| Sendt: 22 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer allesammen :-)
Jeg er ny bruger her, og håber på at der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg har haft et klassisk 1998 hifi-klubben setup med en NAD C340 forstærker og Dali 606 højttalere de sidste 10 år, men nu er forstærkeren røget sig en tur, og har fået at vide at det koster over 1500 at få den repareret. Allerhelst ville jeg gerne ud og shoppe både højttalere + forstærkere, så man kan høre i butikken hvad det er man får med hjem, men pungen er ikke lige til det. Jeg er bange for at det bliver lidt svært at vurdere forstærker, for mit utrænede øre, når jeg ikke kan høre den på mine egne højttalere. Jeg ved at det er muligt at låne forstærkere med hjem, men det er svært når man ofte skal lægge depostitum og man ikke har bil. Så jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave et godt køb uden at have hørt på mine egne højttalere! :-)
På mit anlæg hører jeg som oftest MP3er gennem jack-in fra min laptop eller LP'er. Jeg lytter mest genrer som indie-rock, hårdere rock, elektronisk og math-rock. Jeg er ikke 100% inde i fagterminologien for lyd, men jeg tænker at et begreb som "neutralitet" ikke betyder noget for mig. Ej heller er det synderligt vigtigt at instrumenterne kan skilles fra hinanden. Jeg ønsker en medrivende (musikalsk?) lyd. Gerne detaljeret. Håber det giver lidt mening :-).
Jeg forestiller mig at en forstærker til omkring 3000 burde kunne gøre tricket. Det gør ikke noget hvis det er en forstærker som kan bære en opgradering af højttalerne, hvis jeg en dag skulle komme til penge.
Jeg har selv haft kig på en cambridge azur 650a, som kan købes hos hifi-klubben for 3300, eller en naim nait 5i, som kan købes brugt her på siden til 3800. Er det nogle helt skæve bud?
Håber i kan hjælpe :-),
-Mysmys
|