| Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager mit sprog men har lige rodet med min paralbol+ satfinder i 3-4 timer
Satte min nyindkøbte satfinder til parabolen. Indstilte parabolen og gik ind for at se om signalet var blevet bedre. Det var det, men der var stadig en smule pixelering pga regnvejret. Så jeg gik ud igen og indstilte lidt mere. Da jeg så gik ind for at se igen, var signalkvaliteten 0 og spændingen ca. 60
Jeg gik ud igen og stilte lidt på skidtet. Intet hjalp. Jeg har fulgt vejledningen til satfinderen.
Nu har jeg været igang i 3 timer. Intet hjælper. Lige meget hvor meget jeg stiller på parabolen så er signalkvaliteten 0. Kun spændingen falder og stiger.
Hvad er kan der lige være gået galt? jeg har prøvet at skifte lnb hovedet med et nyt jeg havde liggende. Og roddet med diverse kabler. Intet har hjulpet.
Please advice
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En satfinder finder bare én satellit - ikke nødvendigvis den rigtige. De ligger ret tæt, så du har sikkert ramt en forkert.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg har været hele vejen rundt og fundet dem der er at finde så Lige meget, hvor jeg stillede parabolen var signalkvaliteten 0. 
På et tidspunkt prøvede jeg også uden satfinderen. Altså den gamle metode hvor en står i stuen og en anden og drejer parabolen. Det hjalp heller ikke. Signalkvaliteten kom på intet tidspunkt over 0%.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringer til 2tal idag og får dem til at sende en tekniker.
De var også ude hos mig for et halvt år siden. Der skiftede de et defekt lnb hovede og sagde at det hele så kørte igen. Lige siden har jeg ikke kunnet se tv når det regner.
Så nu skal de ud igen igen, og jeg skal betale dyrt for det igen igen. Dejligt at være parabolejer..
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
|
Dejligt at være parabolejer..
|
|
|
Enig. Det er simpelt hen det fede.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter bare ikke at man skal betale i dyre domme til viasat og så ikke kunne se deres kanaler når det regner. Det er jo netop der man sidder indenfor og ser tv...
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
|
Jeg fatter bare ikke at man skal betale i dyre domme til viasat og så ikke kunne se deres kanaler når det regner. Det er jo netop der man sidder indenfor og ser tv...
|
|
|
Hvad er støjtallet på din LNB? Det burde sagtens kunne fungere i regn. Jeg hiver 28,2 grader øst ned i silende regn med en LNB med støjtal 0,2.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg ikke kunne se Viasat's kanaler var i december '99 - gæt selv hvorfor  Regn generer ikke modtagelsen, og det er en gammel elendig LNB jeg har... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har 2tal lige været her.
Støjtallet på lnb er 0.2.
Jeg havde fundet canal digital sattelitten med min satfinder
Jeg har nogle træer som åbenbart går lidt ind over "signallinien" for parabolen, så de skal fældes asap. Så fik jeg sådan en lille forstærker tingest til at sætte på min modtager, hvor ledningen så skal sættes ind i. Den øgede spændingen fra 50 til 62.
Når jeg har fællet de træer så køber jeg eet langt kabel på 30m. Nu har jeg 2 x 15m + 1m fra væggen i stuen til modtageren. Der skulle gerne være lidt at hente ved at have et kabel istedet for 3
Teknikeren nævnte jeg jeg kunne købe et kabel som telia stofa bruger. Det er et stift kabel med en tyk leder inden i. Det koster 10 kr/m. Så tror jeg snupper dette.
|
| Til top |
|
| |