Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 24 November 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis, men Luxman havde en anden koncept end NAD. Det sidste er jo nok det smarteste.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 24 November 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu også kun Luxman, der var på tale. Der skal da nok være andre integrede, der kan brokobles. 
Carsten
CC-Cleaneren er god at have. Der kommer så meget andet, der ikke skal være der. F.eks når du downloader noget og fiser meget rundt på div sites. Koder til banker og sådan ligger heller ikke og frister. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan hvilke koder til banker skulle det være, for jeg har ikke nogen. Har du malet med Aloma
carsten
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige for en ordens skyl Allan*****  , den hedder CCleaner og ikke CC-Cleaner   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Allan hvilke koder til banker skulle det være, for jeg har ikke nogen. Har du malet med Aloma
carsten |
|
|
Yezzer  Alle sitets lægger spor og andre snedige ting efter sig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyd
Det er da osse rigtigt. Det kan jeg se på ikonet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du prøve at uddybe hvad du mener. Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det her og det er OT. Vi taler Luxman.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
Ja, og det fortsætter vi da med. CCleaner fjerner alt det, der blot fylder op og kan drille din pc så den nægter at udføre en kommando korrekt. Sker for mig en gang i mellem. På en måned er der rigtigt meget, der burde fjernes. Så den bliver aktiveret sådan en gang om måneden og ellers når det driller lidt.
Tilbage til Luxman....... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte sættet C/M 120A mk.II i KT radio i 83 til 7.000-kr. nedsat fra 10.900-kr. Ja det lød da frisk og fredigt i forhold til L85v, men det var et dårligt bytte. Alt varme og naturlig organisk lyd forsvandt og jeg vidste, at nu træder vi ind i den digitale tidsalder. Sagt med andre ord, jeg blev aldrig rigtig glad for det. Jeg fik så en M120 mere, og kunne nu køre dem brokoblede med 2x300w. Dette tror jeg aldrig de kom i nærheden af, nok nærmere 2x75w.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da et skægt sammenfald. Jeg købte også dette sæt i 83' ,men brugt privat for nøjagtigt det samme beløb.  Købte det af en vens onkel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du blevet snydt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Så er du blevet snydt  |
|
|
Aaah, mon dog. Han havde ikke haft det mere end i et par måneder, da han skiftede konstant ud. Nemmerselig
ps. Fik jo også tuneren T112 med samt Stax SR 44 hovedtlf (elektret) med i købet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad skete der så. Blev du træt af dem ?
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cars10
Tænker du på Luxman sættet? Nej, ikke sådan træt af dem. Først skiftede jeg forforstærkeren ud med en italiensk Capre AS41. Det gav mere slagkraft og dynamik. Så kom jeg desværre til at låne en Sugden A28. Så lød sættet da helt fladt ved siden af. Blev nødt til at beholde og købte den. Den ser sådan ud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 25 November 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det var nu også kun Luxman, der var på tale. Der skal da nok være andre integrede, der kan
brokobles.  |
|
|
Jo jo, men kunne den integrerede nu brokobles, hvad den så ikke kan, så ville han kunne ha udnyttet det hele bedre
Der står jo ingen steder at hans højttalere kan biampes, så det er jo ikke sikkert det er en mulighed
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden
Den største ulempe ved brokobling er, at man får lavere strømkapacitet i de forskellige impedanser. En 100w forstærker har flerer kræfter som den er, end med de 300 w den kan levere i brokobling.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan, der slår du hovedet på sømmet. Det var nok det jeg oplevede med mine brokoblede M120a.
Da jeg fik min Nakamichi kunne jeg spille meget højere med et meget renere lydbillede, uden at den brækker sig. Så min teori om at de kun giver 2x75w brokoblet, holder nok meget godt.
carsten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 25 November 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøehh - de leverer såmænd den effekt de skal i en 8 Ohms belastning - men man skal bestemt ikke spænde giftige højttalere efter dem , når de kører brokoblet.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 25 November 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Allan, der slår du hovedet på sømmet. Det var nok det jeg oplevede med mine brokoblede M120a.
Da jeg fik min Nakamichi kunne jeg spille meget højere med et meget renere lydbillede, uden at den brækker sig. Så
min
teori om at de kun giver 2x75w brokoblet, holder nok meget godt.
carsten |
|
|
Det er rigtigt at den ser impedansen som den halve, men 8 og 4 ohm brokoblet kan den nemt klare.
Jeg har spillet på et sæt Lafolia med dem uden problemer.
Men det er rigtigt at den ikke holder de 300 watt særligt længe, mener den engang blev målt til de lovede 300 watt men faldt
til
ca 200 efter kort tid
Præcis samme "problem" havde M-02eren men den lød så bare meget bedre i mellemtone og diskant
|
Til top |
|
|