Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 02:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DLS vs Dali vs Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjarke2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Heysa...

Dette er så endnu en af de post hvor der er brug for jer super hifihoveder til valg af højtaler...

Først kan jeg lige fortælle lidt om mig selv...
Jeg står og skal have udskiftet forstærker og højtaler her om 1½-2måneders tid...

Jeg er på ingen måde nogen hifinørd. Jeg elsker go' lyd hvad end det er fra musik eller film...
Af musik hører jeg mest fra yousee radio og video kanaler. Jeg høre meget DVD/Blueray live koncerter. Jeg høre alt fra Britney spears til metallica til U2.

Mit nuværende setup er Yamaha RX-V2400 surround forstærker, samt DLS R66 højtaler.
Da min forstærker nu snart har 10år i bagen står den til udskiftning, og jeg har valgt den forstærker jeg vil have. Det bliver Yamaha RX-V3067 fra tapeconnection. Jeg har altid været glad for min Yamaha forstærker, og jeg er virkelig blevet imponeret over den nye topmodel i deres nye serie. Dette er mit valg så der er ingen grund til at prøve at få mig til at lytte til andre surround forstærkere, og jeg tvivler virkelig på at jeg overhoved vil kunne høre en forskel...

Så kommer vi til det store problem: HØJTALERNE.
Det jeg går efter er højtalere i max 20000kr klassen...
Når vi er i denne prisklasse, er det vigtig for mig at vælge den rigtige højtaler, eftersom den forhåbentlig ikke skulle blive udskiftet de næste 15-20år.

Dem jeg har kikket på er DLS M66, Dali Mentor 6 & Dali Grand

DLS M66
Jeg har fået en lyttetest af dem her i tapeconnection, og jeg kan kun sige WOW. Den spiller så lækker på en måde at jeg virkelig føler mig helt forelsket, og endnu mere så er det en skide flot højtaler. Det hjalp endnu mere at jeg kunne få en sammenligning af DLS R66 til M66 og sikke en kæmpe forskel. Jeg vil dog lige sige at jeg syntes faktisk at mine DLS R66 lyder bedre herhjemme end nede i tapeconnection test lokale...

Dali Mentor 6
Har været i hifiklubben til en lytte test af dette set også, og denne højtaler kunne virkelig give mig gåsehud. Spiller rigtig godt på fuld skrue, og vel egentlig en rigtig dejlig og flot højtaler. Fik sammenlignet den med Dali concept 8 da det nok er den højtaler jeg kender flest folk have hjemme i deres stue. Egentlig var der ikke(i mine øre) den helt store forskel, men nu syntes jeg også at concept serien spiller ret godt...

Dali Grand
JA dette har så været min drømme højtaler de snart sidste 15år. Da jeg første gang fik en lyttetest var jeg solgt og det er som om at jeg stadig kan mærke gåsehudene jeg fik dengang, hver gang jeg tænker på dem. Det er nu mindst 8år siden jeg sidst har hørt dem, så det er vel ikke fair at sammenligne sådan en gammel højtaler med 2 helt nye. Endnu en fordel ved denne højtaler er at man kan købe dem i rigtig fin stand til omkring 10000kr brugt på dba.dk ,hvilket nok bare gør den endnu mere attraktiv.

Ud fra hvad jeg har skrevet her, så ønsker jeg gerne svar omkring alle 3 højtaler... Syntes at det er svært at sammenligne M66 med Mentor 6 eftersom de kun findes i hver sin forretning. Mentor 6 lød i mine øre som en rigtig dejlig allround højtaler, men tror til dels at hifiklubbens testlokale(minder lidt som ens egen stue) er bedre end tapeconnections.

Endnu videre har jeg erfaret, at køber man et produkt i hifiklubben, og det så går i stykker efter garantien er udløbet, så koster det kasse at få lavet. Næsten dobbeltpris af hvad andre butikker tager for deres modeller... Hvorfor det?

Håber på et par gode svar fra et par af jer kloge hifi eksperter.

På forhånd tak...
Til top Vis Bjarke2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke2000

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke2000

Har selv haft Mentor 6 og det er en fantastisk højtaler på mange måder. Concept serien kan på ingen måder måle sig med den efter min mening. Heller ikke Concept 8.

Et alternativ til mentor 6 kunne være en brugt helicon 400 evt. mk1 hvis ikke pengene rækker til en mk2. Nu skriver du at du høre en del live musik, og her er helicon i sit es! Den er efter min mening mere helstøbt i lydbilledet, mere sammenhæng fra bund til top. Mentoren er bestemt også en god højtaler ingen tvivl om det, men du får lige det sidste for pengene ved at handle brugt!

DLS M66 har jeg ikke nok kendskab til at udtale mig om. Dali Grand, Ja den har kult status, er helt sikkert en fed højtaler. Ud og lyt, i sidste ende er det kun dine øre der kan afgøre om det spiller så englene synger for dig! Vær opmærksom på at udstyr og rum, opsætning har stor betydning for det færdige resultat (bliver man nogen sinde færdig med sit HIFI??) så du må ikke forvente den samme lyd i eget rum, som i en forretning. Det kan jo falde til både den gode og den dårlige side, og derfor er det altid en god ide at låne med hjem inden køb hvis muligt! God fornøjelse med dit køb

Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes