Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af forstærker til Dali 606 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mysmys
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej med jer allesammen :-)

Jeg er ny bruger her, og håber på at der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg har haft et klassisk 1998 hifi-klubben setup med en NAD C340 forstærker og Dali 606 højttalere de sidste 10 år, men nu er forstærkeren røget sig en tur, og har fået at vide at det koster over 1500 at få den repareret. Allerhelst ville jeg gerne ud og shoppe både højttalere + forstærkere, så man kan høre i butikken hvad det er man får med hjem, men pungen er ikke lige til det. Jeg er bange for at det bliver lidt svært at vurdere forstærker, for mit utrænede øre, når jeg ikke kan høre den på mine egne højttalere. Jeg ved at det er muligt at låne forstærkere med hjem, men det er svært når man ofte skal lægge depostitum og man ikke har bil. Så jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave et godt køb uden at have hørt på mine egne højttalere! :-)

På mit anlæg hører jeg som oftest MP3er gennem jack-in fra min laptop eller LP'er. Jeg lytter mest genrer som indie-rock, hårdere rock, elektronisk og math-rock. Jeg er ikke 100% inde i fagterminologien for lyd, men jeg tænker at et begreb som "neutralitet" ikke betyder noget for mig. Ej heller er det synderligt vigtigt at instrumenterne kan skilles fra hinanden. Jeg ønsker en medrivende (musikalsk?) lyd. Gerne detaljeret. Håber det giver lidt mening :-).

Jeg forestiller mig at en forstærker til omkring 3000 burde kunne gøre tricket. Det gør ikke noget hvis det er en forstærker som kan bære en opgradering af højttalerne, hvis jeg en dag skulle komme til penge.

Jeg har selv haft kig på en cambridge azur 650a, som kan købes hos hifi-klubben for 3300, eller en naim nait 5i, som kan købes brugt her på siden til 3800. Er det nogle helt skæve bud?

Håber i kan hjælpe :-),

-Mysmys
Til top Vis Mysmys's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mysmys

Mysmys
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tilføjelse

Som reference kan det måske nævnes at jeg har et par grado sr-80i, som jeg elsker lyden af! 
Til top Vis Mysmys's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mysmys

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.com/YAQIN-VK-2100-Integrated-Valve-Tube-Powe r-Amplifier-
amp_W0QQitemZ260479326102QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain _0?
hash=item3ca5c71796&_trksid=p3286.c0.m14#ht_4476wt_939

nypris 1100kr + moms. Skulle efter sigende lyde godt, men selvfølgelig lidt et sats
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er cambridge først vær at røre ved fra 740 A og opefter, her for man så også meget for pengene. En Nad C326 koster det samme som en 650 A, det er efter min mening et bedre køb, hvis det skal være fra hifi-klubben.

Mit bedste bud er denne demo fra tape connection, men den ryger nok hurtigt http://www.tapeconnection.dk/demo.aspx?product_number=100300 2052 Der er dog ingen pladespillerindgang, men det er der heller ikke på den Cambridge du selv nævner.

Har selv købt en demo Bladelius forstærker til halv pris over nettet hos dem, den var som ny i org. emballage med 2 års garanti.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Gå efter en forstærker med en klang til den lyse side. Det klær de 606 imo. Fx. Denon eller Cambridge.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke kan høre forskel på forstærkere, er det vel bare at købe det billigste. Om alle omstændigheder hjælper det ikke noget bare at købe fordi et par brugere herinde synes den lyder godt, for det kan vi være rygende uenige om. Du må altså få lyttet til dem.

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hey

check det Denon sæt på KSB. Passer perfekt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=129855

MVH

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes