben!
Mvh.
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |