Emne: Tara Labs Prime 1000 brugt pris? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdateret se sidste indlæg
Hej
Jeg ville høre om der var grund til at investere i dyrere kabler, fra, Tara Labs?
Det ene af mine to stereo setup, hvor bedre/dyre, kabler, måske kunne give bedre mellem-tone og øvre diskant. Ser ingen grund til at gå ud og investere i kabler, hvis det, vil få fejl eller mangler i mit anlæg til at blive fremtrædende.
Mit setup består af:
CD-Afspiller: Copland CDA 289
Forforstærker NAD S100
Effektforstærker NAD S200
Højtalere Dynaudio 82 med D28 diskant (Den store)
Kabler:
Efter hvad jeg kunne finde på nettet, er mit, RCA og XLR kabel, fra Tara Labs, af det samme kobber (SA-OF8N)
Højtaler kabel: Tara Labs Prism Bi-wire SA-OF8N
RCA-RCA (Mellem CD-afspiller og forforstærker): Tara Labs Prime
XLR-XLR (Mellem forforstærker og effektforstærker): Tara Labs Prime
Supra strømskinne + kabler fra Supra der er DIY fremstillet
Som jeg kan se, er der følgende kabler fra Tara Labs, der er aktuelle:
Prime (Her tænker jeg på højtaler kabel)
Air1 & The One / The Zero
Gammel Master Gen2
Reference Gen2
Decade Gen2
Vil nødig investere i kabler der er overkill eller for afslørende, anlæget er jo ikke, bedre, end det stærkeste led.
Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe? :-)
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Spørgsmål 2
Mellem surround reciever, og min center højtaler, JBL Ti1K. Hvilket kabel skal der bruges der?
(Er henførende til spørgsmål 1) (Havde tænkt på Tara Labs Prism)
Surround setup:
Surround Reciever: Pioneer LX81
DVD: Pioneer LX50
Blue Ray: PS3
Der er brugt Supra strømskinne (Den forholdsvis nye) + Supra DIY strøm kabler, til alle apperater og desuden Supra HDMI kabler.
Mellem, surround recieveren og min NAD forforstærker, er der anvendt, et RCA-RCA, kabel fra Supra, nærmere betegnet (Supra Sword-ISL Anniversary, Bifilar Wound Interconnect)
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil anbefale at du selv laver dig dine interconnects ud af belden 89259 og så nogle rigtig gode rca, det er bare et super kabel, skulle ikke undre mig de er bedere end dem du har skrevet op der.
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringer/bud modtages gerne :-)
Ville være super, med lidt input, inden, man går ud og investerer i nye kabler :-) Da især, hvis det viser sig ikke at være nødvendig :-)
Forresten højtalerne står med spikes og pads fra Audio Magic på 40mm. granit, Black Magic, tror jeg det hedder :-) Ser enormt godt ud hehe __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg på ingen måde forstår folk som ikke gider gøre sig den eneste virkelig vigtige tjeneste og det er selvfølgelig at prøve i praksis .
Der er ingen som kan sige hvordan dit anlæg ville lyde hvis du putter dette eller hint kabel mellem dine apparater.
Prøv at se følgende 3 små klip:
http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/dad.pl?cablintr&12583220 12
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu, er det sådan, at, det koster at investere og hvis resten af anlæget ikke ligger i samme kaliber, er der jo ingen grund, til, at investere, flere penge i kabler, end højst nødvendigt, du investerer jo heller ikke Betram sølvkabler i et discount produkt, fra, Bilka, som Eltax.
Der er jo, nogle guid linier, for hvor meget, man skal bruge på højtalere, osv. Et anlæg, er jo aldrig bedre end det svageste led. Man kunne jo, måske få et par svar på, hvor meget man skulle investere osv. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
|
Nu, er det sådan, at, det koster at investere og hvis resten af anlæget ikke ligger i samme kaliber, er der jo ingen grund, til, at investere, flere penge i kabler, end højst nødvendigt, du investerer jo heller ikke Betram sølvkabler i et discount produkt, fra, Bilka, som Eltax.
Der er jo, nogle guid linier, for hvor meget, man skal bruge på højtalere, osv. Et anlæg, er jo aldrig bedre end det svageste led. Man kunne jo, måske få et par svar på, hvor meget man skulle investere osv.
|
|
|
Hvis du er en seriøs og høflig kunde, vil der være masser af forretninger som vil stå i kø for at låne dig diverse kabel-suiter, kabelkufferter så det koster altså ikke noget at yde en indsats selv.
Kom i sving, hifi er en praktisk hobby og ikke en læse/skrive hobby.
mvh M
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv det belden kabel du bliver ikke skuffet og det er jo heller ikke dyrt... mener det blev samlignet med kabler i 1000 doller klassen engang i 2001 i et hifi blad, og er stadigvæk meget respekteret, andre kabler jeg har : tmc yellow og white, audioquest ruby tourquise quatz og jade, qed qunex 2, bjc lc-1, og nogle flere de alle sammen blegner iforhold til 89259 ... undre mig faktisk over der ikke har været mere om det kabel her på hifi4all det skulle lyde endnu bedere hvis man blander det med belden 1506a i en twisted pair kabel.. har dog ikke det endnu. men skal snart have fat i det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil vide mere om kablet så søg 89259 på http://www.AudioAsylum.com/cgi/etv.mpl?forum=cables
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man skulle ned i den lokale hifi klub, og prøve at låne nogle kabler. De skulle jo gerne have nogle Tara Labs.
Hugoheininja - Må jeg lige overvege __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit rør setup med højtalere med metaldiskanter har bedst af kobber kabler hele vejen rundt. Jeg oprgraderede fra kobber til kobber. Ganske enkelt fra tynde kabler må få ledere til tykke kabler med mange ledere. Det gav en hørbar forskel som klart var pengene værd. Jeg har brugt ca. 10% af anlæggets samlede købspris på kabler og det var vist meget passende. Der er en god sammenhæng i lyden hele vejen rundt. Mellem min CDafspillers DAC og min hovedtelefonforstærker skiftede jeg et kobberkabel ud med et sølvbelagt, da opløsningen virkede lidt grov i hørebøfferne. Sølvet gav en bedre afrundet opløsning og dybere bas, selvom der er en kobberledning på hovedtelefonerne. Så ja, der er meget at hente i gode kabler, men som du selv skriver, så skal man heller ikke have kabler som er langt bedre end anlægget, for så hører man svagheder frem for styrker. Spørgsmålet er om dit setup lyder lidt mørkt og fladt idet, så kunne sølvbelagte kabler som eks. Van Der Hul være en mulighed da det giver lysere diskant. Hvis du som mig skulle have dæmpet en for skinger diskant, så er kobber nok bedre. Under alle omstændigheder vil jeg vove den påstand at alene det at du får tykkere kabler med flere ledere, så VIL du få bedre opløsning idet forstærkeren kan pumpe mere strøm ud til dine højtalere. Alle anstændige anlæg lyder jo godt ved moderart volumen, det er når vi fyrer op for volumen, at det begynder at rode sammen, hvis kablerne ikke kan levere alt den strøm forstærkeren sender ud
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 - Du har helt ret, jeg skal lige høre noget mere på anlæget, og belslute mig, for hvilken retning jeg skal gå i med kabler, men synes egentlig det lyder meget godt nu. Skal høre noget mere på det, før jeg er helt sikker. Jeg tror ikke, sølvkabel er en god ide, da jeg er bange for det bliver for skingert, ofte synes jeg musik, lyder mere skingert end andre, men vi hører jo nok ikke ens, så det er sikkert der, det ligger, så kobber kabel er nok vejen frem. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
| Svend88 - Du har helt ret, jeg skal lige høre noget mere på anlæget, og belslute mig, for hvilken retning jeg skal gå i med kabler, men synes egentlig det lyder meget godt nu. Skal høre noget mere på det, før jeg er helt sikker. Jeg tror ikke, sølvkabel er en god ide, da jeg er bange for det bliver for skingert, ofte synes jeg musik, lyder mere skingert end andre, men vi hører jo nok ikke ens, så det er sikkert der, det ligger, så kobber kabel er nok vejen frem. |
|
|
Som du beskriver det der, vil jeg give dig helt ret, kobber. Men der ER osse nogle CD'er der bare ikke er særligt godt optaget og så kan selv det bedste anlæg ikke pine bedre lyd ud af den, men er musikken god nok til at man gerne vil nyde den alligevel, så er det på med hørebøfferne, hvis man har sådan nogle. De er mere taknemmelige med lyden. Jeg har osse noget rimelig langhåret jazz, hvor der sker en masse vildt i musikken og selv om lyden er helt i top, så bliver det anstrængende at høre på over højtalerne, her bruger jeg osse lyttebøfferne, fordi der kan jeg bedre skille instumenterne ad og fordybe mig i musikkens kompleksitet. Så hvis du synes at dit anlæg generelt lyder godt, så er det måske i virkeligheden nogle af dine plader som ikke har god lyd. hvis du har hovedtelfoner, så prøv at sortere de skiver fra når du synes at anlægget ikke lyder godt (nok) og hør dem igen på bøfferne, der vil det sikkert lyde fint, gætter jeg på. Tag så samtidig de plader som lyder rigtig godt på anlægget og spil udelukket dem for en tid, måske skal du slet ikke have nye kabler så. Men bare nyde noget af din musik over hovedtelefoner i stedet.
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en gammel tråd jeg, selv, har startet, som jeg lige vil, live lidt, op i igen.
Har læst lidt om, kablerne, Tara Labs Prism Bi-Wire og Prime 1000. Det som jeg kan læse mig til, er de egentlig minder lidt om hinanden, hvor den største forskel er, at Prime 1000 er lidt mere afslørende og åben, i mellem tone og diskant områdedet. Afslørende med hældning til det varme.
Vil derfor præve at skifte mit Prism ud med Prime
Kan det passe at Prime 1000 nypris var 350 kr. pr. meter og Prism i 249 kr. pr. m.?
Hvad pris skulle 2x3,5 m. Tra Labs Prime 1000 ligge i brugt?
Jeg er lidt nysgerrig, er der nogen, der har prøvet, at skifte mellem, de to kabler, og høre den reelle forskel?
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|