| Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Det er jo ikke bølgelodning eller Zetex transistorer der er skyld i det der. Det er jo halvdelen af modstandene der åbenbart også er blevet for varme. Men ja, man ser tydeligt at lodningerne mange steder ikke er de bedste mere. Det kunne dog også tyde på at det er en kondensator der er udtørret og har ændret værdi, siden den tager så lang tid om at finde sig selv og starte op med relæstart mv.
Det mest naturlige vil iøvrigt være at få HiFi Klubben til at kigge på den, de ved garanteret hvad der skal til for at få den til at køre helt perfekt. |
|
|
Opstartstiden er jeg sikker på er helt normal. Jeg har haft en Gryphon Tabu som er meget identisk med denne i opbygning og den havde præcis den samme lange opstartstid.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg misforstod, og troede det var nyt med at det tog 25 sekunder. Men ihvertfald er det en god ide at gå alle lodninger igennem som det er foreslået, og virker det ikke, kan HiFi Klubben garanteret hjælpe.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
WeehOO!! Jeg er en lykkelig mand igen! Efter at have efterloddet de kritiske steder starter den flot op og spiller lystigt igen.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt i lodningen fik jeg dog øje på dette.Det kunne godt se ud til der er nogle der har været igang med at skifte de modstande før, da det ikke er identisk i begge sider.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
| WeehOO!! Jeg er en lykkelig mand igen! Efter at have efterloddet de kritiske steder starter den flot op og spiller lystigt igen. |
|
|
Ja der kan du bare se, så fik jeg jo ret
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
kappen skrev:
| WeehOO!! Jeg er en lykkelig mand igen! Efter at have efterloddet de kritiske steder starter den flot op og spiller lystigt igen. |
|
|
Ja der kan du bare se, så fik jeg jo ret
Mvh
Torben |
|
|
Ja nu har den været igang på fulde drøn lige siden og jeg tror godt jeg allerede tør sige at den spiller bedre end den noglesinde har gjort før - 0 knas 0 skrat og 0 udfald i kanalerne. Så det er helt perfekt. Så jeg takker mange gange også til de andre som har skrevet i tråden, man kan vist godt sige at jeg slap for en masse bøvl og en værkstedsregning der og så er det jo altid en fed oplevelse at have lavet det selv.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahhaha! 
nemlig det er ikke så svært når man har fået det lært 
Som englænderne siger "way to go" 
Det der er interressant ved denne sag, er netop at du har udbedret den eneste virkelige svaghed ved konstruktionen, problemmet opstår ved at langtidstest af apperatet ikke er praktisk muligt, en accelereret test kan fortages, men den slags test er jo omfattet af Murphy's lov §1 i anden potens  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for ikke så lang tid siden investeret i en Nad S300 og må indrømme at jeg er pænt imponeret over den lyd der nu kommer ud af mine højttalere. (Jeg har på ingen måder fortrudt købet) Men der har desværre været lidt problemer. Ved nærmere eftersyn kunne jeg se at det velkendte fænomen med at Zetex transistorerne lodder sig selv ud, var under udvikling. Så de 16 Zetex transistorer fik en frisk omgang tin. (For at undgå fremtidige problemer har jeg monteret TO-92 køleprofiler på samtlige 16 Zetex transistorer mf. Derud over har jeg monteret 2 x 80 mm blæsere over de berørte transistorer + en tilhørende 12VDC forsyning) En anden ting der driller er mute relæerne i udgangstrinnet. Af og til kan det ske at musikken sætter ud i hhv. den ene eller anden kanal. Det kan så lokkes til at forsvinde ved enten at skrue godt op eller slå let med en skruetrækker på det berørte relæ. Relæet kan desværre ikke skilles ad, så der er jo nok ikke nogen anden udvej end en udskiftning. Problemet er bare at jeg ikke kan finde et sted at købe et identisk relæ. Håber derfor på at nogen kan komme med input til et alternativ! På det berørte relæ står der følgende: VSB 24MB 24V=DC 16A, 30VDC / 250VAC RES 1/3HP 125V/250VAC TAKAMISAWA 9803B14 JAPAN (jeg kan se at relæet har 6 ben og ikke 8 som vist i servicemanualen) Datablad: (TAKAMISAWA, nu Fujitsu) Link til Datablad, VSB-24MB
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dit link viser desværre en ugyldig side på elfa
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog surt. Ser ok ud ved mig.
Men vare nummer: 37-154-71. Omron G2RL-1E 24V
www.elfa.se. Gamle Århus Radio Lager.
Omron har stort set alle de samme type relæer som Takamizawa/Fujitzu.
|
| Til top |
|
| |