Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Luxman c-02/m-02 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larshoejer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har anskaffet mig et sæt Luxman c-02/m-2 og har omsider fået det (basalt) tilsluttet. "Basalt", forstået på den måde at der er en del knapper og muligheder (såsom High Filter, Low Boost, Subsonic Filter) som jeg gerne vil lære at kende. Nuvel, er der mon nogen der ligger inde med en manual til det sæt, eller har generel kendskab til sættet?

mvh Lars

Til top Vis larshoejer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larshoejer

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Der er en manual over M-02 på Hifiengine  http://www.hifiengine.com/news.shtml

Du skal bare registrere dig, så er der frit slag.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

larshoejer skrev:

Hej, jeg har anskaffet mig et sæt Luxman c-02/m-2 og har omsider fået det (basalt) tilsluttet. "Basalt", forstået på den måde at der er en del knapper og muligheder (såsom High Filter, Low Boost, Subsonic Filter) som jeg gerne vil lære at kende. Nuvel, er der mon nogen der ligger inde med en manual til det sæt, eller har generel kendskab til sættet?

Jeg har ingen brugermanual, men jeg kan da prøve at forklare de tre omskiftere du nævner.

High Filter : Dæmper høje frekvenser. Det giver altså mindre diskant. Ideen med filteret var at man så samtidig dæmpede evt støj f.eks. sus fra en båndoptager eller nålestøj fra en pladespiller. Hvis du bruger cd vil der normalt ikke være noget støj og dermed ingen grund til at have det tilkoblet.

Low Boost : Hæver de lave frekvenser, altså mere bas. Om du vil have det tilkoblet kommer an på hvad du selv synes lyder bedst. Nogle herinde vil dog nok mene at det er mest hifimæssigt korrekt at have det frakoblet.

Subsonic Filter : Dæmper de allerlaveste frekvenser. Bruges normalt kun sammen med pladespiller for at undgå akustisk tilbagekobling.

Jeg vil altså umiddelbart anbefale at alle tre står i "off" hvis du kører cd. Men fælles for dem alle er de ændrer frekvensgangen så du kan eksperimentere med dem som du har lyst til.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

larshoejer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tak skal i have,

jeg har nu hentet lidt manualer/beskrivelser hjem, dog er der ikke så meget at hente på for-forstærkeren. Tak for beskrivelsen
Stanley!

Har i mon et hurtigt indspark til et par højtalere, gerne fra samme tid som vil være et godt match til sådan et sæt - som kan
håndtere pop/rock?

mvh Lars

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Mit bud vil være noget JBL: Har for en menneskealder siden haft en L550? 50watt i kl. A og JBL 18Ti. Det spillede sgu godt sammen.

Mvh

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

larshoejer skrev:
Tak skal i have,

jeg har nu hentet lidt manualer/beskrivelser hjem, dog er der ikke så meget at hente på for-forstærkeren. Tak for beskrivelsen
Stanley!

Har i mon et hurtigt indspark til et par højtalere, gerne fra samme tid som vil være et godt match til sådan et sæt - som kan
håndtere pop/rock?

mvh Lars

Jeg er normalt ikke så meget for at anbefale bestemte højttalere, da det kommer meget an på personlige præferencer. Men min umiddelbare tanke er JBL, da mange dengang havde netop den kombination, Luxman og JBL.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:

Mit bud vil være noget JBL: Har for en menneskealder siden haft en L550? 50watt i kl. A og JBL 18Ti. Det spillede sgu godt sammen.

Okay, vi skrev samtidigt men du var hurtigst. Men da vi begge nævner JBL er det måske ikke helt ved siden af.

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Bettebas skrev:

Okay, vi skrev samtidigt men du var hurtigst. Men da vi begge nævner JBL er det måske ikke helt ved siden af.

Hej

Ja det gjorde vi godt

Mvh

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej Tillykke med Luxman sættet , ang. Højtt. hvilken prisklasse !!  , jeg har haft sættet sammen med et sæt Dali 18 mk2, det er nok der du oplever mest lyd for det du investerer, kun 1200 -1500 kr for et brugt sæt ca. - det kan spille selv en stor stue op, men bare mit bud!! der er mange at vælge i mellem, dog ikke i den prisklasse. MVH Gunnar
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Jeg har forforstærkeren og er glad for den. Jeg var pludseligt i bekneb for en god riia og købte i en snæver vending C-02'eren. Den er faktisk rigtigt god til vinyl, og det skulle gælde både mm som mc pickupper.

Hvis det er det sæt der stod til 1500 på dba sammen med nogle tøndeformede ht'ere, så har du gjort et godt køb, hvis sættet altså er i orden!

Jeg kører med alle indstillinger helt neutralt. Jeg har CD'en på DAD indgangen, den kan bedre klare det ekstra kraftige signal herfra. Det lyder mindre godt hvis den er på f.eks. line indgangen. Der er meget stor forskel på signalstyrken fra båndoptagere, tunere og CD'ere.

Ang. højtalere?  Det lyder som om du er på noget vintage, der kan Wharfedale måske også komme på tale? Ellers er markedet fyldt med brugt JBL, men der er også sjove ting fra japanske producenter ind i mellem, følg med på vintagetråden
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

larshoejer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop: Jo jeg købte sættet i dba i sidste uge (dog lod jeg højtalerne blive, da jeg ellers ville blive henrettet på stedet af hjemmestyret). Men indtil videre er jeg utroligt glad for sættet, ikke mindst phono delen er niveauer over min mere moderne rotel forst - som nu har veget pladsen indtil videre. Tak for input vedr signal også.Dog oplever jeg på den ene ht kanal, at den har en tendens til at falde et par db - for så at justere sig igen (sammenlignet med den anden kanal)  når den har fået lidt ekstra effekt. Lidt mærkeligt, ved ikke om du har oplevet samme?

Stanley & Bettebas: Jo, må nok udi noget vintage JBL - men holder mig nok til mine B&W'ere (705) i første omgang -  selvom det måske er et umage par.

mvh Lars

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

larshoejer skrev:

mvh Lars

Her er et godt bud, selv om de har været til salg længe. Måske kan der handles lidt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=130195

vh. Tarup

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

larshoejer skrev:

BoPtiljudrop: Jo jeg købte sættet i dba i sidste uge (dog lod jeg højtalerne blive, da jeg ellers ville blive henrettet på stedet af hjemmestyret). Men indtil videre er jeg utroligt glad for sættet, ikke mindst phono delen er niveauer over min mere moderne rotel forst - som nu har veget pladsen indtil videre. Tak for input vedr signal også.Dog oplever jeg på den ene ht kanal, at den har en tendens til at falde et par db - for så at justere sig igen (sammenlignet med den anden kanal)  når den har fået lidt ekstra effekt. Lidt mærkeligt, ved ikke om du har oplevet samme?

Stanley & Bettebas: Jo, må nok udi noget vintage JBL - men holder mig nok til mine B&W'ere (705) i første omgang -  selvom det måske er et umage par.

mvh Lars

Hej igen Lars

Til den pris har du nok også råd til lidt fransk rens og strygning. Sådan et sæt kan live gevaldigt op bare med en god gennemgribende rensning af alle kontakter, stik osv. Jeg har ikke selv effekten, og jeg vil nok tilskrive de der narrestreger til den. Men du kan jo starte med at åbne begge, støvsuge dem for de mange års støv, kattehår og bidske nullermænd. Rens så alle potmetre, kontakter, og stik med kontaktrens - der er endda flere der anbefaler WD40. Jeg er ganske overbevist om at det vil gøre en forskel, hvis så den stadig laver det nummer der, så skal nu nok snakke med en teknikker.

Bryder du dig ikke om lyden med dine B&W?

Edit: Santashooter er temmelig skrap til at shine apparater op, prøv evt. at spørge ham hvis du skal have de gode fif.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

larshoejer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
larshoejer skrev:

mvh Lars

Hej igen Lars

Til den pris har du nok også råd til lidt fransk rens og strygning. Sådan et sæt kan live gevaldigt op bare med en god gennemgribende rensning af alle kontakter, stik osv. Jeg har ikke selv effekten, og jeg vil nok tilskrive de der narrestreger til den. Men du kan jo starte med at åbne begge, støvsuge dem for de mange års støv, kattehår og bidske nullermænd. Rens så alle potmetre, kontakter, og stik med kontaktrens - der er endda flere der anbefaler WD40. Jeg er ganske overbevist om at det vil gøre en forskel, hvis så den stadig laver det nummer der, så skal nu nok snakke med en teknikker.

Bryder du dig ikke om lyden med dine B&W?

Edit: Santashooter er temmelig skrap til at shine apparater op, prøv evt. at spørge ham hvis du skal have de gode fif.

Super, jeg vil give dem den store tur så.

Mht højtaler, jeg er egentligt meget tilfreds med lyden i B&W'erne og ikke mindst med effekt kontra størrelse. Men er altid åben overfor nye løsninger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes