| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tejs Dragheim skrev:
Hey 
Jeg prøver lige at smide liv i tråden igen! :)
Jeg står med samme problem/mulighed, og jeg ville høre om MGrene fandt ud af en god løsning? Min Velodyne har dog kun mulighed for at bruge High level input, der er IKKE mulighed for at bruge subben som delefinter, da der IKKE er high level out !
Så jeg er mest ude efter hvorvidt lyden/stereo-perspektivet/detaljen/dynamikken/ osv. osv. bliver påvirket?
Mit grej er ( når altså min S300 ankommer )
NAD S300
SA2K Master
Velodyne SPL 800I
Kan det tænkes at en Sub tilsluttet via HT terminalerne kan foringe/påvirke lyden? her tænker jeg iforhold til en "Almindelig" tilslutning vie Pre-out! Det må jo siges at være et ret kritisk sted i systemet? 
Erfaringer modtages med kyshånd!
Mvh
|
|
|
Velodyne SPL 800I har "speaker input", som gør det muligt, at tilslutte den via. højtalerudgangene på NAD S300. Dermed er der ingen problemer i at drive dit system. Havde din sub kun haft LFE-input eller "line-in", så havde det ikke været muligt.
Du kan justere frekvensområdet på din sub, som kun bør dække området fra 40Hz og nedefter, da det er her, dine SA'ere ikke dækker. Din sub kan også "forstærke" området over 40Hz, men så kan det blive svært at integrere lyden, der kan blive mudret og udefineret i området fra 40Hz og op til subbens øvre dækningsgrænse.
Summa summarum; Dit system kan tweakes til at fungere fint! __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|