Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte Avance gulvhøjttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dan holder en pause!

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil gerne opgradere min højttalere og overvejer at prøve lykken med Avance. Jeg har fundet en del forskellige serier.
Bla Signature, Magnum og Dana serierne. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan den oprindelige "hakkeorden" var serierne
imellem. Altså hvilken serie var den bedste, mellemste... osv. På papiret ser de ud til at være nærmest identiske, lige gamle og
sammenlignelig oprindelige salgspris ???

Hvis der er nogen der har en bedre HIFI hukommelse end jeg sÅ byd endelig ind :-)

MVH
Dan
Til top Vis danp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danp

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har forstået, er Signature og Dana vist nærmest identiske - Dana er bare lidt nyere, så vidt jeg husker. Magnum kender jeg desværre ikke.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

danp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dan holder en pause!

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ja det tror du kan have ret i. Angiveligt er der een på et andet forum der har kontaktet Avance og fået at vide at Dana skulle
være en Signature med et lidt anderledes (bedre) filer og lidt andre småforbedringer i porttuningen. Hvordan det så placere
Magnum serien er ikke nemt at finde ud af. Avances hjemmeside er ikke meget bevendt.

Er du ellers glad for dine Dana 980? Det er en af de modeller jeg har kigget efter, men der ikke nogen til salg PT.

Dan

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

danp skrev:
Ja det tror du kan have ret i. Angiveligt er der een på et andet forum der har kontaktet Avance og fået at
vide at Dana skulle
være en Signature med et lidt anderledes (bedre) filer og lidt andre småforbedringer i porttuningen. Hvordan det så placere
Magnum serien er ikke nemt at finde ud af. Avances hjemmeside er ikke meget bevendt.

Er du ellers glad for dine Dana 980? Det er en af de modeller jeg har kigget efter, men der ikke nogen til salg PT.

Dan

De kommer igen. I mine ører er Avance kraftigt undervurderet i forhold til Dali på brugtmarkedet, og kan ofte findes til få
penge.
1
2

Det' kræs
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg ved ikke hvor mange penge du vil kaste efter dem, men jeg også mene at du er på det helt rette spor. Det er undervurderede højttalere som klare det bedre end f.eks. Dali's højtalere i samme prisklasse. Nr 1 som bliver linket til her ville jeg i al fald ikke have noget i mod at få hjem i stuen hvis ikke jeg næsten lige havde fået Dana 930. Jeg kan desværre ikke hjælpe så godt med "hakkeordenen" - men mener at det var Magnum - Signature - Dana. Dog er alle tre enormt gode og alle pengene værd.

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har kunne læse mig til(står jo ikke så meget rundt omkring), så blev Magnum afløst af den første udgave af Signature, som så senere blev afløst af Dana.

Magnum-serien havde en større højttaler end der var i de to andre serier, med 8" basser og lidt dybere bass. Syntes også at have læst at nogle syntes at Magnum-serien var den bedste(men er ikke sikker). Jeg ville meget gerne selv prøve at høre Magnumén.

Du skal dog nok være opmærksom på at det er svært at støve en center op til denne serie. Har selv ledt i meget lang tid og først nu fået en aftale i hus om at købe en Og centrene fra de mindre serier kan slet ikke bruges.

Hver opmærksom på at disse højttalere godt kan lide lidt effekt(selvom nogle påstår det modsatte).

Mvh. l´Blundt

edit: Glemte jo forskellene på modellerne. Hvad jeg har kunne læse mig til så er forskellen på Sig. Og Dana netop lidt optimering af delefilter og den slags. Det er det samme som i de forskellige Sig. MK II, III osv, lidt optimering af filter osv. Uden at jeg ved det helt præcist så er det samme forskel der også er på Magnum og Sig.

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er utrolig glad for mine Dana 980 - der vil gå mange år, før de skal skiftes ud. Jeg gav 5000 for sættet brugt, og jeg finder nok ikke noget til under 10.000, som passer bedre til min smag. Og jeg vil nok også give l'Blundt ret - de kan godt spille godt med en svag forstærker, men de blomster først for alvor, når de får noget effekt
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

danp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dan holder en pause!

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

OK. Jeres svar angående hakkeorden er lige så blandede som dem jeg har kunnet læse mig til rund omkring. Det lader dog til
at der ikke er den helt vilde forskel på dem og at de alle er gode, så det betyder nok ikke det store.

Min plan var at finde et par gode højttalere til ca. 5000,- for et sæt. Det ser så ud til godt at kunne lade sig gøre. Så må jeg se
om jeg kan komme af med mine Avance sigma som egentlig også gør det ganske godt. Jeg er bange for at jeg nok kommer til
at forære dem væk. Måske jeg hellere skulle bruge dem til noget andet. Den tid den sorg :-)

Jeg har en ældre marantz sr 7400 reciever til at drive dem med. Den er ikke helt fatsvag, men jeg vil gerne bytte den ud med
en stereo forstærker når jeg en dag falder over den rigtige model til den rigtige pris. Rom blev som bekendt ikke bygget på een
dag.

Dan

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes da vores svar hænger meget godt sammen mht. hakkeordenen. Der er vidst bare en der er kommet til at skrive rækkefølgen de kom i istedet. Men hakkeorden er jo heller ikke det rigtige ord, da det er de samme højttalere, der bare er blevet optimeret og har fået nyt navn.

Tror desværre du har ret i at det bliver svært at komme af dine Sigmaér. Der er ikke så stor efterspørgsel efter Avance(vist nok pga. deres markedsføring). Men du kan vel bruge dem som baghøjttalere, i et andet rum/garage, eller forære sønnen dem så han har ordentlig lyd også

Du må da ihvertfald lige holde os opdateret med hvad du finder på.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

danp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dan holder en pause!

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har følerne ude hos et par forskellige sælgere af magnum og signature. Jeg må se hvad de kan komme op med af pris. De
annoncerede priser svinger en del.

Fortsættelse følger...

Dan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes