Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Harman Kardon, er det stadig godt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Jep, men det er vigtigt at du hiver strømmen på stikkontakten, ellers så resetten den ikke korrekt, så vidt jeg husker.

I know - har husket ;O)
Til top Vis deepseas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deepseas

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 16 November 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

så er jeg løbet tør for ideer, den må næsten være gået i stykker under transport, for ellers er ham der har lavet den fandme blind

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

så er jeg løbet tør for ideer, den må næsten være gået i stykker under transport, for ellers er ham der har lavet den fandme blind

Jeps; - men tak for din gode vilje :o)

Har selv hentet den på Harmans værksted i Helsinge... behandlet som en baby, virkede i under 30 sek. så kom fejlen - oprindeligt var den totalt død i venstre udgangstrin - fik dog aldring en forklaring fra reparatøren selv om jeg spurgte "vi har skiftet hele udganstrinnet - så må vi se hvad det var ved lejlighed" Jeg vil antage han blot har målt lidt, og ikke prøvet at tilslutte nogle højtalere :' (

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hvis vi stadig levede i stenalderen, så havde man gokket ham i nøden med en kølle. Jeg så lige en tråd om nogle andre forstærkere der lavede protection error, og der var det faktisk udgangstrinene der var gået, så mon ikke den er død igen. Det lyder som en bytter i mine øjne, hvor har du købt den henne?, forhandleren burde bytte den for dig, og så selv slås med Harman.

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Hvis vi stadig levede i stenalderen, så havde man gokket ham i nøden med en kølle. Jeg så lige en tråd om nogle andre forstærkere der lavede protection error, og der var det faktisk udgangstrinene der var gået, så mon ikke den er død igen. Det lyder som en bytter i mine øjne, hvor har du købt den henne?, forhandleren burde bytte den for dig, og så selv slås med Harman.

Så sandt - så sandt...

Jeg måtte virkelig presse på for at få kigget på den på Harmans værsted - i starten fik jeg vide at det ville tage ca. 14 dage. Jeg brokkede mig så af flere omgange til forhandleren (CineMagic A/S - det var det eneste sted den var på lager) som via Harman i Kvistgård fik snakket med værstedet... så kom jeg ned på 2 dage, afleverede og hentede den selv i Helsinge for at spare tid med fragtmand - AK & VE lige meget hjalp det - åbenbart.

Jeg tager kontakt til CineMagic i morgen og forlanger om ombytter - problemet er at de ikke har nogle på lager før om en uges tid :O(

[EDIT] Så lige CineMagic har den på lager igen nu i flg. deres webshop - så håber på at en ny kan være fremme onsdag :O)

Den der tråd... var det også en HK-990?

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med, er der noget nyt i sagen.

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Hvordan går det med, er der noget nyt i sagen.

Jeg modtog en ny forstærker fra forhandleren torsdag, den fungerer fint og lyder bestemt godt.

Så alt i alt er jeg tilfreds, havde dog gerne været foruden alt det bøvl med at køre til værkstedet i Helsinge to gange.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ja det tager lige et par uger før man kommre sig oven på sådan en oplevelse, men jeg kan da give dig et par fif til at justerer den, hvis du altså har tænkt dig at lege med EzSet/EQ. Jeg er enig med ham anmelderen fra High Fidelity om at Eq high ikke er specielt godt, men bas/mellemtone delen er rigtigt god. Min erfaring er at når du indstiller vha. mikrofonen så bliver resultatet bedre hvis du skruer helt op, helt op er til -15db højere end det, så melder den error. Dette er self. kun gældende ved setup, ellers kan den komme meget højere op. Jeg syntes at DAC'en var lidt rå i starten, men nu har jeg haft den i omkring 8 måneder og nu lyder den rigtigt godt. Jeg har desuden haft succes med at re-køre EzSet/Eq et par gange under vejs, men jeg havde også både nye højttalere og forstærker.

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen,
jeps - men jeg er kommet til hægterne igen :)

Mine nye DTQWT-højtalere er også ved at være spillet lidt mere til nu. HK990 har mere end rigelig power til at trække disse høj effektive højtalere... Men jeg ønskede at hygge mig med selvbyg, og samtidigt stile efter at få for DKK 50.000,00 lyd for DKK 10.000,00 og en smule håndarbejde. Opbygningen tog dog mere tid end forudset, - som altid.

Troels vil her hen over vinter bygge en ny stor 3-vejs konstruktion med inspiration fra Wilson Audios Sasha - noget jeg vil overveje at bygge til sommer - alt efter resultat. Troels "lover" umiddelbart samme gode bas som i DTQWTen fra en enkelt 10" bas i kammer med en port.

Lyden af kombinationen af DTQWT og HK900 er jeg meget tilfreds med. Jeg kan på det varmeste anbefale disse højtalere - der er detaljeret lyd til rådighed i alle bånd - og derudover skønneste dybe og sprøde bas  via de 2 stk. 10" bas monteret i et horn.

Lige nu foregår al afspilning uden EzSet/EQ funktionen, som efter min overbevisning - i hvert tilfælde p.t. - intet positivt har tilføre signalkæden - tværtimod - det kan måske ændre sig, hvem ved. Måske en ny måling vil reducere påvirkningen - som p.t. er for voldsom. DTQWTerne har i forvejen en meget flad karakteristika, hvilket jeg sætter pris på. Source: HD990 og Thorens 160 super m. Mørch UP4 og p.t. en DENON DL103 monteret i blåt armrør. Min FR MC201 skal til van den hul for rep.

Min anke vedr. EQen er at den ligesom skiller de to kanaler for meget af, stereobilledet forringes voldsomt, og lyden trækkes ligsom ud i højtalerne.

Mit indtryk er ikke umiddelbart at HK990 er udpræget varmt i lydbilledet - som angivet i tests - jeg har godt nok ikke den store sammenligning p.t. - men sammenholdt med min aldrende PMA-630 er farvningen ikke udtalt - og jeg syntes altså at lyden er ganske god.

Det kunne være interessant hvis HK kom med program der gav adgang til manipulere med de forskellige EQ-indstillinger via RS-232 stikket - eller at en dygtig programør fandt en måde at hacke sig ind i hjertet af HK990 på....anybody ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes