| Forfatter |
|
cp1234 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har en iMac, som skal fungere som husets musikanlæg. Jeg tænker mig alt skal styres via iMac'en, således at man kun skal bruge fjernbetjeningen hertil. Anlægget skal bruges i en stue på 40 m2., hvor der sættes pris på en super musikoplevelse. Budgettet er ca. 10 t.kr.
Jeg har fået anbefalet følgende setup: Cyrus X Power (effektforstærker) + 2 stk. Rega RS 1 (højtalere).
Cyrus X Power: http://www.rega.dk/hoejttalere.html
Rega RS 1: http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=25
Jeg er i tvivl om dette er den rette løsning, hvorfor jeg meget gerne vil høre jeres vurdering heraf.
/Claus
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge en gulvhøjttaler til et rum i den størrelse. Kan du fortælle lidt mere om hvilken slags lyd du foretrækker og hvilken slags musik du hører?
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anbefalingen af Cyrus og Rega skal jeg ikke kunne udtale mig om, men til et budget på 10k er det sikkert ganske fint. Jeg bruger min iBook som kilde (har osse en iMac). iBooken er forbundet via en USB DAC til 8-900 kr og den lyder ganske fint med Apple Lossless filer. Teknisk set har jeg en Audio Research DAC, der får det digitale signal fra USB Lydenheden, da den er bedre i mine øren, men min Audio Research har ikke USB - det er nummeret nyere til ca 30k, der får det
|
| Til top |
|
| |
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
cp1234 skrev:
|
Hey
Jeg har en iMac, som skal fungere som husets musikanlæg. Jeg tænker mig alt skal styres via iMac'en, således at man kun skal bruge fjernbetjeningen hertil. Anlægget skal bruges i en stue på 40 m2., hvor der sættes pris på en super musikoplevelse. Budgettet er ca. 10 t.kr.
Jeg har fået anbefalet følgende setup: Cyrus X Power (effektforstærker) + 2 stk. Rega RS 1 (højtalere).
Cyrus X Power: http://www.rega.dk/hoejttalere.html
Rega RS 1: http://www.cyrusaudio.com/product.asp?ProductID=25
Jeg er i tvivl om dette er den rette løsning, hvorfor jeg meget gerne vil høre jeres vurdering heraf.
/Claus
|
|
|
Hej du skal have en D/A.
Ellers bliver det aldrig godt.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal, som også flere foreslår, have en ekstern DAC. Jeg kan ud fra egne erfaringer anbefale Audiotrak's Prodigy CUBE, som fåes til ca 700 kr.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kommer ikke udenom AVI ADM9.1, hvis du skal streame. Den banker det system, du har tænkt dig at købe. Se LINK Se LINKKontakt Rene fra Vassago HIFI. Han kan sikkert lave en pakkeløsning til dig bestående af ADM9.1 og AVI Sub.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
cp1234 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar!
Er det stadig muligt at styre lydstyrken via iMac'en, når jeg tilslutter en ekstern DAC?
@Anda8000: Jeg er blot interesseret i "god" lyd. Nærmere kan jeg ikke rigtig komme. Anlægget skal spille familiens blandede musikønsker .
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
cp1234 skrev:
|
Tak for de hurtige svar!
Er det stadig muligt at styre lydstyrken via iMac'en, når jeg tilslutter en ekstern DAC?
@Anda8000: Jeg er blot interesseret i "god" lyd. Nærmere kan jeg ikke rigtig komme. Anlægget skal spille familiens blandede musikønsker .
|
|
|
Yes, du kan sagtens styre lyden fra din iMac __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
cp1234 skrev:
|
Tak for de hurtige svar!
|
|
|
Yes, du kan sagtens styre lyden fra din iMac
|
|
|
Du skal bare være opmærksom på at du forringer opløsningen af det digitale signal og i prencippet indføre støj ved at skrue ned digitalt (medmindre din pc opkonvertere til 24-32bit og derefter skruer ned, men det er nu sjældent :P) __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |