Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har kik på denon POA 4400A - eller noget Rotel... generelt ville jeg gerne op omkring 2x200W@8 Ohm - fra nogen der ikke snyder for meget på "Watt vægten".

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hvorfor Denon? Jeg synes sjældent man hører om folk der har denon effektforstærkere. Jeg kunne også godt overveje at skifte min NAD ud med noget Rotel eller lign.
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

supergris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med at købe min Parasound HCA - 2200??? Så kommer du IKKE til at mangle power, og den kan trække ALLE dine enheder, samt den lyder fantastisk!!! Pris 7000 kr..
Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak for tilbudet, men den koster lidt mere end jeg er villigt til at smide efter en effektforstærker på nuværende tidspunkt

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

PA forstærkere, er der efterhånden mange der går igennem for at prøve af. Og hvis man har en kone der hjemme der kan leve med udsynet af sådanne en, så er man en heldig mand PA forstærkere må som alt andet ikke købes for billigt, selvom "watt" mærket siger at det er en perfekt forstærker. Som der her tidligere i tråden bliver nævnt, er crown et mærke der kan sit kram! man kan betale mange mange tusinde kroner, og ender stadig med et kabinet der er meget rubust, tungt grimt måske og med 19" rackmonteringshuller. (Nogen mener det er en charme ) Jeg har min crown K2 på basdelen i mit setup. -Så bliver det ikke bedre!! Men undgå forstærkere med blæsekøling, det bliver man meget træt af at høre på!

Mvh: Martin

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Hvorfor Denon? Jeg synes sjældent man hører om folk der har denon effektforstærkere. Jeg kunne også godt overveje at skifte min NAD ud med noget Rotel eller lign.
det er nok en drengedrøm med sådan 2 monoblokke - stående ved siden af fronterne... en gang i slut 80'erne hørte jeg et par Denon monoblokke vække nogle CV1215 til live ...

Man skulle nok have været der

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens følge dig 

Når jeg engang får plads nok vil jeg også have nogle ordentlige klodset stående.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg der er en Rotel RB-991 på vej... Den skulle efter sigende kunne et eller andet - og den ligger nok et niveau NAD 216 - så jeg håber det er noget der virker.

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den 

Jeg tror den ligger to niveauer over NAD 216, jeg er træt af den her forstærker, heldigvis kommer der en køber i morgen og så skal jeg på jagt igen! Lad os vide hvordan din Rotel spiller

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg må sige er det blev bedre - baseret på ½ times stereolytning- Umiddelbart tror jeg at den har et lidt mindre gain (forstrækning) end Pioneeren - jeg skrugede i hvert fald meget højere op. Men udover det synes jeg også at jeg kan spillere højere, uden at det bliver "skrapt" i mellemtonen og diskanten. Jeg synes også der er lidt mere rumfornemmelse - men det kan jo bare være at jeg lyttede rigtig efter... Eller noget placebo . Men ind til videre er det et + og jeg synes det er de 2700 værd.

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Fedt! Tillykke med den.. Noget at det første jeg bemærkede ved min NAD var også at jeg kunne skrue højere op uden forvrængning. Hvad mener du præcis med rumfornemmelse? Er der mere dybde i lyden, eller større soundstage eller noget helt tredje?

Jeg fik afsat min NAD 216 i dag og er nu på jagt igen, har et par privatpersoner jeg skal ringe til og presse ned i pris  Fortsættelse følger i morgen

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Fedt! Tillykke med den.. Noget at det første jeg bemærkede ved min NAD var også at jeg kunne skrue højere op uden forvrængning. Hvad mener du præcis med rumfornemmelse? Er der mere dybde i lyden, eller større soundstage eller noget helt tredje?

Jeg fik afsat min NAD 216 i dag og er nu på jagt igen, har et par privatpersoner jeg skal ringe til og presse ned i pris  Fortsættelse følger i morgen
Nu er jeg jo ikke anmelder - så med det forbehold:

1) Der er mere "hul" igennem - det lyder mere klart.  

2) jeg opdager instrumenter, som jeg ikke haved lagt mærke til før - det skal siges at jeg normalt lytter "uopmærksomt" til musik - det er mere en ubevidst/ikke kontroleret oplevelse (til forskel fra mit arbejde som inginør) og jeg kan derfor ikke afvise at jeg bare har været mere "opmærksom", men det virker klart som om der er mere "plads" mellem instrumenterne mv.

3) der er mindre forvrængning - især ved høje lydstrker.

Jeg har lyttet til Diana Krell "live in Paris", hvor især trommerne stod bedre defineret i "billedet".

Så har "Franz Ferdinan" og især "Shiny Toy Guns" fået en mindre anmassende lyd... Jeg ved ikke hvor mange der kender "Siny Toy Guns" men det er altså fed musik!!!

"Beverley Craven" fik konen til at sige "jamen det lyder jo godt... Rigtig godt"... Og så er der nok mange der vil være tilfreds

Alt dette er uden at jeg har nået at køre en ny omgang "MCACC" på reciveren... men det kommer i aften... 

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en go opgradering af dit anlæg. Det er de samme forbedringer jeg er ude efter i mit system. Det du beskriver, at man pludselig ligger mærke til nye instrumenter er en dejlig ting, og en af de indikationer jeg som regel bruger for at bestemme, om nyindkøbet har været en reel opgradering. Jeg går ud fra at MCACC er noget rumkorrektion af en art. Vil det sige at du i din lyttesession kørte med de gamle settings? For så er der sikkert en god bid ekstra vellyd at hente..

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

MCACC er rumkorrektion og jeg regner med at det nok kan give en smule i forhold til stereo, men jeg har jo ikke skiftet HT eller rum - så den basale korrektion for HT og rum er jo nok den samme. Det er klart at jeg skal have kørt en ny måling inden jeg skal se film da niveau nok er lidt anderledes - det har der bare ikke været tid til endnu. Det vigtigste har været at få lyd i og så vurdere kvaliteten, og det er nemmest med stereo - men det skal naturligvis ske snarst.

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Så kom der en handel i hus! En Harman Kardon Signature 1.3 skulle snarest være på vej 

Glæder mig til at høre hvordan den performer, den skulle være en del bedre end min gamle NAD 216, og så er der 3 kanaler, så den kan også trække centeren.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Den har jeg også kikket på  - så er der også en opgradering til centerkanalen!

DIY-tønde

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den har fået en del ros med på vejen herinde, kan nu ikke finde ret meget information om den. Hvis der er nogen der kan finde test eller andet der vedrører Harman Kardon Signature 1.3 så send lige et link. Personlig anmeldelse er også helt ok

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes