Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 10:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Heimbio aus my Place... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres interesse.

Nikodk - Det er IR modtageren til modtageren til det tråløse tastetur, som jeg bruger når jeg har computeren koblet på skærmen. Du kan sagtens få det hele i hvid, og sølv for den sags skyld. Men min bedre halvdel var godt til freds med den sorte, som jeg valgte ud fra den grund at tv'et var sort.  Medhensyn til lyden så er det i mine øre ikke kun design, der er faktisk ret så overbevisende lyd i de små kasser  
(altid smag og behag selvfølgelig) De dimeser til venstre på tv bordet er fruens brugskunst dimser... Nu har vi ikke været direkte ude efter en "rolig tv-væg", hvis det er det du tænkte på.

Wrong - Mine busker sidder nu fint nok på mig, men må da indrømme at jeg "høre lidt efter" præsidenten i hjemme  

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Så vandt jeg sgu en aktion på et sæt Bose 401... De er dog sorte!

Det bliver spændende...

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Lidt flere billeder til dem der evt kunne være interesseret...

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

DE er da en anelse større end dem du har hængende på vægen pt  hehe

MEN seje as hell,  hvordan spiller de ?? (pænt og stilrent setup iøvrit)

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Flot set-up, men jeg har nu aldrig forstået Bose's reflektionsprincip.

Jeg har være til mange koncerter, både med og uden reflectioner. Jeg foretrækker klart de koncerter hvor der ikke var reflektioner. Studieindspilninger har heller ingen reflektioner, og de udgør som regel 95% eller mere af en pladesamling.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Digi... Jeg har ikke fået dem hjem endnu, så må lige være dig et svar skyldig omkring lyder.

Men lidt oplysninger derpå:

Bas/mellemtonen vare tages af to 6,5" enheder, mens diskanten er en 2" parpir membrands enhed. Anbefalet forstærker fra 10-100w.

De er lige det eneste jeg har kunnet finde på dem...

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Må da lige sige at hold da op de højtalere er mega små, men pyt bare de lyder godt og der er jo også en god WAF værdi i at de er så små. Min kæreste er da ihvertald glad for vi har fået en kælder, så hun slipper for at se på alt mit skrammel oppe i stuen.

Men hvordan dælen kan man finde på at skille sin sub af, bare af ren nysgerrighed, bare kald mig bangebuks men det turde jeg godt nok ikke gøre med min

Til top Vis Thesos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thesos

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Med lidt forsigtighed og masser af nysgerrighed så går det nok, Thesos...

Der er meget små de Juwel cubes, nøjagtigt 11,4 cm høje. Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med store gulv højttalere, sådan en
sammenligning kan slet ikke retfærdiggøres. Jeg har haft større setup tidligere og der er da en anden lyd, det kan man ikke komme uden om. Men
den renhed og det detaljeret lydbillede med massere af perspektiv de frembringer har jeg ikke haft ved tidligere setups. På filmsiden er det ikke
mindre fantastisk, uden sammenligning efter min mening (taget andre systemer i denne størrelse tager i betragtning) Det halter på musik siden,
hvor størrelse har indflydelse på bassen.

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen... Jeg forstår ikke hvordan en optagelse kan være indspillet med reflektioner.

Tænker du på at hver musikker har deres egen indspilnings microfon/spor og ikke at alt lyd fra rummet bliver fra en og samme microfon, stående væk fra musikkerne?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:
Kjeldsen... Jeg forstår ikke hvordan en optagelse kan være indspillet med reflektioner.

Tænker du på at hver musikker har deres egen indspilnings microfon/spor og ikke at alt lyd fra rummet bliver fra en og samme microfon, stående væk fra musikkerne?

Jeg skriver netop der ikke er reflektioner på en studieoptagelse. Naturligvis findes der optagelser med naturligt rum, men de er ikke mange. Her skaber rummet den klang man ønsker, og det er ikke det samme som reflektioner i en stue.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mine nye stereo højttalere i hus...vandt dem på en aktion til en yderest fabelagtig pris :-)

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal prøve at beskrive lyden, hvilket jeg altså ikke er alt for god til så sys jeg de spiller meget åbent og Bose's stereo everyware kommer altså til sin ret. Det er sådan set lige godt hvor henne i stuen jeg står så er der perspektiv og stereo detaljer til stede. Bassen er kontant men til tider en smule fraværende, men dette skylder mest af alt meget dårlig akustik i vores stue. De er placeret 65 cm fra sidevæggen, 20 cm fra bagvæggen og med 185 cm i mellem, uden at være vinklet mod sweetspot. Lyden fra den 2" diskant enhed med parpir membran er skøn, behagelig og virker uanstrengt... Har ved flere lejligheder studset over at jeg rigtig godt kan lige lyden fra diskant enheder med lidt større membram areal og ikke af dome osv typen. Disse Bose 401 er købt i 1986 til 3000kr stk og har kun været ejet af en og samme mand. De er velholdt og aldrig misbrugt så jeg sys det var en rigtig god handel, da jeg vandt dem på aktion til 400kr. Alt i alt meget tilfreds, og jeg har da fået det som jeg sys jeg manglede ved afspilning i stereo musik. Lige nu køre Mike Sheridan nye album - I Syv Sind - på afspilleren. Kanon album

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Lidt et par skud af mine Bose QuietComfort Acoustic Cancelling Headphones. Først lige et billede af hvordan Acoustic Cancelling fungere... Som i kan se på stikket der føres op i headphonesene er der low/high valgmulighed. Det er den lille indbygget forstærker der, har volume regulering.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa, yderst spændende setup!

Jeg går for tiden og lurer på Bose selv.

Pt. har jeg Audiovector / Harman Kardon. Men er træt af at det hele fylder så pokkers meget, og så vil jeg gerne have et mere smagsfuldt setup.

Desuden kommer jeg aldrig nogensinde til at få fuldt udnyttelse af mine Audiovector, da lejligheden's stue er for lille til det.

Jeg har overhovedet ikke råd til lifestyle sættet, da det jo koster knap 40.000 eller noget lign. Det er imod mig selv at bruge så mange penge hehe, også selvom jeg fik en god pris for mit nuværende. Jeg har derimod set på Boses 3.2.1 GX model. Entry modellen med Gemstone højttalerne. De er jo de samme som de benytter i Jewel Cubes, og jeg må sige, at der er verden til forskel på dem, og så std. cubes. De er meget mere åbne og detaljeret.

Jo vist, man kan få meget flottere lyd end det bose servere med de små cubes og lign. Men tvivler stærkt på man kan finde noget lign. rent design/lyd/pris taget i betragtning.

Det er vel de vi alle søger til lækre fladskærms setups :)

Er da virkelig spændt på din udvikling med de nye "ældre" 401. Har selv haft ejet diskoteks modellen af 901 (den hedder 801). Også en ældre sag, men nøøøj den spillede, fortryder så inderligt den dag i dag jeg blev grådig og solgte dem.

Mvh-

Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus... Efter min mening er der ingen konkurrenter til Bose taget lyd kontra størrelse, betjening, udvidelse muligheder og design i betræktning. Du har helt ret i at der er himmelvid til forskel på std. Cubes i forhold til Juwel/Gemstone Cubes. Jeg har tidligere haft  3.2.1 anlægget selv, og det spiller altså bare. Efter min mening noget af det bedste der kan findes i de små 2.1 anlæg.

Mht. dine disko højttalere, så er det vel 802 du mener ;-)

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat denne oversigt over hvordan mine ting er connected ind i Peter Pan's tråd, men vil da lige ligge det herind også...

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej LarsGert

Det er ikke så tit man ser en her inde fra der har BOSE anlæg hjemme i stuen  - Skal jeg være helt ærlig så er de nok  prismæssigt lidt oversat , men de lyder nu ganske udemærket   

Jeg har selv BOSE LiFESTYLE 35 som jeg har haft i vel 7 år efterhånden

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29812&P N=13&TPN=3

Der er lidt billeder af mit BOSE system nederst på siden - jeg er ganske tilfreds med anlægget .

Jeg har aldrig før set de BOSE højtaler du lige har "vundet" men jeg gad nu godt hører dem !!!

M.v.h. Jan.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej Jan... Tak for dit indlæg. Og ja prisen er oversat på Bose's produkter, det kan vi hurtigt blive enige om . Men igen mener jeg ikke der er nogle konkurranter til Bose i den komplette løsning's genre. Men BOSE brandet skal åbenbart betale noget ekstra for, ligeså vel som andre "mærke" vare.

Dit setup ser fint ud, specielt på herreværelset... Har ikke selv PT muligheden for et herre værelse, selvom det var det jeg egenlig gerne ville. Jeg klare så stereo delen således som ser ovenfor. De Bose 401 er også nogen aldrene højtalere. Dem jeg har købt er købt 1986, tilbage fra den tid hvor folk mente at Bose kunne lave rigtige højttalere.

Mht til dit Lifestyle 35, så tænker jeg lidt på hvad forskellen egentlig er fra 35 til 48. Dit har vel ikke indbygget Harddisk, som det eneste til forskel eller tager jeg fejl?

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Larsgert

Det er rigtigt - min model er den gamle uden harddisk , jeg tror jeg gav 30 k eller var det 35 k for den dengang og selvom det var mange penge har jeg ikke fortrudt at jeg købte den.

M.v.h. Jan

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

35k er mange penge, uden tvivl... Men jeg sys man får meget for pengene, hvis man tænker anderledes på det. Skal man ud og købe kvalitetes højttalere, dvd/cd afspiller, radio, harddisk optager og forstærker samt alle de udvidelses muligheder sys jeg man har fået en del for de penge man betaler for Bose's lifestyle produkter. Plus bruger venligheden og det at når man har købt produktet er ALT med i købspakken. Det er altså lige til at sætte op og bruge, du skal ikke ud og købe kabler mm...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes