Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Bowie.
Virkeligt et nydeligt projekt du her har fået gennemført.
Jeg har dog et par spørgsmål til projektet.
Hvad hedder det tæppe/filt(?) du har beklædt vægge og loftet med?
Er det det samme du har på gulvet?
Og hvorfor har du beklædt loftet med dette materiale inden du satte troltekt op?
og så lige til sidst. Hvorfor sidder dine fronthøjttalere så højt placeret? Det er muligt billedet snyder men for mig ser det ud som om de sidder langt over ørehøjde, hvilket sikkert også "driller" lidt når vi snakker sammenhæng i lydbilledet mellem center og fronter?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj det er flot. Jeg ville ønske jeg havde et rum til min bio. Jeg vil helt sikkert følge med her, elsker især at du har stof på væggene
|
Til top |
|
|
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Også herfra et stort tillykke med den gennemførte hjemmebio.
Jeg vil lige spørge dig om kalibreringen med Onkyo 805. Havde du mikrofonen på alle 5 pladser eller kun på den miderste plads midtfor? Jeg kan forstå at lyden er virkelig god- er det på alle pladser? __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot og meget gennemført bio.
Så vidt jeg kan se består lydisoleringen på dine vægge af gipsplader med hulrum bag (korrekt?) - Hvordan fungerer det set over hele lydspektrer? Har du gjort dig andre overvejelser mht. lydisoleringen på væggene, og hvad fik dig til at vælge denne løsning?
Jeg er selv igang med et hjemmebio-projekt, så jeg håber du vil skrive et par ord om det.
__________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar på jeres spørgsmål:
Wrong:
Tæppet er købt i Garant tæpper og koster 29 kr pr kvm. Jeg ved ikke lige hvad det hedder, men det er et tæppe, man bla bruger, når man skal lave en stand på en messe. Det er et tyndt tæppe, som er meget nemt at arbejde med. Jeg har brugt vævlim, til at sætte det fast på gipsen.
Tæppet (værelsestæppe) , der ligger på gulvet er meget tykkere end det på væggene.
Det første der blev lavet var loftet. Troldtekt i de 2/3 og gips i 1/3. Grunden til jeg valgte gips (+gulvtæppe) i loftet tættest på lærredet, var at jeg ville have det sort omkring billedet (og det fungere rigtig godt).
Rummet er kun præcis 2 meter højt. Fronthøjtalernes bund er 120 cm fra gulvet. Billedet snyder måske lidt.
Artisten:
Jeg har valgt at kalibrere lyden efter de 3 forreste pladser. Dvs, jeg havde mikrofonen på alle 3 pladser, og ja det lyder rigtig go på alle pladser. Jeg var lidt spændt på, hvordan det vil fungere med subben ude i siden. Otto fortalte, er der ingen problem var i det (han fik ret).
Champ:
Grunden til at gips væggene er så langt fra væggene er, at der går 2 stk vandrør i hver side, som jeg ønskede at få dækket. Der er isolering imellem det træ gipsen sidder på.
Selve lyden, er jeg meget positiv overrasket over. Da jeg hørte højtalerne første gang hos Otto, synes jeg faktisk ikke, at de lød specielt godt. Men, hold fast en utrolig ren og detaljere lyd. Der er ikke det, der ligner bulder bas, som jeg før i tiden har oplevet og 3d effekten af lydbilledet er helt kanon (håber det gir´mening).
Ang overvejelserne mht. lydisoleringen på væggene: Jeg havde bare en idé i hovedet om, hvordan jeg ville ha det. Har egentlig ikke tænkt på andre muligheder. Jeg var nervøs for, om det var muligt, at få tæppet på væggene, uden at det skulle lave folder. Det lykkes faktisk rimeligt nemt. Der er dog et par steder, hvor der er nogle folder, men det er ikke noget man lægger mærke til. Vi fik også tæppet på (7 meter), uden at skulle klippe det over. Dvs, at der ingen samlinger er.
