| Forfatter |
|
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg sidder og kigger og lytter alle mine Fars gamle plader igennem som jeg har arvet og faldt så over Kalemaris - Staldfræs, i den forbindelse søger jeg oplysninger på www på alle plader jeg får i hånden for at se om de muligvis kunne være noget vær da størstedelen ikke er min smag og skal derfor sælges. Ved min søgen på www finder jeg Kalemaris – Staldfræs og den ser ud til at være lidt vær i flg. linket: http://www.discogs.com/sell/release/1527084?ev=rb 1. men hvad gør denne plade noget værd? 2. hvad kan man forvente af pris, altså skal jeg forholde mig til de ca. 400$/300£ den står til eller? pfh. Tak. __________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Tja... Efterspørgelse... Men læg mærke til medianen, den ligger på 72 euro, så udbudspris er ikke lig med endelig salgspris
2. Tja, igen... Hvis den er for dyr kan det tage lang tid at få solgt, og er den for billig, ryger den hurtigt, og du vil sidde tilbage med en tanke om at
den var for billig...
Så gør op med dig selv hvad du vil... Og hold dig til det.
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen bestemmes af udbud og efterspørgsel. Du kan ikke regne med at få den maksimale pris Discogs nævner, snarer en middelpris, men du kan være heldig og finde en køber der er meget interesseret, og har god økonomi.
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
1. Tja... Efterspørgelse... Men læg mærke til medianen, den ligger på 72 euro, så udbudspris er ikke lig med endelig salgspris
2. Tja, igen... Hvis den er for dyr kan det tage lang tid at få solgt, og er den for billig, ryger den hurtigt, og du vil sidde tilbage med en tanke om at
den var for billig...
Med venlig hilsen
Birger |
|
|
hehe ja det kan jeg godt se, takker
|
| Til top |
|
| |
bo heinrich Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 22 April 2015 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalle maris er forholdsvis sjælden ,har den selv på kassette bånd ,mage til dårlig musik synes jeg man skal lede længe efter ,ikke fordi de synger jo på mit modersmål jysk ,derimod kan jeg godt forstå at Iron duke med first salvo er lidt dyr ,det er godt musik ,men det er jo en smagsag hvad man synes ,men prøv at forlange rigelig og se had der sker ,men husk ærlighed er en must når man handler brugte plader
|
| Til top |
|
| |
almarx Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
den var for billig...
Med venlig hilsen
Birger |
|
|
Struktøren giver lige en manuduktion i klassisk økonomisk teori med udbud, efterspørgsel og en lille smule omkring priselasticitet. Det med priselasticiteten skal dog nok ikke tages alt for seriøst, da det lave mængdeantal, den stærkt varierende prissætning og den svingende kvalitet (der er jo tale om en brugtvare) gør det temmelig usikkert at regne på
At der synges på jysk gør i øvrigt i min optik produktet usælgeligt ... uanset (en lavt sat) pris
Gør menneskeheden en god gerning og lås den inde i et mørkt kælderrum og vent indtil alle har glemt alt om den
PS. Der kan spores elementer af anvendt ironi i dette indlæg ...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6420
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dMITIj,
Ikke for at hacke din tråd, men som svar til Analogueman: Skal jeg forstå det sådan, at min Østjydsk Musikforsyning "Party i Pløjemarken" heller ikke er noget værd??? Den havde jeg da ellers gemt til pensionen   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
blackstef Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte Staldfræs på biblioteket i 70'erne og jeg har altid været helt vild med den, og jeg kommer endda fra Sjælland!
Dansk heavy rock med bonderøvs ballader!
Man kan gå på youtube hvor de har lagt noget ud.
Mvh
Blackstef
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
dMITIj,
Ikke for at hacke din tråd, men som svar til Analogueman: Skal jeg forstå det sådan, at min Østjydsk Musikforsyning "Party i Pløjemarken" heller ikke er noget værd??? Den havde jeg da ellers gemt til pensionen   |
|
|
Lige præcis den er nok nogle mio. værd - så glæd du dig bare til pensionen
Og hvis det er versionen, hvor der medfølger en konservesdåse kol**t, så kan du roligt lægge yderligere mio. til
Østjydsk Musikforsyning må være Evarissti evigt taknemmelige for inspirationen ...
PS. Beklager off topic-excessen
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2015 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|