Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Yaqin forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Tweaker skrev:
Uuuuhh, svage sjæle bliver fristet . Vil du afsløre hvor du købte RCA`erne ?

Tjaa, ikke nogen hemmelighed. Fandt dem tilfældigt på Ebay(USA). Og fik dem oven i købet til rimelige penge(en gang imellem kan man være heldig)

Okay, takker . Fandt dem iøvrigt lige hos Tubeman. Tror ikke prisen er helt åndssvag  http://www.tubeman.com/item447.htm

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Scatcat skrev:

Tweaker skrev:
Uuuuhh, svage sjæle bliver fristet . Vil du afsløre hvor du købte RCA`erne ?

Tjaa, ikke nogen hemmelighed. Fandt dem tilfældigt på Ebay(USA). Og fik dem oven i købet til rimelige penge(en gang imellem kan man være heldig)

Okay, takker . Fandt dem iøvrigt lige hos Tubeman. Tror ikke prisen er helt åndssvag  http://www.tubeman.com/item447.htm

Faneme om ikke det ene powerrør er begyndt at skratte. Har skiftet om på dem, men det fulgte med. Så røret har det ikke så godt. LO** og KARRY!!!!

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Sådan noget er da bare møgærgeligt.

Btw, jeg har lige bestilt en quad af disse fra Pyndt http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?products_id=582

De skulle komme meget tæt på RCA`erne http://www.watfordvalves.com/cgi-bin/documents/testreport_45 .pdf

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Så kom JJ`erne endelig, og de var bestemt værd at vente på. Rigtige JJ rør, med en lille label på, der indikerer at de har været en tur rundt om Tube Amp Doctor, for selektering. Næppe nogen ulempe .

Et STORT 6V6 rør, og meget lækkert udført. Oser af kvalivare, og lyder virkeligt godt. På alle områder bedre end kineserne. Renere, mere letflydende, klare, detaljerede, mere ooomph osv osv. Heldigvis ændrer de ikke forstærkerens grundlyd væsentligt. Alt bliver bare bedre. De er absolut værd at prøve

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Så kom JJ`erne endelig, og de var bestemt værd at vente på. Rigtige JJ rør, med en lille label på, der indikerer at de har været en tur rundt om Tube Amp Doctor, for selektering. Næppe nogen ulempe .

Et STORT 6V6 rør, og meget lækkert udført. Oser af kvalivare, og lyder virkeligt godt. På alle områder bedre end kineserne. Renere, mere letflydende, klare, detaljerede, mere ooomph osv osv. Heldigvis ændrer de ikke forstærkerens grundlyd væsentligt. Alt bliver bare bedre. De er absolut værd at prøve

Herligt at høre. Tillykke med dem

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Tweaker skrev:

Herligt at høre. Tillykke med dem

Tak skal du have

De er allerede blevet meget bedre. Lyder helt utroligt godt. Der er virkelig kommet "ro" på, og som om en masse betoninger er væk. Stemmer og instrumenter fremstår meget mere ufarvede og naturlige. Nærmest som en god triode. Forrygende .

Hmm, jeg skal vel have prøvet de Auricaps, jeg har liggende.

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Så kom der en pladespiller i hus. Fik fingrene i en Dual 1229 som vist ikke skulle være det værste. Dog mangler jeg noget RIAA og en ny pick-up. Da jeg ikke er helt sikker på om pladespilleren rent faktisk giver lyd fra sig, starter jeg med skrabeløsningen.....en 200 kroners RIAA og en helt billig Ortofon pick-up, bare lige for at komme igang. Hvis skidtet fungerer skal der selvfølgelig opgraderes hurtigst muligt. Er spændt på at høre den analoge lyd på en rigtig pladespiller...har tidlige kun ejet en plastic Sony ting...men det er dælme mange år siden. Har været i kælderen og fundet lidt blandet favorit musik på vinyl.....Michelle Shocked....Cowboy Junkies....osv. Bliver sjovt at sammenligne med musikken på cd. Og så lader det til at I andre hygger Jer med nye rør, så det må vel være det næste jeg kigger på. 
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Godt køb den Dual. Tillykke med den. En ægte klassiker. Fortjener en god RIAA

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ja ved det.....men er nødt til først at tjekke om den fungerer. Mekanisk er der vist ikke de store problemer...ja okay en smule, men er heller ikke hverken renset eller justeret...Og den var BILLIG!!!!!....Vildt spændt på at få liv i den. 

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2008 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Undrer mig ikke du fik den billigt. Mange aner ikke hvor godt det værk er. Tror at de bliver meget dyre om nogle år.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg ramt af købefeberen igen . Endnu en Yaqin, denne gang singleended http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310 065371734

Scroll lidt for at se.

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Fræk lille rød Djævel....og prisen er da heller ikke farlig. Spændt på om du også bliver tilfreds med den model. Bare for at prøve noget nyt, eller har du specielle planer med den? Soveværelset måske? 

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Impulskøb, ligesom alt det andet jeg har . Næh, ikke soveværelset. Er lidt træt af den høje forstærkning den anden har. Den her har 6n7 i indgangen, så ikke så meget forstærkning. Og så er den jo singleended

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Om ikke den røg i tolden . Der var ikke kvittering med, så de udbad sig en. Har de så fået nu. Men hvorfor hulen skal man betale afgift af forsendelsesomkostningerne ? Det virker da helt gak

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Om ikke den røg i tolden . Der var ikke kvittering med, så de udbad sig en. Har de så fået nu. Men hvorfor hulen skal man betale afgift af forsendelsesomkostningerne ? Det virker da helt gak

Jo tak. Det er sindsygt. Jeg fik også et megahug på den Yamamoto headshell i træ jeg fik fra Hong Kong. Havde jeg købt den i tyskland, var det hele blevet billigere

Også derfor jeg generelt prøver at få tingene inden for EU.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Så nåede den endelig frem. Toldvæsenet hapsede 667 kr. Så alligevel under 3000 for en sk*degod lille SE forstærker. Den røde farve skal ses i virkeligheden. Den er bare virkeligt flot. Og nymalet er den. Stinker i hele huset, så håber ikke der er for meget gift og opløsningsmidler i .

Jeg er meget overrasket over bassen i den. Virkelig killerbas i en SE. Meget imponerende.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Så nåede den endelig frem. Toldvæsenet hapsede 667 kr. Så alligevel under 3000 for en sk*degod lille SE forstærker. Den røde farve skal ses i virkeligheden. Den er bare virkeligt flot. Og nymalet er den. Stinker i hele huset, så håber ikke der er for meget gift og opløsningsmidler i .

Jeg er meget overrasket over bassen i den. Virkelig killerbas i en SE. Meget imponerende.

Ja men tillykke med en. Nu er det så ikke rigtigt noget for mig. Alene den røde farve gør at jeg siger  ....noget. At den lugter og stinker.. juhuuu. Så få du fede billeder for dit indre når du hører mudik.

Ej, den må sq ikke lugte sådan. Det lover ikke godt. Kunne lyde som der er knaldet for meget kemikalie skidt i den. Ikke godt, ikke godt. Men håber det vil forsvinde for dig.

Og jeg har i mellemtiden fået en plov mere, så det der nok ud til at rørbørgen´s dage er talte. Nu kommer jeg til at mangle indgange

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Den hørmede allerede godt da jeg pillede den ud af kassen. Det fuser forhåbentligt hurtigt af igen.

Aj, du kommer til at fortryde det, hvis du sælger den

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Den hørmede allerede godt da jeg pillede den ud af kassen. Det fuser forhåbentligt hurtigt af igen.

Aj, du kommer til at fortryde det, hvis du sælger den  

Ahhh. Sælges nok ikke. Men får en anden plads i hirakiet, Jeg har jo også rigeligt til at sammensætte 3-4 anlæg efterhånden

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Ikke flere ?

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave