Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: ZzZzleepy’s setup fra 06 Aug 2004 til nu! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo altså sammen vældigt:) de der billeder :D?
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

må hellere få opdateret den her lidt igen..

opdatering 19 / 1 / 2009

Der er ikke sket det Store de sidste par år..
dog har jeg fået færdig gjordt mit system som jeg ville have det. ( på lyd siden ihvertfald )
det skal dog siges at der altid kan forbedres ting. så færdig som sådan bliver jeg jo nok aldrig

har mange jern i ilden.. pt skal jeg ha nyt subwoofer kabel... ha lavet små stykker ht kabel mellem bi-wire stikne bag på alle højtalere.. og så sat bananstik på dem alle. osv osv osv.. der er altid mange små ting man kan give sig til

jeg vil da lige  opsummere mit anlæg endnu en gang.

Forstærker : Sony STR -DB930 QS
ja denne olding køre skam endnu.. uden en eneste fejl og defekt.. ( godt gået sony )
den er lidt under dimentioneret til mine højtalere. men det går an på det lyd niveau jeg høre til dagligt.

CD / DVD / Media afspiller : Hjemme bygget medie center.
AMD Phenom 9750  2.4ghz  quadcore cpu
asus bundkort med onboard Geforce 8200 for hardware acceleration af HD materiale.
2Gb  DDR2 ram
500gb Samsung Spinpoint harddisk.
Haupague tv kort som pt ikke er i brug.
Windows xp sp3.
et forholdsvis billigt lydkort med optisk digital out.

Tv : Aoc L32W451B  32" LCD
ja.. det er jo ikke ligfrem et Pioneer eller et panasonic.. men det gør det nu udemærket.. specielt efter jeg fik HD materiale smidt op på det er jeg blevet meget positivt overrasket.

Højtaler:
2x Bowers & Wilkins DM604 S3
2x Bowers & Wilkins DM601 S3
1x Bowers & Wilkins LCR600
1x Bowers & Wilkins ASW650

jamen.. der er jo ikke så meget at sige.. meget vellykkede højtalere med en lille tendens til skarp diskant. det er dog sjældent et problem i mit setup ( tror min sony farver lyden en anelse mørkere )

Kabler
Hdmi kabel fra medie center til TV.

5 meter Optisk kabel fra medie center til reciever.

Teralab omni mener jeg de hedder...( er dog ikke helt 100% ) budget fra hfklubben på fronte og center.

baghøjtaler har discount højtaler kabel fra Haraldnyborg ( desværre de suser lidt da de ikke er skærmede )

Skal jeg beskrive min lyd som den er pt med få ord..

Stereo :
Perspektivet er rimeligt.. dog ikke bedre.. højtalerne mangler plads bag til.. rykker jeg dem 70cm ud bliver lyden fenomenalt MEGET bedre.. har desværre bare ikke pladsen.
som det er nu føler man ikke sangeren ordentligt.. lyden er rimelig velopløst og lys dog savner jeg lidt mere kontrol over basserne.  men alt ialt er jeg rimelig tilfreds.

Surround :
min Sony har HELDIGVIS DTS det er også grunden til jeg stadig har den.. den er fra dengang hvor det langt fra var en selvfølge.
i Surround er lyden rimelig lækker.  her savner jeg dog bedre akustik i rummet  til min Sub.  den buldre løs og giver ikke meget "kick" fra sig.. den er dog testet i et af mine venners hus.. hvor jeg blev meget imponeret.. der kom den til sin ret.

Nye!! Billeder

Fuld udsigt til hele alteret. min gamle Sony DvD står stadig i racket for at pynte lidt... ellers ser det godt nok tomt ud.. og den bliver brug som cd afspiller når vi en sjælden gang bruger en sådanne

Lige et fra en anden vinkel.

Et billed fra Sweet spot. og jo det måtte godt ha været et  42" eller større :) men det kommer nok engang..

Så starter vi lige en rundtur..    1/4

næste trin på rejsen..  2/4

Sofa'er er nu dejlige... :P   3/4

og ikke mindst mine dejlige Baghøjtalere ( de sidder iøvrigt på et modificeret Vogle beslag )

moddet = vinkel sliber og 5cm af.. hehe

og sidst men ikke mindst... et "forsøg" på at vise billed kvaliteten på mit Tv..  det er The Incredibles i HD.  men kvaliteten er dog nok noget forringet pga camaret.

det lille grimme logo øverst i højre hjørne er fra mit HD codec.. men jeg ser det ikke mere så det får lov at blive :)

jeg laver nogle Close up's af selve anlæg'et senere idag. og uploader dem iaften.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Amen det ser jo super lækkert ud

Tillykke med det :D
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes