| Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BilledeDårlig forbindelse?Min ellers elskede NAD S300, er begyndt at svigte mig. Den er simpelthen stoppet med at ville starte, når man normalt tænder den, tager det ca. 25sek før den er igang hvor man kan høre et relæ slå til. Nu er den begyndt at stå og blinke hurtigt med "standby dioden" uden at den kommer videre, desuden brummer den mens den gør det. Det skal siges at der har været lidt problemer med knas og udfald i kanalerne men det er sjældent den har gjort det. Jeg har haft alle kabler taget fra osv men lige lidt hjælper det.. Er den død?
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nok ikke død, men skal en tur til doktormanden. Smid den en tur til reparation.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det giver jo næsten sig selv.
Jeg begriber det ikke helt - det er det samme når en kunde ringer ind med hans apparat- "Den kan ikke xxxxx". Jamen, den opfører sig ikke som den skal, ergo er den defekt, så få den dog indleveret til reparation.
Afsted med den - der findes ingen mirakel-kur ved først at spørge på et forum eller ringe til en butik. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ja, det giver jo næsten sig selv.
Jeg begriber det ikke helt - det er det samme når en kunde ringer ind med hans apparat- "Den kan ikke xxxxx". Jamen, den opfører sig ikke som den skal, ergo er den defekt, så få den dog indleveret til reparation.
Afsted med den - der findes ingen mirakel-kur ved først at spørge på et forum eller ringe til en butik. |
|
|
Kan du anbefale et værksted som ikke ruinerer mig?
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man nu spørger på et forum, kan det jo lige så meget skyldes at man ønsker at høre om andre har haft samme problem med det produkt. hvis det nu er et generelt problem.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, har der ikke været problemmer med det apperat tidligere ?
Det ses på billedet, at der en lille forskel på power-amp'ens højre og venstre kanal, højre kanal er umiddelbart set udfra billedet 100% original, i venstre kanal er der en rød farvet modstand som er en Philips PR52 (nr.2 set fra bagpladen)..., den ser ikke original ud i mine øjne  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
| Når man nu spørger på et forum, kan det jo lige så meget skyldes at man ønsker at høre om andre har haft samme problem med det produkt. hvis det nu er et generelt problem. |
|
|
Nemlig, og om det i det hele taget kan betale sig at gå videre med. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Hmmm, har der ikke været problemmer med det apperat tidligere ?
Det ses på billedet, at der en lille forskel på power-amp'ens højre og venstre kanal, højre kanal er umiddelbart set udfra billedet 100% original, i venstre kanal er der en rød farvet modstand som er en Philips PR52 (nr.2 set fra bagpladen)..., den ser ikke original ud i mine øjne  |
|
|
Om der tidligere har været problemer skal jeg ikke kunne sige, den er købt brugt for ca. 4måneder siden og har i det hele taget været pålidelig, det eneste der har været er lidt knas/skrat. Det billede jeg har postet er et jeg har fundet på nettet, kan godt se det virker misvisende så for en god ordensskyld har jeg lige taget et billede af min (i en opløsning hvor det er til at se noget).
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror næppe at den er stået af, men derimod er der en løs forbindelse et eller andet sted på printet, lod det hele efter, så er jeg sikker på at den virker igen.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Jeg tror næppe at den er stået af, men derimod er der en løs forbindelse et eller andet sted på printet, lod det hele efter, så er jeg sikker på at den virker igen.
Mvh
Torben |
|
|
Det tror jeg kan du have ret i, efter jeg har kigget nærmere på den kan jeg se at mange af forbindelserne er meget ringe, se bare dette billede.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder, sådan!
jeg er enig, den skal blot have en oplodning, så skulle den fungere bedre end nogenside ..., loddebade er noget fanden har skabt når det drejer sig om HiFi 
Sjovt nok ..., sidder lige nu og oplodder hoved-printet fra en noget nær "mint cond." Marantz CD67 som der aldrig har fungeret stabilt __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Solvin skrev:
|
Mvh
Torben
|
|
|
Det tror jeg kan du have ret i, efter jeg har kigget nærmere på den kan jeg se at mange af forbindelserne er meget ringe, se bare dette billede.
|
|
|
Ja det ser ikke så godt ud, så fat loddekolben stil den på 370 grader, benyt blyholdigt loddetin, varm lodningerne op tilfør en anelse nyt tin, hold spidsen på loddestedet en 2-4 sekunder så skulle den snart virke igen.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, prøv evt selv med en loddekolbe og lidt frisk tin.
Synes det er imponerende, at en forstærker i denne klasse, allerede ser sådan ud. Det lugter af manglende kontrol over processen hos NAD.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
|
Synes det er imponerende, at en forstærker i denne klasse, allerede ser sådan ud. Det lugter af manglende kontrol over processen hos NAD.
|
|
|
nej! det er et for mig kendt problem som konstruktøren har "glemt" at tag højde for, ZTX transer er set udfra specs en ret sej transistor, bla. kan den arbejde ved høje spændinger.., men i kraft af husets begrænset areal som er mindre! end eks. TO-92 er der kun et sted som tabseffekten kan afsættes nemlig i printbanerne/lodningerne..., der var et par engelske mærke som lærte den lektie allerede i 80'erne vedr. "do and dont" ved brug af ZTX transer ......., bla. kan dert nævnes den første serie af Mission Cyrus II __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke bølgelodning eller Zetex transistorer der er skyld i det der. Det er jo halvdelen af modstandene der åbenbart også er blevet for varme. Men ja, man ser tydeligt at lodningerne mange steder ikke er de bedste mere. Det kunne dog også tyde på at det er en kondensator der er udtørret og har ændret værdi, siden den tager så lang tid om at finde sig selv og starte op med relæstart mv.
Det mest naturlige vil iøvrigt være at få HiFi Klubben til at kigge på den, de ved garanteret hvad der skal til for at få den til at køre helt perfekt. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas ...du ved udemærket at grunden til at der benyttes ZTX'er er at de køre med høj spænding og en for størrelsen høj tabseffekt ..., det er udfra en sonisk betragtning ikke mindre end "genialt" , men kunden betaler i det lange løb ved at apperatet "steger" sig selv hvilket vi her ser et lærebogs eks. på med denne S300  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. at den ikke starter op, så er det klart at med de nuværende skod-lodninger... så er DC stabiliteten noget der er som vinden blæser..., den med en kond som der har ændret værdi holder ikke i dette tilfælde ..., beklager Hr.
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, hr. udødelig spøgelse Du har helt ret, men det forklarer så ikke helt hvorfor halvdelen af modstandene ser ud som om de har været ved at stege ihjel. Desuden kan man sagtens dimensionere med Zetex uden at det ser ud som billedet, og alligevel udnytte deres forcer. Modstanden ved AD711 ser også ud til at have haft et hårdt liv.. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas
Vi er meget enige 
Nå! hen og ruske et andet apperat  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingerne, jeg går igang med loddekolben i aften og melder tilbage når jeg er færdig.
|
| Til top |
|
| |