Hvis der er andet i har lyst til at vide, eller noget i vil ha uddybet skriver i bare. Det skal lige siges, at jeg ikke er nogen hifi-ekspert 
__________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sgu flot ud - det må være specielt at komme ind i det rum, for det må godt nok være dæmpet - kan dæmpning ikke blive for meget? - og hvordan pokker finder man ud af hvor meget der skal til?
hvad er det du har lagt under gulvtæppet - er det en form for dæmpningsplader?
Nikolaj
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke dæmpningen af rummet, kan blive for meget. Pladerne er med til at nivelere gulvet, samt isolere og lyddæmpe....
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
det ser sgu flot ud - det må være specielt at komme ind i det rum, for det må godt nok være dæmpet - kan dæmpning ikke blive for meget? - og hvordan pokker finder man ud af hvor meget der skal til?
hvad er det du har lagt under gulvtæppet - er det en form for dæmpningsplader?
Nikolaj |
|
|
Nej dæmpning kan nærmest ikke blive for meget i en bio. Prøv engang når du er i den lokale thx godkendte biograf at klappe et par gange for at høre akustikken. Rummet absorberer det fuldstændigt. Har engang lavet livekoncert i en rigtig biosal. Og anlæget måtte skrues meget højere end normalt, da det kun var den direkte lyd fra højttalerne der kunne høres.
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hedder den type plader du har lagt under gulvtæppet?
hvor tykke er de?
Edit: ups så du allerede havde svaret på Recordere (syntes nok jeg havde spurgt før, men kunne ikke se det i tråden... (beklager)
Nikolaj
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 09 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 09 September 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sku en feeeeed Bio du har fået lavet.
Har lige et spørgsmål: Hænger lærred'et ikke lavt? Det ser det ud som om du bliver nød til at se ned ad? For mig ville det være mere naturligt at hænge det højere så man som minimum ser lige ud og mere optimalt se lidt op ad.
Kan self være det er anderledes når man selv sidder i stolene  __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
Jørn N. Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 09 September 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BowieCool
Superflot bio du har fået lavet. Jeg er selv i gang med at bygge biograf i et værelse i overetagen.
Mit spørgsmål går på billederne. Kan du huske noget om hvad du gav for at få lavet dem hos Skinnerup?
Mvh. Jørn
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede at justere højden på læredet, og vi var flere, der var enige om, at højen hvor den hænger nu, er perfekt. Inden jeg satte det op, troede jeg faktisk, at det skulle hænge så højt som muligt i rummet 
Billederne koster efter størrelse, men ca 800 - 900 kr pr stk + plakaten (89 kr) __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
supou Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 25 September 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De billeder der gør meget for rummet mand, ser rigtig godt ud det der!! Specielt Matrix billedet vil jeg os lige indskyde.. hehe..
Er en flot hjemmebio må man sige 
|
Til top |
|
|
trine007 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg spørge hvad sådan en fornøjelse løber op i kroner og øre? Det ser i hvert fald vildt flot ud
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektet løber op i ca 100 k. Jeg synes faktisk, at man får utrolig meget for pengene i dag....
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
trine007 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ikke så galt - altså hvis man lige har 100.000 kroner så er det ret meget du har fået for pengene. Er det inkl stolene?
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fedt lavet - går ud fra oplevelsen er lækker også.
Ønsker mig et seperat rum til min egen bio - det giver så mange flere muligheder for at lege med indretning etc.
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, 100 k er incl ALT (stole, anlæg, gultæppe, troldtekt, træ, el, lærred, projekter, billeder, højtalere osv.)
Ja, oplevelsen er i top !! Glæder mig dog til at få ordnet de sidste par ting. Jeg skal ha´ en ny ramme fra Lissau til lærredet. Så skal jeg også ha´ hævet de 2 bagerste stole lidt. Så har jeg også mine buttkickere, der skal sættes til stolene. Projekteren skal opdateres med ny firmware. Til sidst, skal Otto en tur forbi og kalibrere....
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|