Sendt: 05 Januar 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :)
Jeg hentede igår et nyt LG tv og i den forbindelse skulle det jo sættes til min Lexicon MC-8 så jeg kan få noget snurrerundt lyd..
Det skal vise dig at være lidt problematisk på et nyt LG tv.. Mit gamle LG tv fra 2010 har uden problemer kunne levere både lyd til
tv'ets højtalere, samtidig med at køre et passthrough optisk signal ud..
På det nye tv skal jeg desværre vælge mellem forskellige outputs. Dvs. at hvis jeg vil have liv i den optiske udgang, må jeg ofre
lyden på tv'et og omvendt.. Et irritationsmoment, idet jeg skal ind i opsætningen hver gang jeg vil have anlægget til..
Jeg har haft kontakt til LG, som desværre ikke var til megen hjælp.. Jeg ved at der er ARC på HDMI 1 porten, men idet min Lexicon
processor har nogle år på bagen, understøtter den ikke HDMI, hvorved jeg er nødt til at benytte den optiske vej.
Jeg ville nødig ind i menuen hver gang - hvis nogen har bare det mindste bud på en løsning/omvej for at opnå overstående, så er
jeg lutter øre..!
Jeg ligger inde med en Lindy HDMI audio extractor, men har ikke forsøgt mig med ARC i den forbindelse endnu, da efter hvad jeg
kan læse mig frem til kræver ARC også et "handshake" med den kombatible enhed tv'et er forbundet med..
Ser frem til at høre hvad i har af input, da jeg er ved at opgive efter at have søgt knap 12 timer på nettet..
__________________ OCMaster
|