| Forfatter |
|
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Er der nogen der har hørt System Audio's Ranger højtaler og Ranger Master. Hvordan er jeres indtryk/erfaringer med dem?
|
| Til top |
|
| |
Stig J Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg kender nogen som har hørt dem, har dog ikke selv hørt dem.
Den skulle slå mange højtalere i samme prisklasse og være meget åben og dynamisk at høre på, overvejer selv at få dem hjem i stuen, så skal snart selv ud og høre på dem..
__________________ Hilsen
Stig J
|
| Til top |
|
| |
Batman86 Udelukket fra forum

Dobb.prof. Mr. MBG
Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det en højttaler der skal hørs, før man køber nogen anden højttaler i den prisklasse!
En helt igennem genial højttaler :o)
__________________ Der Ud Af,-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes også den ser lækker ud. ahr desværre bare ikke hørt dem endnu. 
Min onkel har nogle 1750'ere og de lyder rigtig godt, og når Ranger er en serie over kan de næsten kun blive endnu bedre 
Men mange siger de er overraskende. Er det rigtigt at de spiller overaskende dybt, i forhold til de små enheder?
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at hør - den her højttaler kan på ingen måde spille dyb bas overbevisende, og det er ikke fordi jeg synes at SA er det argeste l***, men fordi fysikkens love ikke tillader det. Jeg henviser til Hoffmans "Iron Law" der klart angiver, at en højttaler ikke samtidig kan være lille, spille dyb bas, og have god følsomhed. MAO. skal den være lille (eller slank), og samtidig skulle spille bas har den en ringe følsomhed ELLER den kan være lille og have god følsomhed, men så er der ingen bas. Sådan er det. De der højttalere kan man godt tvinge til at spille bas ved at hælde masser af watt i dem, men så er det med tårnhøj forvrængning til følge og det kommer aldrig til at lyde overbevisende.
Det folk ofte fejlagtigt opfatter som dyb bas er tit pukler på frekvenskurven omkring 60-80 hz, og det bliver anstrengende at lytte til efter kort tid.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
Prøv at hør - den her højttaler kan på ingen måde spille dyb bas overbevisende, og det er ikke fordi jeg synes at SA er det argeste l***, men fordi fysikkens love ikke tillader det. Jeg henviser til Hoffmans "Iron Law" der klart angiver, at en højttaler ikke samtidig kan være lille, spille dyb bas, og have god følsomhed. MAO. skal den være lille (eller slank), og samtidig skulle spille bas har den en ringe følsomhed ELLER den kan være lille og have god følsomhed, men så er der ingen bas. Sådan er det. De der højttalere kan man godt tvinge til at spille bas ved at hælde masser af watt i dem, men så er det med tårnhøj forvrængning til følge og det kommer aldrig til at lyde overbevisende.
Det folk ofte fejlagtigt opfatter som dyb bas er tit pukler på frekvenskurven omkring 60-80 hz, og det bliver anstrengende at lytte til efter kort tid.
mvh.
|
|
|
Jeg har fornylig været på besøg hos SA i Roskilde og se deres fabrik , jeg syntes at deres højtaler lyder aldeles framragende , forvent ikke jordskælv dyb bas men de gør det godt kommer godt ud af kassen.
Det der kan være problemet er at de kræver det bedste grej for at spille godt.Vi hørte deres SAer på Primare og det spillede meget godt.
madmax
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man er til cervin vega, er det nok ikke disse højtalere man skal tage..
__________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget til Dali
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye Dali er ikke gode før du kommer op i den tunge ende , deres mentor og ikon serie er meget overvuderet , concept er ikke til at holde ud at høre på.
madmax
hold dig til dali 400 , de holder til grej til op mod de 20 kilo.
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fabrik i roskilde? Mig bekendt får de lavet alt i Kina.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er kun Saxo der samles i Kina , deres øvrige modeller bliver samlet i Roskilde .De får kabinetter i 20 og 40 fods coantainer , samt enheder og delefilter.
madmax
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
5300happiness skrev:
Jeg er meget til Dali  |
|
|
Du kunne også overveje 470eren som spiller en anelse bedre end 400.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk haft Evidence serien i kikkerten. Og også Grand Diva
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal siges at jeg har ikke hørt den nye modeller fra System Audio, derfor udtale jeg mig kun om de højttaler jeg faktisk har
hørt, og nogle model mange gange.
Ellers skal det siges at jeg ikke har hafte de bedste lyd oplevlser med System Audio højtaler, har hørt SA-2K og SA-7K
MASTER på diverse messer spændt for den helt stor Primare anlæg, og hvergang når der blive spille højt, så give SA diskat
op og blive ikke til at høre på, her selv haft en sæt SA-1280 mark II, hvor det var umulig at få noget der lyder som bas ud af
dem, desværre.
Men måske er jeg ikke System Audio målgruppe, og System Audio gå efter den WAF venlig højtaler for dem der ikke har råd
til B&O, skulle ellers mene at jeg kunne være målgruppe for SA-2K og SA-7K MASTER og Primare, men det jeg har hørt på
diverse messer, har ikke overbevist mig om dette, men det har bare give mig den insigt at en højttaler skal være en ægte 3
vejs konstruktion, alle andre højtalere ville altid blive et kompromis, og så er det kun et spørsmål om man kan leve med
dette kompromis.
Men det skal siges igen jeg har ikke hørt de nye top model fra System Audio, den enste System Audio højtalere jeg kun har
hørt god om af den meget gammal SA-2030, som blandt kende skulle være SA beste højtalere til dato.
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også med ude hos SA i Roskilde. Og det er helt korrekt at de ikke kan spille reel dyb bas. men man må give dem, at
de i det mindste prøver. At jeg så personligt mener at det kun var den dyreste og største til ca 19 kilo stykket, som rent
faktisk skubbede lidt til luften, samt havde en mellemtone som ikke rungede for meget. Ja det er en anden sag. Lyd er
meget forskelligt opfattet. nogle kan leve med det samme hele livet. andre opdage langsomt men sikkert at der er nogle
grundlæggende simple fysiske regler, som skal overholdes, før de kan få alt det med i musikken, som giver den helstøbte
oplevelse, som langt de fleste nyder bedst, når alt kommer til alt. Men det snyder ufattelig meget med opstilling og akustik.
HUSK for alt i verden at et anlæg ALDRIG bliver bedre end det rum som det er opstillet i !!!!
SA's mini mikro højttaler til 900 kroner. spillede faktisk ganske fint, trods seriøs portstøj, da den lille enhed pumpede frem
og tilbage for at skubbe nok luft. Men der var så også et 40.000 kr Primare anlæg spændt foran. Og ej at glemme meget
dyre kabler og strømrenser. Og det gjorde altså opstillingen lidt urealistisk.
Jeg har også spillet på flere forskellige Dali'er. Og jeg tror deres succes ligger i at sigte bredt i deres lyd-filosofi. Men igen...
der er så mange andre faktorer der spiller ind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
mene at jeg kunne være målgruppe for SA-2K og SA-7K MASTER og Primare, men det jeg har hørt på
diverse messer, har ikke overbevist mig om dette, men det har bare give mig den insigt at en højttaler skal være en ægte 3
vejs konstruktion, alle andre højtalere ville altid blive et kompromis, og så er det kun et spørsmål om man kan leve med
dette kompromis. |
|
|
Når vi nu er i gang... så mener jeg at det skal være 4 vejs aktivt for at undgå kompromis, men det er jo så også det jeg selv
har nu  (selvironi kan forkomme)
Nå... sorry, hvis det støtte nogen
Tilbage til emnet: Tag ud og lyt på dem... lyd er som sagt meget personligt. Men SA vil altid mangle bas i mine øre, selv om de
da levere et ganske stort lydbillede... og jeg er næsten ikke døv.... endnu
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente engang at Dali ikke rigtigt kunne spille bas. Men det kan de! - Der blev jeg klogere hehe. MEN ang. System Audio, så er det vel ikke værre end at en go' sub kan klare det?
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@5300happiness; hvis man ligefrem skal have en sub fordi man køber SA, hvorfor så købe dem?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
5300happiness skrev:
Jeg mente engang at Dali ikke rigtigt kunne spille bas. Men det kan de! - Der blev jeg klogere hehe.
MEN ang. System Audio, så er det vel ikke værre end at en go' sub kan klare det?  |
|
|
Det kan der være noget om... for med en aktiv sub så aflaster du dit anlæg for det tungeste arbejde... og din sub kan bedre
placeres der hvor rummet tillader den bedste lyd. Desuden kan en god sub, med digital/aktiv forstærker, tit indstilles til at
passe ganske fint til rummet, ved især at "slagte" de værste peaks ved rumressonanserne ved hjælp af korrekt indstillling,
hvilket hjælper gevaldigt musikoplevelsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Levesen skrev:
| @5300happiness; hvis man ligefrem skal have en sub fordi man køber SA, hvorfor så købe dem? |
|
|
Så kan man have 2 elegante højttalere fremme på gulvet... og gemme en solid sub væk, som kan lave alt det tunge arbejde. Ja
det kræver lidt mere af opstillingen/indstllingen i nogle tilfælde... men kan blive ganske overbevisende i sidste ende.
Men ja... hvorfor lige SA?? er det fordi de er pæne eller hvorf? og hvor meget plads er det lidt som skal fyldes med dB?
|
| Til top |
|
| |