| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Ikke flere ? |
|
|
Det er sq ikke fordi jeg lige har aktier i DONG. Det skulle jeg måske overveje De tjener sq godt nok på os de snøbler  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så snurrer pladespilleren i det lille hjem. Pokkers også at jeg ikke passede på de gamle vinyl plader i min ungdom....de er godt nok smadrede. Tør sgu ikke hente dem alle i kælderen, så begynder jeg at græde snot. Lyden: Svært at vuredere med en billig RIAA og en billig Ortofon pickup, men er helt klart optimist. Og så er det da egentlig også bare hyggeligt med en pladespiller.....den snurrer lystigt....der er ild i rørerne og lys i den gamle Luxman tuner...konen har aftenvagt og hunden sover. Indbyder da bare til et par timer i den bløde lænestol, med et glas god Malt Whisky.Skøøønt!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
|
Så snurrer pladespilleren i det lille hjem. Pokkers også at jeg ikke passede på de gamle vinyl plader i min ungdom....de er godt nok smadrede. Tør sgu ikke hente dem alle i kælderen, så begynder jeg at græde snot. Lyden: Svært at vuredere med en billig RIAA og en billig Ortofon pickup, men er helt klart optimist. Og så er det da egentlig også bare hyggeligt med en pladespiller.....den snurrer lystigt....der er ild i rørerne og lys i den gamle Luxman tuner...konen har aftenvagt og hunden sover. Indbyder da bare til et par timer i den bløde lænestol, med et glas god Malt Whisky.Skøøønt!!!!!
|
|
|
Og min pladespiller Denon DP47F har repeatfunktion. Så det er bare op med fødderne og nyde kaffen sammen med Stevie Ray Vaughan. Og ny PU og RIAA ankommer i morgen. Juhuuuu __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Vitalis skrev:
|
|
|
|
Og min pladespiller Denon DP47F har repeatfunktion. Så det er bare op med fødderne og nyde kaffen sammen med Stevie Ray Vaughan. Og ny PU og RIAA ankommer i morgen. Juhuuuu
|
|
|
Sjovt med DP47F. Den gang HiFiKlubben solgte den, var det en lavstatus spille pga al dens automatik og whatnot. I dag er den ganske højtagtet, fordi den spiller hamrende godt 
Vil du løfte sløret for den nye PU og RIAA ? 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Scatcat skrev:
Vitalis skrev:
|
|
|
|
Og min pladespiller Denon DP47F har repeatfunktion. Så det er bare op med fødderne og nyde kaffen sammen med Stevie Ray Vaughan. Og ny PU og RIAA ankommer i morgen. Juhuuuu
|
|
|
Sjovt med DP47F. Den gang HiFiKlubben solgte den, var det en lavstatus spille pga al dens automatik og whatnot. I dag er den ganske højtagtet, fordi den spiller hamrende godt 
Vil du løfte sløret for den nye PU og RIAA ? 
|
|
|
PU´en er en AT440Mla købt i England (ca. halv pris i forhold til her.)
RIAA`en er en Trigon Vanguard MkII.
Kun en indvending. Hvorfor lilla?   __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af mine kineserrør EL34 er lige stået af :-( Forstærkeren er en MC-10L.
Hvordan ser disse rør ud, ligner de et ok køb: Her
Andre anbefalinger værdsættes. __________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømforbruget er det eneste, der afholder mig fra at købe en rørforstærker - foreløbigt. Hvor meget strøm trækker jeres forstærkere egentlig? MVH
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
Hvordan ser disse rør ud, ligner de et ok køb: Her
Andre anbefalinger værdsættes. |
|
|
JJ (Tesla) er en solid blød mellemvare. Dem går du ikke galt i byen med sammenlignet med "kineserrørene" .
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
M-dam skrev:
Strømforbruget er det eneste, der afholder mig fra at købe en rørforstærker - foreløbigt. Hvor meget strøm trækker jeres forstærkere egentlig?
MVH
|
|
|
Ang. disse Yaqin forstærker. De bruger faktisk ikke ret meget strøm når det kommer til stykket. Har målt min 6V6 til ca. 100-150watt. Det er ok. Faktisk er mange rørforstærkere ikke så forslugne som man skulle tro. (med visse undtagelser). __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af en eller anden årsag, er jeg kommet til at købe en båndoptager.....nok de her VU-metre jeg synes ser ret hyggelige ud, og så havde jeg lige en plads til den. Den ankommer om et par dage. Men jeg kommer til at mangle indgange på forstækeren. Båndoptageren kræver vel 1 indgang til afspilning og 1 til indspilning...Eller?. Er stadig nyt for mig med alt det nye jeg får samlet sammen. Tror jeg kommer til at mange 1 indgang. Faldt over dette link http://shop.foh.dk/shop/y-adapter-kabel-cpr-30-12487p.html
Vil det være noget der kan redde mig?
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
Af en eller anden årsag, er jeg kommet til at købe en båndoptager.....nok de her VU-metre jeg synes ser ret hyggelige ud, og så havde jeg lige en plads til den. Den ankommer om et par dage. Men jeg kommer til at mangle indgange på forstækeren. Båndoptageren kræver vel 1 indgang til afspilning og 1 til indspilning...Eller?. Er stadig nyt for mig med alt det nye jeg får samlet sammen. Tror jeg kommer til at mange 1 indgang. Faldt over dette link http://shop.foh.dk/shop/y-adapter-kabel-cpr-30-12487p.html
Vil det være noget der kan redde mig? |
|
|
din forstærker skal have mulighed for at sætte en båndoptager til idet den skal have en indgang og en udgang, begge dele skal selvfølgelig være rca-stik... jeg vil umiddelbart sige at du skal sørge for at din forstærker understøtter dette, ellers kan du jo kun hører musik og ikke indspille den  mvh. Søren __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
Andre anbefalinger værdsættes. |
|
|
Jeg har nogle Shuguang EL34-B liggende, hvis du vil have nye kinesere - det var måske dem der sad i oprindeligt? Ellers kan EL34'ere fra Mühlhausen anbefales. De sælges tit som AEG, Siemens eller Telefunken, og er nok lidt dyrere... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbuddet Mikkel. Jeg tænker lige lidt
Mht. de rør jeg har linket til så ser de sådan her ud på et diagram.
På mine Kinarør er der et ben på plads 6..? Hvad er nu det er et EL34 rør ikke et EL34 rør eller hvad....?
__________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
| På mine Kinarør er der et ben på plads 6..? Hvad er nu det er et EL34 rør ikke et EL34 rør eller hvad....?
|
|
|
Det er forskelligt. Nogle gange er alle 8 ben monteret, og andre gange kun de ben der er i brug. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Lahnet skrev:
På mine Kinarør er der et ben på plads 6..? Hvad er nu det er et EL34 rør ikke et EL34 rør eller hvad....?
|
|
|
Det er forskelligt. Nogle gange er alle 8 ben monteret, og andre gange kun de ben der er i brug.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Ok og tak.
Men de virker eller hvad.? __________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
| Men de virker eller hvad.? |
|
|
Ja. Om ben 6 er forbundet til ingenting eller mangler gør vel ikke den store forskel  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren....Lige præcis. Problemet er jeg jo klar over, men mangler løsninger.... .
Tænkte mig vist ikke ordentlig om inden jeg startede projekt båndoptager, men pyt med at optage...der er stadig et stort marked for færdigindspillede bånd på diverse tyrkiske charter steder . Så må afsted på ferie.
Men ellers har jeg et par gamle 80'er forstærkere i kælderen, så mon ikke det lykkes på den ene eller den anden måde.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tweaker. Det går såden set udemærket. Yaqin er sat lidt i bggrunden til fordel for min kl. A Sahnling. Trængte til lidt mere saft og kraft. Den har do ikke de musikalske dyder som f.eks RCA rørene kan frembringe. og mht. det ene rør- Det får et par små kærlige stød så virker det helt fint. Den snerrer ikkke mere.
Men ellers går jeg med nogle planer om en pre. sammen med et par monoblokkke. De 816V trænger altså til at få nogle tæsk, på den gode og fede måde
MS-6V6 har af naturens hånd ikke kræfterne til det (de spiller og formidler musikken). Og Shanlingen´s 50 A watt er heller ej nok. (de har flere krafter, især i bunden men mister endel overblik i de øvrige lag) Så et par blokkke på min. 150watt er på bedding. (muligvis kommer der noget Parasound pre. indover) Blokke har jeg ikke lagt mig fast på endnu.
Og de priser hos Pyndt er også ok. Men hvis jeg sagde hvad jeg gav for Sylvania Quad på ebay ensige RCA Victor i usa, tror jeg nok du ville få en lille tåre i øjnene. For jeg fik den sq meget billigt.
Siemens pre rør. Det kan jo ikke gå helt galt. Afh. hvilken version, tidsæra de er fra. Men i sig selv er det yderst kompetente rør. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er kanøjserne droppet generelt, eller lever/spiller de i bedste velgående???
Nogle langtids-erfaringer....? __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |